Zo juist mijn zoontje in bad gedaan. Met het wassen schoot het huidje van het piemeltje over de eikel naar achter... is dit niet wat vroeg...? Iemand dit ook gehad?
Dit is erg vroeg. Normaal is dit rond de kleuter tijd. Op zn vroegst rond de 1 en op zn laatst in de pubertijd. Dit hoort nu nog verkleeft te zitten. Of het kwaad kan weet ik niet.
Waarom hoeft dat niet schoongemaakt te worden? Mijn man maakt dit wel schoo ...
Omdat de voorhuid normaliter verkleefd zit aan de eikel. Pas als een jongen ouder is (kleuter of sommigen pas veel later), laat de voorhuid los. Als je de voorhuid naar achteren trekt als die nog verkleefd zit, kan je de boel daar ‘beschadigen’ als het ware. Daarom wordt het ten sterkste afgeraden om te doen bij een baby.
ons zoontje zijn voorhuid kan gewoon zachtjes naar achteren getrokken worden sinds 4 maanden al eigenlijk om schoongemaakt te worden, ben bang dat het anders vast komt te zitten en dan ben je verder van huis. Hier geen last van ontstekingen of narigheid hij is nu 6 maanden en bij elke badbeurd maken wij zijn piemeltje zo schoon. Lekker doen wat voor jezelf goed voelt.