29 Reacties
3 jaar geleden
Dit recept een paar dagen geleden voor mijn zoontje gemaakt. Dikke hit hier!
https://www.parentclub.scot/recipe/pea-and-sweetcorn-fritters
3 jaar geleden
Witvis, ei, spinazie met macaroni of aardappel is hier een grote hit. Ik werk niet echt met hoeveelheden... Meestal 2 of 3 ijsblokjes aardappel, 3 of 4 blokjes spinazie en de rest aanvullen met de witvis en ei
3 jaar geleden
Stoofpotje met sucadelappen, zoete aardappel, worteltjes en doperwtjes:
- Sucadelappen snijden in dobbelsteentjes en aanbraden in boter. (in een braadpan)
- Water erbij tot het vlees onder staat
- Iets zuurs erbij zoals wat augurkensap (doe ik ipv azijn)
- Boullion blokje erbij (ja ik weet het zout... maar over een paar maand eet hij waarschijnlijk volledig met de pot mee)
- Dan laten sudderen voor een aantal uur (liefst 3uur of meer) met de deksel erop
- Zoete aardappel in kleine blokjes snijden en erbij doen
- half uurtje laten sudderen en dan diepvries doperwten en worteltjes erbij en laten inkoken zonder deksel
Als de stoofpot te dun is kan je hem wat aanmaken met een papje.
Het vlees is hier altijd mega mals maar op zijn bordje trek ik het nog verder uit elkaar zodat er geen harde of grote stukken meer inzitten.
Meneer vind het heerlijk!
3 jaar geleden
Reactie op Tay
Stoofpotje met sucadelappen, zoete aardappel, worteltjes en doperwtjes:
- ...
Er zijn bouillonblokjes met minder zout. Is dat een idee? En heb je ervaring met dit recept invriezen? Moet kunnen toch?
3 jaar geleden
Ook is 't runderstoofje hier een hit, ik doe altijd 450/500 gr rundergehakt (maar kan ook stoofvlees) met 2 grote aardappelen en 2 wortels, ongeveer 1 el aan gewenste (gedroogde) kruiden en klein beetje ui (voeg ik niet toe, kan wel). Dit alles in een pan onderwater en 25/30 minuten laten doorkoken en daarna water afgieten en stampen. Evt nog wat van het water toevoegen als je hem natter wil hebben. Kan ook met de staafmixer 👍
3 jaar geleden
www.smikkels.nl Kun je invoeren welke ingrediënten je in huis hebt en de leeftijd en dan komen er allemaal gerechtjes tevoorschijn. Ook voor fruit en broodmaaltijden 👌🏼
3 jaar geleden
Wat we hier vaak maken is:
• Pastinaak - pompoen - wortel - aardappel - oregano
• Witvis - doperwten(vriezer) - zoete aardappel
• Kip - pompoen - rijst
• Kip - broccoli - courgette - rijst
• Spinazie - pompoen - pasta - kaas
• Rundvlees - wortel - aardappel
• Rundvlees - knolselderij - zoete aardappel
• Zalm - passata - spinazie - pasta
• Risotto - kastanje champignons - tomaat - avocado - zelfgemaakte zoutloos bouillon
Kwa verhoudingen hou ik aan:
50% groenten - 40% vezels (aardappelen/pasta/rijst) - 10% eiwit (vlees/vis/kaas)
Ze krijgt 1x per week vlees, 1x kip, 1x witvis, 1x zalm en 3x vegetarisch.
Hopelijk kan je hier iets mee😁
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Ik ben vooral op zoek naar ‘Rapley recepten’. Moesten mensen hier ideeën he ...
Je zou misschien de pureer recepten wel kunnen maken maar dan alles in handzame stukken houden ipv prakken of pureren. Ben verder niet zo bekent met rapley. Ik weet alleen niet hoe je dat met vlees e.d. aan zou kunnen pakken
3 jaar geleden
Ik maak regelmatig pasta.
Gehakt rul bakken.
Gesneden paprika, champignon, ui en tomaat toevoegen.
Een pakje tomatenpuree erbij.
Even in de blender ( ik haal er een schep uit voor men kleine man voor in de blender)
De pasta ondertussen gekookt en snij ik in kleine stukjes. Lekker op een bordje voor men mannetje.
Voor onszelf doe ik op bord er een beetje zout en wat kaas bij.
Wat overblijft maak ik voor men kleine man in de vriezer.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Ik ben vooral op zoek naar ‘Rapley recepten’. Moesten mensen hier ideeën he ...
Wij doen geen rapley maar laten haar wel veel zelf eten zoals brood en stukjes fruit. Voor haar hapjes snijd ik de groenten vaak best klein en pureer hierna niet meer. Tijdens het eten haal ik dan een paar van die stukjes eruit die ze zelf pakt en eet, terwijl ik haar ook gewoon hapjes geef. Ratatouille is hier een hele goeie voor!
Ratatouille:
1 courgette
1 aubergine
1 rode paprika
2 verse tomaten
Evt 1 sjalotje
Verse tijm, rozemarijn en laurier
Alles klein snijden, aanbakken en laten stoven met een klein beetje water en de kruiden tot gaar.
3 jaar geleden
Reactie op DD90
• Pastinaak - pompoen - wortel - aardappel - ore ...
Wat voor soort rundvlees gebruik je voor de babyhapjes?
3 jaar geleden
Macaroni of spaghetti
Rund gehakt
Tomaat en gourgette
Lekker mixen water erbij en klaaarr
3 jaar geleden
Reactie op DD90
• Pastinaak - pompoen - wortel - aardappel - ore ...
Dani, als je spinazie gebruikt, is dat dan verse of uit de diepvries?