18 Reacties

5 jaar geleden

Haha wat grappig ik hen echt tegelijk met jou dezelfde vraag geplaatst, voor mij dus heel herkenbaar 🙈

5 jaar geleden

Bij ons slaapt ze tot 15u heel goed en dan niet meer tot 20u a 21u..huilt dan heel veel

5 jaar geleden

Hier ook juist vantzelfde! Al 100 x geprobeerd haar ritme te verschuiven. No way hoor!! Ze zal zelf wel zeggen wanneer ze wilt slapen 🤣

5 jaar geleden

Reactie op IngeborgT

Haha wat grappig ik hen echt tegelijk met jou dezelfde vraag geplaatst, voo ...
Haha toevallig! Ook fijn om te weten dat het herkenbaar is en ik niet de enige ben!

5 jaar geleden

Bij ons precies hetzelfde met ons zoontje van 11 weken. Slaapt de nachten door, overdag slaapt hij ook fijn in z’n bedje maar in de avond absoluut niet, dan is het huilen! Zou het een huiluurtje zijn? Of komt het door regeldagen die ze hebben rond de 3 maanden?

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! 's Nachts en overdag prima, van half 8 tot 11 's avonds wakker en clusteren (borstvoeding), kletsen en lachen, tussendoor soms 10 minuten powernapje. Mijn 2 andere kindjes precies hetzelfde verhaal. Was al zo toen ze nog in de buik zaten... Heb je er last van? Anders lekker zo laten. Komt vanzelf goed 😊

5 jaar geleden

Ik heb dit sinds 4 dagen. Hij deed nooit moeilijk en nu slaapt ie bijna in de arm en het moment dat ie zn ben raakt, panisch gejankt. Idd tot een uur of 21. Ik laat hem gedoseerd huilen tot ie moe is en slaapt.

5 jaar geleden

Haha fijn om te weten inderdaad!! Zal er wel bij horen 😅

5 jaar geleden

Ik had dit de afgelopen weken precies ook met mijn zoontje.. is nu 9 weken.. ik heb echt alles geprobeerd om hem savonds ook maar in eigen bed te laten slapen. Hij sliep overdag ook bijna perfect 🤣 en snachts in de co sleeper ook altijd goed.. maar die avond uurtjes.. wat een ding.. ik heb het losgelaten.. na 15 min proberen gewoon naar beneden gehaald en hem de nodige knuffels en aandacht gegeven.. maar wel elke avond opnieuw hetzelfde slaapritueeltje en wel elke keer het bedje de kans gegeven zeg maar.. het gaat steeds beter.. slaapt steeds vaker een ruk in eigen bedje savonds.. en ben nu ook weer gestart met eerst een aantal keer de speen te geven als hij steeds wakker word.. soms wel 6x op en neer.. maar toch begint het te werken.. met nog genoeg avondjes dat hij toch weer even beneden is bij ons 😊 Ik schrijf beetje warrig volgens mij🤣 maar: Tijd geven Steeds wel zelfde aanbieden met eventueel steeds speentje brengen Lukt het niet; lekker naar beneden want dan heeft ze waarschijnlijk gewoon nog even het contact nodig.. Mits jouw gevoel totaal iets anders zegt natuurlijk.. Gewoon een tip/ervaring dus 😁

5 jaar geleden

As we speak wilde ik hier ook een topic van maken is 🤣 Je bent niet alleen 🤣

5 jaar geleden

Onze dochter slaapt de hele dag en nacht slecht helaas, maar is in de avond nog onrustiger. Zijn vaak prikkels die ze moeten verwerken en bij ons heel veel last van krampjes :'(

5 jaar geleden

Jaaa!! Zeker ook hier het geval... Van 19:00 tot minimaal 23:30 klaar wakker en met geen mogelijkheid willen slapen (9,5 week)! Daarnaast ook veel huilen. Vandaag bij het CB gevraagd en in deze uren blijken de darmen het actiefste te zijn en werkt het lichaam erg hard om de voedingen te werken, dit uit zich bij vele baby’s onder de 3 maanden en enkele baby’s tot ongeveer 6 maanden... Nog even mama’s ❤️

5 jaar geleden

Hier ook gehad dochtertje van nu bijna 12 weken oud..rond 10 a 11 weken ook wat avonden onrustig🤣 waren hier vooral krampjes..maar ook een sprongetje gehad hier...flinke brabbels komen er hier uit😅...nu ook weer rustig op de vroege avonduren..

