Normaalgesproken kunnen we onze dochter 's avonds in haar bedje leggen na haar rotueel en weglopen. Ook na een nachtvoeding kan ik haar zo terug leggen en weer naar bed gaan. Verder had mijn dochter precies een week geleden zowaar voor het eerst in haar leven 4 nachten achter elkaar had doorgeslapen van 23 tot 7.30 uur. Helemaal prima dus.
Maar... op het moment is slapen ineens echt drama! 😅 Als we haar naar bed brengen is het 'feest' in die zin dat ze niet gaat liggen slapen maar door haar bedje heen manoeuvreert, zich optrekt en op en neer begint te bouncen, de babyfoon inspecteert en na een paar minuten begint te huilen. We proberen haar in bed te troosten en als dat niet werkt pakken we haar eruit. Als we haar terug leggen begint ze weer te huilen en zo zijn we wel even bezig. Vanavond ruim anderhalf uur.
Ook 's nachts bedenkt ze na haar nachtvoeding (borstvoeding) dat ze 'wakker' is. Ben eergister een uur bezig geweest voor ze weer sliep.
Heeft iemand enig idee wat hiervan oorzaken kunnen zijn? We dachten eerdt dat het door tandjes komt, maar vokgens mij is het niet alleen dat. Of is dit gewoon de zoveelste fase (en zo ja, hoe lang duurt deze?🙈)?