21 Reacties

5 jaar geleden

Borstvoeding staat er om bekend dat baby deze vaak volledig opnemen waardoor er geen ontlasting is, en ze soms voor langere tijd geen ontlasting hebben. Zou zelf niet zo snel en klysma laten doen....

5 jaar geleden

Hallo, mijn meisje krijgt van haar geboorte ook borstvoeding en ze poept zeker 2a3x perr dag. 🙏ik hoop dat het voor je zoontje beter zal gaan. Veeeel sterkte 🙏
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Heeft hij ook krampjes doordat hij niet poept? Hoop dat het snel beter gaat na het opwekken. Ik geef nog steeds fulltime borstvoeding en ons zoontje heeft een paar keer per dag een poep luier (9 weken oud)

5 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook moeite gehad met de ontlasting maar ik heb als advies gekregen lactose siroop te gebruiken heb je dat al geprobeerd?? Hebben wij ook best lang gebruikt en nu gelukkig poept ons zoontje weer helemaal goed . Maar ons zoontje moest gewoon wennen aan de voeding van hero Maar ik geef de fles ons zoontje is nu 12 weken oud en nu is alles weer normaal gelukkige

5 jaar geleden

Bij borstvoeding is het normaal dat ze soms maar 1x per 10 dagen poepen. Mijn kleintje van 9 weken doet dat ook. Bij ons cb zit een lactatiekundige en die zei ook dat het normaal is. Lijkt je kindje er echt veel last van te hebben? Persoonlijk zou ik die middeltjes liever niet gebruiken ivm de onrijpe darmpjes, het is allemaal bijvoeding. Vruchtensap op die leeftijd lijkt me helemaal een bijzonder advies?

5 jaar geleden

Heb je al geprobeerd om een beetje te helpen met de thermometer? Dat werkt bij mijn dochtertje heel goed!

5 jaar geleden

Zelf heel veel vezels eten en water drinken! Dat is het advies wat mij destijds is gegeven. En het heeft geholpen. Hopelijk poept je kleintje snel.

5 jaar geleden

Vanaf het begin krijgt ze alleen maar borstvoeding en mijn dochter heeft gemiddeld 4 poepluiers per 24 uur. Ze is nu 10 weken. Maar mij werd door de kraamzorg ook verteld dat het niet erg is als de ontlasting uit blijft voor 2 weken.

5 jaar geleden

Onze dochter heeft ook ongeveer 1 x in de week een poepluier. Wel veel last van krampjes. Schijnt bij bv 'normaal' te zijn dat ze niet dagelijks poepen. Eerst piepte ze wel dagelijks, tot ongeveer 4 weken.

5 jaar geleden

Ons meisje poept ongeveer om de dag en heeft veel last van krampjes als het poepen meer dan een dag duurt. Als ze dan poept is het ook echt een spuitluier vol. Na het poepen hebben we een veel blijer meisje. Zelf flink pruimen eten of pruimensap wil ook nog wel eens helpen met ontlasting bij die kleintjes.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Mijn zoon can 9 weken krijg vanaf het begin borstvoeding gemiddeld heeft hij zo'n 5 poepluiers per dag. Wat kan helpen is opletten op je voeding veel water of camille thee drinken of Punt van de thermometer insmeren met dun laagje vaseline!!

5 jaar geleden

Wat raar zeg....ik zou eens een ander bellen eerst. Met borstvoeding is om de week "normaal" (al vind ik het wel fijn dat mn dochter, precies 9 weken, om de dag poept)

5 jaar geleden

Ik heb toch even contact gezocht met een lactatiedeskundige. Zij gaf aan een Klysma erg heftig te vinden, ook omdat de twee weken nog niet voorbij zijn. Ook vond zij dat 6 keer aanleggen per dag te weinig is. Ik moet nu de komende dagen vaker gaan aanleggen (om de 2 uur). En veel drinken om zo zijn darmpjes van genoeg vocht te voorzien. Mocht het daarna nog zo heftig zijn, kan ik eerst de vruchtensap proberen en de Klysma als hij er echt lang last van blijft hebben. Ik ga dus eerst even hier mee aan de slag.. bedankt voor al de berichtjes.

5 jaar geleden

Reactie op Nash

Ik heb toch even contact gezocht met een lactatiedeskundige. Zij gaf aan ee ...
Goed van je!! Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Nash

Oh dat is fijn

5 jaar geleden

Onze kleine man is 8.5 week oud, poept soms elke dag dan weer 3 dagen niet. Geen touw aan vast te knopen. Hij drinkt 7 keer per dag, van de week 1 keer 8 keer gedronken (voed op verzoek) gaf ik net aan bij cb en die vond 8 keer wel veel. Zo zie je maar hoe wisselend alles is. (Als hij honger heb krijgt hij gewoon de borst hoor al is het 10 keer haha) Maar om op ontlasting terug te komen, bij mijn dochter heb ik ook gehad dat het te lang duurde, toen ook lactulose siroop gegeven. Werkte erg goed.

5 jaar geleden

Onze zoon had eerst dagelijks een poepluier, met daarnaast scheetluiers. Echter sinds iets minder dan een week heeft hij bijna na elke voeding een poepluier waarbij het echt dunne ontlasting is. Ik was echter wel gewaarschuwd dat de ontlasting enige tijd kan uitblijven (dat zou af en toe fijn zijn ipv continue poepluiers te hebben, met daarbij een zoontje dat flinke krampen heeft, 🤣)

5 jaar geleden

YouTube staat vol met massage technieken, verwacht geen wonderen maar sommige hiervan lijken wel echt wat te doen bij ons

5 jaar geleden

Reactie op Nash

Ons zoontje is nu 8 weken en krijgt ook alleen borstvoeding. Hij heeft zo ong vanaf de geboorte elke dag meerdere poepluiers. Ene keer is het wateriger dan de andere keer. Vanaf begin doe ik al dat ik voor en na elke voeding een volledig glas water drink. Ik merk dat als ik wat minder drink ons zoontje meer last heeft van krampjes. Aangezien jij ook advies hebt gekregen om meer te drinken is het miss handig om het jezelf ook zo aan te leren om in elk geval voor elke voeding een glas water te drinken.

5 jaar geleden

Reactie op Marianne213

Ons zoontje is nu 8 weken en krijgt ook alleen borstvoeding. Hij heeft zo o ...
Bedankt voor de tip!