5 Reacties

5 jaar geleden

Ik ken het niet maar misschien kun je proberen om een gebruikt T-shirt tussen zijn vader en hem in te leggen, zodat hij jouw geur nog ruikt?

5 jaar geleden

Ik denk dat die het gewoon vaker moet geven.. dan wennen ze er vanzelf aan. Was bij ons in het begin ook.

5 jaar geleden

Ojee, wat vervelend voor de vader. Het is soms voor een vader al “lastiger” om diezelfde band met de baby te krijgen/voelen als de moeder. Ze hebben de baby niet 9 mnd lang gedragen, die voelen bewegen, etc. Dan is juist de mogelijkheid om het de fles te kunnen geven, geweldig. Tenminste... dat ervaren wij hier. Dan is het extra lastig als het niet wil lukken. Over flesweigering kan er helaas niet meepraten; onze baby maakt het echt niet uit wie hem de fles geeft. Maar ik zou het juist, hoe moeilijk het in het begin ook zal zijn, door de vader laten doen. En voor zijn gevoel en om de baby te laten wennen. Geur van t-shirts is ook een idee. Laat de vader maar meer met de baby doen, zodat de baby stem, geur, zicht, etc. beter gaat herkennen. Heel veel succes!

5 jaar geleden

Kan ook met de ontwikkelings fase te maken hebben waar hij inzit. de Oei ik groei app noemt ze sprongetjes. 1 van de dingen die je dan kan merken bij je baby is eenkennig zijn.

5 jaar geleden

Ik heb gelezen dat het helpt als de mama niet thuis is / niet in dezelfde ruimte is, want dan wil het kindje liever mama (hij ruikt je dus je kunt niet stiekem verstoppen 😂) en ik heb gelezen dat een andere houding kan helpen: als hij bijvoorbeeld altijd liggend in je armen de fles krijgt, dan bij papa zittend of lopend of in de wipstoel.