28 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Hier ook oncomfortabel. Met verkleiner vele te krap aan z'n schoudertjes, zo der verkleiner lijkt hij er met zijn poep zo ver in te zakken dat hij bijna dubbel klapt 😓
5 jaar geleden
Reactie op Jann89
Ja hier ook. Zo zou het toch niet moeten zitten denk ik??
Nee dat denk ik dus ook vaak. Zeg het ook regelmatig tegen m’n vriend, maar die vindt dat ik me aanstel 🤔. Terwijl ik degene ben die vaak met ‘m rij, dus écht wel zie dat hij er gewoon niet lekker in zit af en toe.
In ieder geval wel fijn te weten dat ik niet de enige ben met dit ‘probleem’. Wat voor maxi cosi hebben jullie? Misschien ligt het toch aan het type?
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Jann89
Ja hier ook. Zo zou het toch niet moeten zitten denk ik??
Volgens mij niet nee. Heb al wel iets zien passeren hier van hydrofielen achter het rugje ipv verkleiner. Maar ik weet niet hoe ik dat zou doen en of het even veilig is als het verkleinertje. Want als het te veel zou meegeven bij een ongeval krijgt de baby een grotere schok omdat de riempjes dan in vergelijking ineens losser zitten.
5 jaar geleden
Anders even bekijken of er kleding dubbel zit. Hier kermde onze kleine ineens ook vaak; oorzaak was dat zijn shirtje/jasje omhoog rolde en dus dubbel achter zn rug zat. Vind ik zelf ook niet fijn. Wij stoppen nu de shirtjes in zn broekje aan de achterzijde als we hem in de maxicosi doen. Ook de manier van erin zetten bleek hier een aandeel erin te hebben. Ik liet hem altijd maar beneden glijden wat boor veel prikkeling van zn nek en hoofd zorgde en dus vervelend voelde (heeft een ooievaarsbeet).
5 jaar geleden
Reactie op Jildau
Dank voor je tips! Ga ik morgen eens proberen. Moet morgen anderhalf uur ri ...
Dat kan ik me voorstellen. Probeer rust uit te stralen (snap dat dit moeilijk is), maar baby's pikken echt spanning op en zullen dan ook eerder huilen. Misschien ind e auto ook muziek aanzetten die je vaak afspeelde tijdens de zwangerschap?
5 jaar geleden
Ik had dit probleem ook en ik dacht ook dat het aan het type maxicosi lag. Ik heb met een handdoek een kussentje gemaakt in de kuil van de maxicosi zeg maar. Ook zet ik hem er rechterop in zodat hij niet heel erg met z’n kinnetje op z’n borst ligt. En ik heb een muziekdoosje in de vorm van een walvisknuffeltje aan de beugel gehangen zodat hij ergens naar kan kijken en z’n herkenbare melodietje kan horen. Hij vindt het nog steeds niet heel leuk hoor, na een bepaalde tijd begint hij ook te mopperen/huilen. Vind met hem in de auto ook elke keer zo spannend... durf niet langer dan 20 min met hem in de auto...
5 jaar geleden
Ons zoontje leek helemaal opgekropt te zitten, al vanaf het begin. Bleek dat hij gewoon altijd te groot is geweest voor de newborn dus die hebben we er nu uit gehaald en hij zit een stuk beter nu
5 jaar geleden
Hier ook een cybex en ons zoontje zit er ook oncomfortabel in, met of zonder verkleiner. Met zit hij te strak bij de schouders en zonder zakt zijn kin naar de borst...
5 jaar geleden
Misschien ligt het niet aan de Maxicosi maar heeft hij iets vast zitten en word dat vervelend tijdens die houding? Ik zeg maar wat hoor...
5 jaar geleden
Reactie op Tessadj
Onze zoon doet dat ook die leunt echt voorover en dan kijkt hij uit het raa ...

Als ik hem niet tegenhou valt hij omver op mijn schoot. In de auto is dat erg lastig want hij zit goed in zijn beryl stoel maar toch wil hij zijn hoofd niet tegen de steun leggen....