42 Reacties

3 jaar geleden

Hoi, ik ken dit niet maar ik zou dit zeker aan de dokter voorleggen. Na even googlen (slecht, nooit doen, weet ik) kom ik op zoiets uit: https://www.oudersvannu.nl/peuter/gezondheid/nystagmus/ Klopt dit een beetje met wat je ziet bij je zoon?

3 jaar geleden

Even naar de oogarts ermee, ik werk met mensen die een oogafwijking hebben, je kan het beter even laten checken bij de oogarts.. t hoeft niks te betekenen hoor..

3 jaar geleden

Reactie op Yvon0505

Hoi, ik ken dit niet maar ik zou dit zeker aan de dokter voorleggen. Na ev ...
Dankjewel voor je reactie! Ik heb ook al gegoogled hoor 🙈. En inderdaad ook dit al tegen gekomen. Zou denk ik wel kunnen, al hoop ik echt van niet... Ik wou vooral eens horen of er nog mensen dit herkennen en of het mss toch onderdeel kan uitmaken van een normale ontwikkeling...

3 jaar geleden

Reactie op Yvon0505

Hoi, ik ken dit niet maar ik zou dit zeker aan de dokter voorleggen. Na ev ...
Mijn oudste heeft dit ook. Werd vanaf 3 maanden goed zichtbaar. Inderdaad steeds heen en weer bewegen van ogen van links naar rechts. Best heftig toen de diagnose kwam, maar inmiddels een kleuter en gaat heel goed!!

3 jaar geleden

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt. Succes bij de arts en veel liefs! 😘

3 jaar geleden

Reactie op appelsap

Mijn oudste heeft dit ook. Werd vanaf 3 maanden goed zichtbaar. Inderdaad s ...
Ik hoop dat het niet stoort dat ik wat vragen stel. Hebben ze testen gedaan of een diagnose obv klinisch beeld gesteld? Is dit bewegen minder hevig geworden met het ouder worden? Ziet hij/zij goed?

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt. Succes bij de arts en veel lie ...
Dankjewel! Verder is het echt een heerlijk vrolijk mannetje dat erop los brabbelt, maar die oogjes zijn toch wel een puntje waar ik me druk in maak. Ook de papa maakt zich zorgen en dat gebeurt toch iets minder snel dan mama die zich zorgen maakt 😄

3 jaar geleden

Reactie op Kvl-24

Dankjewel voor je reactie! Ik heb ook al gegoogled hoor 🙈. En inderdaad oo ...
Ik hoop het ook niet. Succes bij de dokter!

3 jaar geleden

Reactie op Kvl-24

Ik hoop dat het niet stoort dat ik wat vragen stel. Hebben ze testen gedaan ...
Nee natuurlijk niet erg, daarom had ik ook gereageerd. Je schrikt hier zo van!! Bij mijn zoon stelden ze de diagnose op klinisch beeld. Daarna verder onderzoek om te kijken of er een oorzaak voor is. Dat kan, maar hoeft niet. Bij mijn zoon is niks gevonden. Hij had eigenlijk ook nog een MRI (scan) van zijn hoofd gemoeten als baby. Maar dat wilden we niet, zou onder narcose moeten bij zo’n kleintje en dat vonden wij te heftig. Zeker omdat de kans dat er iets uit zou komen, klein was.. Hij ziet niet 100 %, maar wel 70/80 % ongeveer en kan daarmee heel goed alles doen. Ontwikkeld zich ook helemaal normaal. De nystagmus is ook een stuk minder geworden in de tijd, je ziet t nu vooral als hij opzij kijkt. En nauwelijks bij naar voren kijken dus het valt anderen tegenwoordig niet meer op. Terwijl iedereen het zag toen hij nog een baby was.

3 jaar geleden

Reactie op appelsap

Nee natuurlijk niet erg, daarom had ik ook gereageerd. Je schrikt hier zo v ...
Dankjewel voor je reactie! Stelt toch al een beetje gerust dat dit bij jullie wel minder geworden is met de tijd... Nu valt het effectief heel hard op, wie hem ziet, probeert oogcontact te maken wat onmogelijk is... Heeft hij baat bij een bril of niet? Even afwachten wat de dokter morgen zegt...

3 jaar geleden

Volgde hij wel met zijn oogjes bij bijvoorbeeld consultatiebureau? Hier schieten de ogen van m’n dochter heen en weer tijdens het drinken. Verder valt het niet echt op. Ze volgt goed en probeert te grijpen naar speeltjes dus heb niet het idee dat ze slecht ziet. Maar haar ogen schieten tijdens drinken wel heen en weer en ze loenst nog steeds zo nu en dan.. mijn dochter is 16 weken.

3 jaar geleden

Reactie op Jomata

Volgde hij wel met zijn oogjes bij bijvoorbeeld consultatiebureau? Hier sch ...
Ik woon in Frankrijk en hier worden we ze maandelijks opgevolgd door dokter... Op 2 maand heeft hij niet echt naar de oogjes gekeken en op 1 maand was het uiteraard nog wat vroeg om te volgen... Maar neen, hij volgt eigenlijk nooit, en kijkt totaal niet naar speeltje als je het voor hem houdt... Zoals ik eerder al zei, deed hij dit op 6 weken beter dan nu...

3 jaar geleden

Hoe was het vandaag bij de huisarts?

3 jaar geleden

Reactie op appelsap

Nee natuurlijk niet erg, daarom had ik ook gereageerd. Je schrikt hier zo v ...
Vandaag dus bij de dokter geweest, die sprak inderdaad onmiddellijk van nystagmus toen hij zijn oogjes zag. Doorverwijzing gekregen naar de oogarts waar we volgende week donderdag heen gaan. Onze arts twijfelde precies of hij wel ziet. Is hier bij jullie ook aan getwijfeld of is het altijd duidelijk geweest dat hij wel degelijk iets zag? Nystagmus is één ding, maar ik zou er wel echt kapot van zijn, moest hij blind zijn...

3 jaar geleden

Reactie op Kvl-24

Vandaag dus bij de dokter geweest, die sprak inderdaad onmiddellijk van nys ...
Oef wat naar. Sterkte !

3 jaar geleden

Heel veel sterkte!

3 jaar geleden

Heel veel sterkte!!

3 jaar geleden

Reactie op Kvl-24

Vandaag dus bij de dokter geweest, die sprak inderdaad onmiddellijk van nys ...
Ach jee meid, heftig. Sterkte! 😘

3 jaar geleden

Wat vervelend! Goed dat het je is opgevallen en je er achteraan bent gegaan. Ik hoop zo uit mn hart dat de artsen hier aan iets kunnen doen.

3 jaar geleden

Reactie op Kvl-24

Vandaag dus bij de dokter geweest, die sprak inderdaad onmiddellijk van nys ...
Wat heftig zeg 🙁. En dan nu zo lang in onzekerheid de komende tijd. Bij mijn zoontje merkten we wel dat hij zag, maar een stuk minder goed. Hij keek bijv altijd naar lampen totdat hij een paar maanden oud was. Achteraf waarschijnlijk omdat ie verder weinig zag.. Hij keek me ook heel lang niet echt aan. Andere mensen dachten van wel, omdat hij naar me keek, maar dat was niet aankijken. Dat ging hij als oudere baby gelukkig wel doen. Ik hoop ontzettend dat het voor jullie ook gaat meevallen en hij toch meer blijkt te zien / gaat zien dat je nu denkt