8 Reacties

6 jaar geleden

Hoi iris Ik ben ook bewust alleenstaande moeder. Ik heb een meisje van 3 een nu een tweeling die 25 maart geboren zijn, een jongen en een meisje. Ondanks dat ik nu best een huis vol heb, heb ik mij de laatste maanden best eenzaam gevoeld. Ik wilde zo graag mijn kleintjes aan iedereen laten zien en dat kon niet. Best lastig. Daarnaast is het inderdaad ook lastig dat je niet even bij het cjg binnen kunt lopen. Daardoor liep het contact ook niet makkelijk toen ik met voedingsproblemen kwam te zitten. Ik ben uiteindelijk bij de kinderarts terecht gekomen die ruim de tijd voor ons heeft genomen. Maar ook daar zullen vervolg afspraken (deels) via bellen gaan. Het is echt een gekke tijd... ook mijn babies huilen overigens veel. Vooral mijn zoontje heeft veel kramp gehad. Nu met dieetvoeding gaat het veel beter. Maar toch ook nog vaak onrustig. Ik ervaar het allemaal best als pittig, maar ben ook iedere dag verliefd op alle drie! Overigens leuk om te horen dat er nog iemand bewust alleen moeder is geworden.

VRIEND

6 jaar geleden

Reactie op Annemieke-25

Hoi iris Ik ben ook bewust alleenstaande moeder. Ik heb een meisje van 3 e ...
Wauw, drie lijkt me best pittig. Fijn dat je bij de kinderarts goed terecht kon. Dat eenzame, en je kindje niet kunnen laten zien aan andere is inderdaad moeilijk, dat hadden we ons denk ik allemaal anders voorgesteld. Iedereen zegt "dan heb je later een bijzonder verhaal" maar daar heb je zo weinig aan. Aan de andere kant: super veel quality time nu. Gijs gaat wel vanaf 16 juni naar de opvang, hoewel ik denk dat ik hem vreselijk ga missen tijdens die uren, denk ik dat het goed is dat hij ook eens een ander gezicht ziet dan alleen het mijne en die van opa en oma. Met kennismaken vond hij de medewerker daar ook reuze interessant 馃檪. Inderdaad leuk dat hier ook andere bewust alleenstaande moeders zijn.

6 jaar geleden

Hoi Iris! Hier ook een alleenstaande mama, onbewust helaas. Ik merk dat ik enorm veel steun heb aan goede vrienden en familie, iedereen is smoorverliefd op m鈥檔 kleine meid, dat is echt heerlijk om te zien. Ik heb af en toe wel moeite met het mama-papa verhaaltje wat je overal leest, ik had het heel graag met een ander persoon willen delen. Ik mis meer de genegenheid en dat extra stukje liefde wat erbij komt kijken, maar ik ben niet minder zeker over mijn moederschap gelukkig! Ik voel me echt heel zelfverzekerd en het is (voor mij) hartstikke gaaf om te zien hoe goed ik mezelf ermee redt. Ik overtref echt m鈥檔 eigen verwachtingen, dus ik ben enorm trots op mezelf! 馃榿 Ik hoop dat jij die positieve ervaring er ook in meeneemt!

6 jaar geleden

Hoi, zie je verhaal voorbij komen en wilde toch even reageren. Ben zelf geen alleenstaande moeder maar ben sinds 6 weken moeder van een zoontje en vind het soms best pittig. Zeg vaak tegen mijn man dat ik echt respect heb voor de moeders die het alleen doen allemaal en dan ook nog in deze gekke corona tijd wat het allemaal toch veel lastiger maakt. Heel knap en heel veel respect!

6 jaar geleden

Reactie op Robbie

Hoi, zie je verhaal voorbij komen en wilde toch even reageren. Ben zelf gee ...
Helemaal met je eens! Ik heb ook al verschillende malen tegen men m'n gezegd: als ik het alleen moest doen zou ik het echt niet kunnen. Zoveel respect voor vrouwen die dat wel kunnen!

VRIEND

6 jaar geleden

Reactie op KayleighLehmann

Hoi Iris! Hier ook een alleenstaande mama, onbewust helaas. Ik merk dat ik ...
Wat fijn dat je zo zelfverzekerd en positief bent. En terecht dat je trots bent op jezelf! Bij mij is het dan een bewuste keus, en ik heb er veel over gesproken vooraf, maar het dan vervolgens ook maar even doen is wat anders. Ik ben ook heel positief en trots over hoe het tot nu toe gaat. En zo blij dat ik nog steeds het geduld en het relaxte heb, waarvan ik al hoopte dat dat gewoon zou blijven als ik moeder werd (inmiddels spuitluier 4 en ik lach er nog steeds om en Gijs lacht lekker mee)

6 jaar geleden

Super stoer inderdaad 馃挭 knap dat jullie het heft in eigen handen hebben genomen. Geniet van jullie kindjes

6 jaar geleden

Reactie op Iris_28

Wat fijn dat je zo zelfverzekerd en positief bent. En terecht dat je trots ...
Op een gegeven moment moet je ook maar gewoon om alles lachen, het is niet anders! Haha. Altijd denken in je eigen cirkel van invloed: als je het niet kan veranderen moet je jezelf er ook niet druk om maken! Ik vind het knap dat je de bewuste keuze hebt gemaakt om alleenstaande moeder te worden, ik denk dat je echt enorm veel geluk uit je kleintje kan halen! Ondanks de zware dagen alsnog enorm van genieten, na regen komt zonneschijn!