Hoi hoi,
Onze dame is 6 weken en 5 dagen oud. Vanaf de tweede week sliep ze eigenlijk al beter in de nacht dan overdag. Overdag slapen werd zelfs een drama. We moesten haar 's nachts echt wekken voor een flesje en meestal deed ze haar oogjes niet eens open. Ze groeit goed en daarom mochten we haar van het CB de nachten door laten slapen (dan zit er 8 uur tussen die twee voedingen), dat gaat ook prima. Meestal moet ik haar wekken voor fles of begint ze net een beetje wakker te worden.
Overdag valt ze dus moeilijk in slaap. Zodra ik haar instop begint het huilen. Ze laat zich dan moeilijk troosten. Terwijl, als ik haar 's avonds instop in een verduisterde kamer, de rustig geluidjes maakt totdat ze in slaap valt.
Nu las ik op de site van Prenatal (https://blog.prenatal.nl/slaaptips-baby/) dat je, als je baby 6 weken is én een goed dag/nachtritme heeft, je de kamer mag verduisteren voor de slaapjes overdag. Dat ga ik dus vanaf vandaag proberen.
Maar ik vroeg me af: zijn er meer baby's die dit hebben? Of hebben wij echt een hele bijzondere dame? ;)