29 Reacties

3 jaar geleden

Dit recept een paar dagen geleden voor mijn zoontje gemaakt. Dikke hit hier! https://www.parentclub.scot/recipe/pea-and-sweetcorn-fritters

3 jaar geleden

Witvis, ei, spinazie met macaroni of aardappel is hier een grote hit. Ik werk niet echt met hoeveelheden... Meestal 2 of 3 ijsblokjes aardappel, 3 of 4 blokjes spinazie en de rest aanvullen met de witvis en ei

3 jaar geleden

Stoofpotje met sucadelappen, zoete aardappel, worteltjes en doperwtjes: - Sucadelappen snijden in dobbelsteentjes en aanbraden in boter. (in een braadpan) - Water erbij tot het vlees onder staat - Iets zuurs erbij zoals wat augurkensap (doe ik ipv azijn) - Boullion blokje erbij (ja ik weet het zout... maar over een paar maand eet hij waarschijnlijk volledig met de pot mee) - Dan laten sudderen voor een aantal uur (liefst 3uur of meer) met de deksel erop - Zoete aardappel in kleine blokjes snijden en erbij doen - half uurtje laten sudderen en dan diepvries doperwten en worteltjes erbij en laten inkoken zonder deksel Als de stoofpot te dun is kan je hem wat aanmaken met een papje. Het vlees is hier altijd mega mals maar op zijn bordje trek ik het nog verder uit elkaar zodat er geen harde of grote stukken meer inzitten. Meneer vind het heerlijk!

3 jaar geleden

Reactie op Tay

Stoofpotje met sucadelappen, zoete aardappel, worteltjes en doperwtjes: - ...
Er zijn bouillonblokjes met minder zout. Is dat een idee? En heb je ervaring met dit recept invriezen? Moet kunnen toch?

3 jaar geleden

Hier is courgette (1 in blokjes) met aardappel (2 grote in blokjes) en 1 gekookt ei erdoor een hit. Courgette en aardappel koken en daarna met de stamper en 't ei erdoor. Toen hij kleiner was deden we het met de staafmixer dat kan ook

3 jaar geleden

Ook is 't runderstoofje hier een hit, ik doe altijd 450/500 gr rundergehakt (maar kan ook stoofvlees) met 2 grote aardappelen en 2 wortels, ongeveer 1 el aan gewenste (gedroogde) kruiden en klein beetje ui (voeg ik niet toe, kan wel). Dit alles in een pan onderwater en 25/30 minuten laten doorkoken en daarna water afgieten en stampen. Evt nog wat van het water toevoegen als je hem natter wil hebben. Kan ook met de staafmixer 👍

3 jaar geleden

Ik ben vooral op zoek naar ‘Rapley recepten’. Moesten mensen hier ideeën hebben... Vind altijd zo weinig recepten, ofwel van die dingen die wij nooit zouden eten. 💩

3 jaar geleden

www.smikkels.nl Kun je invoeren welke ingrediënten je in huis hebt en de leeftijd en dan komen er allemaal gerechtjes tevoorschijn. Ook voor fruit en broodmaaltijden 👌🏼

3 jaar geleden

Wat we hier vaak maken is: • Pastinaak - pompoen - wortel - aardappel - oregano • Witvis - doperwten(vriezer) - zoete aardappel • Kip - pompoen - rijst • Kip - broccoli - courgette - rijst • Spinazie - pompoen - pasta - kaas • Rundvlees - wortel - aardappel • Rundvlees - knolselderij - zoete aardappel • Zalm - passata - spinazie - pasta • Risotto - kastanje champignons - tomaat - avocado - zelfgemaakte zoutloos bouillon Kwa verhoudingen hou ik aan: 50% groenten - 40% vezels (aardappelen/pasta/rijst) - 10% eiwit (vlees/vis/kaas) Ze krijgt 1x per week vlees, 1x kip, 1x witvis, 1x zalm en 3x vegetarisch. Hopelijk kan je hier iets mee😁

3 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik ben vooral op zoek naar ‘Rapley recepten’. Moesten mensen hier ideeën he ...
Je zou misschien de pureer recepten wel kunnen maken maar dan alles in handzame stukken houden ipv prakken of pureren. Ben verder niet zo bekent met rapley. Ik weet alleen niet hoe je dat met vlees e.d. aan zou kunnen pakken

3 jaar geleden

Ik maak regelmatig pasta. Gehakt rul bakken. Gesneden paprika, champignon, ui en tomaat toevoegen. Een pakje tomatenpuree erbij. Even in de blender ( ik haal er een schep uit voor men kleine man voor in de blender) De pasta ondertussen gekookt en snij ik in kleine stukjes. Lekker op een bordje voor men mannetje. Voor onszelf doe ik op bord er een beetje zout en wat kaas bij. Wat overblijft maak ik voor men kleine man in de vriezer.

3 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik ben vooral op zoek naar ‘Rapley recepten’. Moesten mensen hier ideeën he ...
Wij doen geen rapley maar laten haar wel veel zelf eten zoals brood en stukjes fruit. Voor haar hapjes snijd ik de groenten vaak best klein en pureer hierna niet meer. Tijdens het eten haal ik dan een paar van die stukjes eruit die ze zelf pakt en eet, terwijl ik haar ook gewoon hapjes geef. Ratatouille is hier een hele goeie voor! Ratatouille: 1 courgette 1 aubergine 1 rode paprika 2 verse tomaten Evt 1 sjalotje Verse tijm, rozemarijn en laurier Alles klein snijden, aanbakken en laten stoven met een klein beetje water en de kruiden tot gaar.

3 jaar geleden

Witlof met appel en aardappel . Alles gekookt en dan prakken of pureren. Hier een enorme hit

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Je zou misschien de pureer recepten wel kunnen maken maar dan alles in hand ...
Het is maar dat er bij zulke recepten vaak weinig over kruiding of manier van bakken staat bv. Op dat vlak loop ik wat verloren. Ik ben geen geboren kok. 😅

3 jaar geleden

Reactie op Kroon27

Wij doen geen rapley maar laten haar wel veel zelf eten zoals brood en stuk ...
Dit met pasta oid erbij trouwens

3 jaar geleden

Reactie op Memmie2020

Er zijn bouillonblokjes met minder zout. Is dat een idee? En heb je ervarin ...
Prima in te vriezen! ja die boullionblokjes heb je wel alleen had ik niet in huis..

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Wat we hier vaak maken is: • Pastinaak - pompoen - wortel - aardappel - ore ...
Wat voor soort rundvlees gebruik je voor de babyhapjes?

3 jaar geleden

Reactie op Nootje2020

Wat voor soort rundvlees gebruik je voor de babyhapjes?
Soms runderreepjes, die hak ik dan na het bakken met een groot mes fijn en soms rundergehakt. Onze dochter eet redelijk grove hapjes.

3 jaar geleden

Macaroni of spaghetti Rund gehakt Tomaat en gourgette Lekker mixen water erbij en klaaarr

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Wat we hier vaak maken is: • Pastinaak - pompoen - wortel - aardappel - ore ...
Dani, als je spinazie gebruikt, is dat dan verse of uit de diepvries?