41 Reacties

5 jaar geleden
Hier in België is dit verboden... Levensgevaarlijk ook... Hier gaat hij mee in de fietskar....

5 jaar geleden
Ik vind dat onveilig dus wij hebben om die reden een bakfiets gekocht. Hier kan hij veilig in in z’n maxicosi

5 jaar geleden
Natuurlijk kan dat... Lekker fietsen, en als er dan een idioot tegen je aanknalt, of je verliest zelf je evenwicht.... lekker die newborn hoofdjes tegen de straatstenen aan.... vooral doen...
(Dus niet!!!... ik vind het echt een belachelijk idee)
Hier gaat een baby pas mee op de fiets vanaf een maand of 7... rustig fietsen, goed uitkijken én een klein helmpje op.

5 jaar geleden
Ik vind dat je moet doen wat goed voelt. Ik zou het zelf persoonlijk niet doen, maar heb sws geen draagdoek. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit met een bakfiets gaan fietsen. Ik vind dat te gevaarlijk. Maar wat je zegt ieder heeft zijn of haar mening.

5 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Onze zoon is 7 weken en loop sinds het begin al met een draagzak en struikel vaak genoeg nog over mijn eigen voeten, die kan ik namelijk niet zien haha! Misschien overleggen met het consultatie bureau of dat mogelijk is en hoe je dat veilig kan aanpakken?!

5 jaar geleden
Niet doen! Geen bescherming als je valt.. wil er niet aandenken wat er dan met je kindje gebeurt. En vallen heb je niet altijd zelf in de hand. Dus voorzichtig doen gaat je niet helpen als een andere idioot je raakt.
Ook opletten met bakfietsen nu, dat hobbelt echt te veel nu. Zorg voor goede schokdempers (heb gelezen over zo'n maxicosi drager voor op de fiets dat die ook in de bakfiets kan)

5 jaar geleden
ik heb 2 jaar geleden een fiets kar gekocht met babyschelp er in nu kan ik de kinderen veilig vervoeren tijdens het fietsen

5 jaar geleden
Hi! Ik heb meerder vriendinnen gehoord over dat je een boete kan krijgen (in Nederland). Zie onderstaande link:
http://draagtips.nl/dragend-fietsen-mag-nou-wel/
Het is een beetje grijs gebied, maar neemt niet weg dat je tegen een boete aan fietst (😅) als de politie je ziet.
Vind het zelf een griezelig idee. Ik kan wel fietsen, maar zegt niets over andere weggebruikers. Dan zou ik zelf voor de veiligere en langere weg kiezen (lopen/auto). En wachten tot je kleintje zelfstandig kan zitten en in een fietsstoel kan.

5 jaar geleden
Ik zou het persoonlijke niet doen het is levens gevaarlijke .. maar dat is iedereen zijn eigen keuzen natuurlijke.. en de veiligheid van het kind zou ik het helemaal al niet doen

5 jaar geleden
Ik heb er ook even aan gedacht maar vind het toch te gevaarlijk. Ik kan heel goed fietsen, maar ben eind februari toch ook zelf gevallen met de fiets (35,5 w zwanger toen en gecompliceerde polsbreuk die geopereerd moest worden, geweldig...)

5 jaar geleden
Buiten al de hierboven vernoemde redenen, mag je niet vergeten dat de wervelkolom van zo een kleine baby nog niet volledig ontwikkeld is om dit soort impact/schokken te absorberen en er zijn ook studies waarin het shaken baby syndroom vernoemd wordt.
Ondanks dat zie ik hier wel (papa's) met baby in draagzak fietsen..