19 Reacties

5 jaar geleden

Helaas een combinatie van een slaapregressie (progressie noemt ik het liever) en doorkomende tandjes! Hier precies hetzelfde...

5 jaar geleden

Maar is het honger of behoefte aan knuffels? Hier is slapen een drama op het moment. Geen idee wat we ermee moeten.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde, een tijd lang gaf ik mijn zoontje voor ik ging slapen voeding en dan hield hij het vaak vol tot een uur of 5, nu al meerdere nachten tussen 2 en 3 al voor de eerste keer wakker, slapen nu samen vanaf dat moment om toch wat te kunnen slapen maar geen idee hoevaak hij dan een slokje drinken neemt (bv)

5 jaar geleden

Hier ook, ook door de tandjes al 2 weken lang, de afgelopen nachten echt gepaard met brullen 😴

5 jaar geleden

Hier ook hetzelfde, vanaf 8 weken oud slaapt hij al de hele nacht door van 7 tot 7 maar de afgelopen week is drama. Zoontje is aankomende week 8 maanden. Snachts wakker worden en echt brullen en voeding willen. Sinds een week heeft hij 2 tandjes.. en zijn ontwikkeling gaat als een speer inene dus zal daar wel aan liggen. Anders weet ik het ook niet 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Mijn eerste kwam op een geven moment elke nacht om en nabij dezelfde tijd. CB gaf toen aan dat dit meer een gewenning was dan dat ze echt honger zou hebben. Wij hebben toen gewoon wat geknuffeld en weer in slaap geprobeert te krijgen. Eene keer ging dit beter dan de andere keer. Mijn zoontje van nu 8 maanden komt nogsteeds elke nacht maar dan steeds andere tijden (slaat al van begin nog niet door)

5 jaar geleden

Hier ook zo! Zoontje is vandaag precies 8 maanden en slaapt al vanaf 10 weken door maar de laatste twee weken is het echt drama s nachts 😬 hoop dat deze fase snel voorbij is...

5 jaar geleden

mijn zoon is 7 maand en komt ook tussen 4 en 5, normaliter pas om 8

5 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad.. ook wel 2 weken lang! Wel gewoon voeding gegeven anders kregen we hem niet stil.. nu slaapt die gewoon weer heerlijk door :)

5 jaar geleden

Mijn dochter is morgen 8 maanden en de laatste per weken wordt ze iedere nacht wakker voor voeding. Ik denk dat de tandjes meespelen en ze is nu ook verkouden.

5 jaar geleden

Mijn zoontje werd ook iedere 2 uur brullend wakker. We kregen hem niet meer stil tot ik hem voedde. Het consultatiebureau gaf ons als tip hem een papfles te geven voor het slapen gaan (19:00). En warempel.. het werkt! Hij slaapt nu de hele nacht weer door.

5 jaar geleden

Reactie op Knrk

Mijn zoontje werd ook iedere 2 uur brullend wakker. We kregen hem niet meer ...
En wat voor papfles geven jullie? Rijstebloem? Fijne granen of iets anders? Die van ons vindt de papspeen niet fijn dus ik probeer het met een maatje groter speen

5 jaar geleden

Hier hetzelfde! Sliep al heel snel een hele nacht door tot 8 uur 's ochtends en nu al anderhalve week 4 uur snachts wakker en indd ook het uitgillen. Hem voeden is het enige dat helpt. Dus ipv fles afbouwen is er nu 1 bijgekomen 😅

5 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

En wat voor papfles geven jullie? Rijstebloem? Fijne granen of iets anders? ...
Wij geven die van olvarit. Dat is vanaf 8 maanden licht volkoren. Vanaf 6 maanden fijne granen.

5 jaar geleden

Hier ook sinds kort een nachtbraker. Maar als ik dat koppie op m'n camera zie moet ik toch ook wel weer lachen 🥰

5 jaar geleden

Ik lees mee... hier ook bijna geen 1 nacht doorslapen... vaak zelfs om het uur of 2 uur wakker. Maar dat is niet plotseling.. helaas altijd een slechte slaper gehad.. Tot 4 uur is het ok door een knuffel en speen te geven maar rond 4 uur helpt alleen de fles... Papfles als laatste fles gaan we proberen!

5 jaar geleden

Wij hadden hetzelfe probleem. Opgelost door laatste fles wat schepjes verzadigingsmelk toe te voegen ipv gewone melk (starten met halve fles verzadigingsmelk en zo verder opbouwen). En koek in de fruitpap. Tip van osteopate, zorgen dat ze overdag genoeg caloriën binnen krijgen. Heeft hier heel goed geholpen

5 jaar geleden

Reactie op edualeg

Wij hadden hetzelfe probleem. Opgelost door laatste fles wat schepjes verza ...
Wat is verzadigingsmelk? :)

5 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Wat is verzadigingsmelk? :)
https://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/nestle-nan-verzadiging-2/ wij gebruiken nan omdat onze andere melk ook nan is. Andere merken bieden dit ook aan. Best niet onmiddellijk volledig overschakelen, eerst effect op stoelgang afwachten. Indien het na 3 dagen nog steeds goed gaat kan je meer verzadigingsmelk toevoegen