35 Reacties

5 jaar geleden

Je hebt ook toppers van Aerosleep die je over het matras kan leggen, daarover dan een speciaal Aerosleep laken. Ik heb dat op die manier bij het wiegje gedaan, daar lag ook een normaal matrasje in.

5 jaar geleden

Hier ook een buikslaper! Misschien kan je gewoon een matrasbeschermer van aerosleep kopen en de hoeslakentjes ervan?

5 jaar geleden

Reactie op GL88

Je hebt ook toppers van Aerosleep die je over het matras kan leggen, daarov ...
Heb ik ook zo gedaan! Vind ik toch een fijner idee een Aerosleep

5 jaar geleden

mijn verloskundige zei toen dat aerosleeper niet echt veel nut heeft, weet niet meer precies wat zij toen zei waarom, ik heb hem ook thuis maar doe altijd hydrofiele luier onder haar hoofdje , dus...

5 jaar geleden

Wij hebben zo'n matrasje en geeft me wel wat gemoedsrust. Heb zelf mijn gezicht in het matras geduwd en kon perfect ademen.

5 jaar geleden

Wij hebben ook een gewoon matras met daaroverheen een Aerosleep topper met hoeslaken. Ze kosten ongeveer €75. Ik zou het zeker aanraden!

5 jaar geleden

Wij hebben de airgo Safe. Helemaal hetzelfde maar dan goedkoper. Op veel dingen wilden we besparen maar op de matras zeker niet. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat gebeurde doordat die met zen gezichtje in de matras ligt.. Maar eigenlijk is zo'n topper alleen even goed als je al een matras hebt. Zeker wel de hoes kopen want een gewoon hoeslaken doet het goede teniet.

5 jaar geleden

Aerosleep topper! Direct nog een voordeel: het beschermt je matras wanneer je kindje spuugt of een lekkende luier heeft. Makkelijk te wassen. Ik heb er meerdere. Ok voor op de opvang en om te wassen

5 jaar geleden

Airgosafe topper en hoeslakens gebruiken wij. Goedkoper dan de Airosleep, en met een 10 van de consumentenbond, dus helemaal goedgekeurd. Gewoon over je bestaande matras

5 jaar geleden

Onze zoon slaapt ook graag op zijn buik. Wij hebben geen aerosleep matras oid. Hij kan zelf heel goed zijn hoofd van de ene naar de andere kant bewegen in zijn slaap en hij is ook al heel lang sterk genoeg om zich op te richten. Ik maak mij dus ook geen zorgen over dat hij 's nachts in ademnood gaat komen. Hij ligt naast je dus ik denk dat je wel een beeld hebt van of hij dit ook kan! Zo ja, dan zal ik mij geen zorgen maken en er op vertrouwen dat hij dat zelf goed kan.

5 jaar geleden

Dus als ik uit alle reacties begrijp kan ik nu het beste de topper bestellen? En die gewoon over het matras neerleggen wat er nu in ligt? Maar dan moet ik zeker wel speciale onderlakens gebruiken? (Voor over het matrasje want mn zoontje slaapt in een slaapzakje)

5 jaar geleden

Ik zou het niet doen, maar het is een keuze die je zelf moet maken natuurlijk. De claims die de makers van het aerosleepmatras doen, zijn gebaseerd op onderzoek bij volwassenen. Met baby's kun je deze onderzoeken ook niet doen natuurlijk, dat zou onethisch zijn. Wel is bekend dat de longen van baby's minder sterk zijn dan die van volwassenen, zij kunnen dus met minder kracht ademen. (Ook de reden waarom kinkhoest voor baby's dodelijk kan zijn, omdat ze minder krachtig kunnen hoesten vanuit hun longen.) Mijns inziens geeft het gebruik van dit matras een 'vals gevoel van veiligheid'. Ik gebruik zelf het lakentje Nunki van Fedde&Kees, om omrollen te voorkomen, totdat mijn meisje sterk genoeg is om haar buikje te kunnen slapen. Deze heeft goede kritieken gekregen van onder meer de website Veiligheid.nl, een bron die ik vertrouw. Hier lees je meer: https://www.cribster.nl/extra-info/aerosleep-wieg-matras/ Mijn post is niet bedoeld om gebruikers van het matras te bekritiseren, ik ga er van uit dat elke ouder het beste voor heeft met haar kindje en daar zijn/haar keuzes op baseert. Meningen mogen immers verschillen, gelukkig is dat in ons land zo ☺️. Ik licht hier alleen mijn keuze toe om niet voor dit matrasje te gaan.

5 jaar geleden

Airgosafe werkt hetzelfde, is helemaal perfect. En met een hydrofiele doek (niet dubbel) onder het hoeslakentje dat erbij hoort kan de baby nog steeds goed ademen.. heb namelijk zelf overal mn neus in gedrukt om het te testen

5 jaar geleden

Ik heb een matrastopper van aerosleep. Vind je soms 2de hands. Mijn 1e sliep daar echter niet goed op. Onze baby slaapt nu nog tussen ons in op haar buik, ook overdag gewoon op haar buik in ons bed, maar komt binnenkort voor haar dagdutjes in het babybed met gewone matras en de topper.

5 jaar geleden

Wij hebben een normaal matras met de aerosleep matrasbeschermer als topper. Mijn dochter had deze al in haar ledikant, daarna een maat groter gekocht voor peuterbed en nu zelfs 1 voor in het eenpersoonsbed. Als je de beschermer en niet enkel de topper neemt dat helpt hij ook tegen ongelukjes zoals bedplassen. Die in het ledikant wordt nu voor mijn zoon gebruikt. Dus ze gaan ook lang mee!

5 jaar geleden

Wij twijfelde ook of het echt nodig is, zo'n Aerosleep. O nze kraamzorg adviseerde om het niet te doen en om te kiezen voor bijvoorbeeld een Ikea matras, wij hebben voor deze gekozen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/himlavalv-3d-matras-voor-babybed-90321006/ Want het "Aerosleep" zou niet in het matras zitten maar in de topper en die zou ook gewoon los te koop zijn. Onze dame slaapt niet 's nachts op haar buik maar speelt (terwijl ik kolf) wel op haar buikje op het matras en valt dan wel eens in slaap. Succes met de keuze.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is ook een buikslaper. Wij hebben de duurste matras van de Ikea en gaat hartstikke goed! Ik zou er geen geld aan uitgeven. Je zoon slaapt al in een slaapzak en dat is al super zodat zijn handen en armen vrij zijn om zijn gezicht te draaien 👍🏼

5 jaar geleden

Reactie op SJ043

Wij twijfelde ook of het echt nodig is, zo'n Aerosleep. O nze kraamzorg adv ...
Wij hebben deze ook! Echt een topper, komt ook goed uit de Consumentenbond test

5 jaar geleden

Reactie op SJ043

Wij twijfelde ook of het echt nodig is, zo'n Aerosleep. O nze kraamzorg adv ...
Wij hebben deze ook! Komt beter uit de bus in onderzoek van consumentenbond en scheelt aardig in prijs

5 jaar geleden

Reactie op mars1012

Wij hebben deze ook! Echt een topper, komt ook goed uit de Consumentenbond ...
Dit dus 😆 haha ik zag het te laat, pas na mijn reactie geplaatst te hebben