5 jaar geleden

Mijn zoon is 9 weken en merk dat hij overdag niet veel slaapt. Met geluk 4 uur achter elkaar ... maar dat is een uitzondering. Vandaag heeft hij bij elkaar 1 1/2 uur geslapen overdag. Gelukkig slaapt hij wel in de avond uren. Ik heb er samen met mijn man een ritueel gemaakt dat hij tussen 18:30/19:00 naar boven moet. Als hij gaat huilen troost ik hem totdat hij rustig wordt en leg ik hem in de wieg. Daarvoor zing ik iedere avond hetzelfde liedje 2x (slaap kindje slaap), zodat hij weet dat het tijd is om te gaan slapen. De ene dag valt hij binnen een half uur in slaap, maar een andere dag zoals vandaag duurt het 1 uur. Maar dat maakt niet uit want hij slaapt in de nacht/ochtend goed. Hij huilt tussendoor voor zijn speen. Die stoppen we tussendoor weer terug in zijn mond zonder iets tegen hem te zeggen (Dit kan variëren van 1 tot 5 keer) en dan valt hij zelf in slaap. Overdag legde ik hem ook eerst in de wieg, maar dat doe ik niet meer omdat hij zo gewend lijkt te zijn dat hij daar alleen in de avond hoeft te slapen. Hij wordt tussendoor nog wel wakker voor voeding. Afgelopen dag om 00:00, 05:00 en om 08:30 was hij wakker en wilde uit bed. We spelen en praten ook niet meer tegen hem als hij eenmaal in zijn bedje ligt en rustig is.

5 jaar geleden

Reactie op SElzinga

Mijn zoon is 9 weken en merk dat hij overdag niet veel slaapt. Met geluk 4 ...
Fijn dat dat werkt! Hier ook vanaf dag 1 een ‘naar bed ritueel’ helaas vanaf week 6 ongeveer een drama, we houden stug vol maar werkt helaas nu niet.. Misschien zit ze in een sprongetje. Iedereen om ons heen zegt wel dat er veel temperament in onze dame zit, dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn!

5 jaar geleden

Hier ook een baby die niet wil slapen 's avonds. Is vandaag 11 weken. Overdag doet hij meestal 2 a 3 slaapjes van 45 min en meestal 1 lange slaap van +/- 2,5 uur. Echter varieert het elke dag weer om welk tijdstip hij welk slaapje doet. Vraagt ook overdag nog wel om de 2 / 2,5 uur voeding (borstvoeding). Maar elke dag wil meneer 's avonds niet slapen en is hij meestal vrolijk door druk te brabbelen en lachen.. Alsof hij even zijn hele dag aan papa wil vertellen 😅 meestal slaapt hij tegen een uur of half 11 / 11 uur en komt dan 's nachts weer rond half 4 en 6 uur.. Volgende week moet ik naar cb dus zal daar ook gaan vragen of ze nog tips hebben .

5 jaar geleden

Wij hadden ook erg onrustige avonden. Elke avond was het raak met huilen en onrustig zijn. Wij zijn zelf alleen ook mega onregelmatig in de avond. We aten op verschillende tijden en hadden ook nog wel eens mensen op bezoek. Nu hebben we sinds deze week een ‘ritueel’. Hij krijgt om 18.00 zijn fles en schuift daarna gezellig aan bij ons aan tafel. Wij eten dan en kunnen hem ook wat aandacht geven. Om 19.00 gaan we naar boven (soms iets eerder als hij moe wordt) en gaat hij in bad. Daarna stoppen wij hem in zijn eigen bedje en maken we de kamer donker. Ik aai dan nog even over zijn hoofd en tot nu toe hebben we drie succesvolle slaapjes van 19.30 tot 22.30 ongeveer. Vooral het besef dat we zelf heel druk en chaotisch zijn in de avond heeft ons doen beseffen dat hij misschien wat meer regelmaat nodig heeft. Soms wel lastig, want rond 17.00 is hij erg hangerig en dan moeten koken en fles voorbereiden en geven enz is ook wel beetje stressen. Maar tot nu toe de moeite waard om door te zetten. Onze zoon is nu 10 weken.

5 jaar geleden

Reactie op Anneb

Ik had dit de afgelopen weken precies ook met mijn zoontje.. is nu 9 weken. ...
Goh ik schrijf dit dus gisteren.. en hier was het ook weer "raak" 🤣 waar hij de afgelopen tijd best vaak zonder speen kon slapen moest ik dus nu constant de speen brengen.. lijkt wel alsof ik hem er weer een beetje aan laat wennen omdat ik dus savonds heb besloten gewoon steeds de speen te brengen zodat hij hopelijk zo went/leert ook savonds in eigen bed te slapen... had dus afgelopen tijd zo min mogelijk gebruik gemaakt van de speen wat prima ging tot de avonden.. rond 20:30 fles gehad.. wij besluiten een avondje te kletsen en wat langer op te blijven en gaf hem daardoor half 2 vannacht de nachtfles. Zodat hij sowieso door moest slapen tot 8u (wat hij de laatste tijd ook begon te doen met de laatste fles rond 00u) 🤣 word hij 5u wakker met mega honger.. dus zat rond half 6 met hem aan de fles.. net 3 uurtjes geslapen🤣 (ik had hem met de nachtfles overgelegd naar co sleeper) wil hij na deze fles niet terug in slaap vallen wat hij vanaf geboorte al deed 🙄 ik hele tijd speen geven, floepte eruit.. Van ellende naar beneden gegaan met hem.. even in de boks gelegd.. (normaal doe ik wakker worden, verschonen, voeden, spelen in de box en dan naar eigen bedje) Ik baker hem in met hydrofiele luier (puckababy in de was) leg hem na 2 gaapjes in eigen bed en het is stil!!!!🤣 Ik zou nu bijna denken dat hij steeds meer toe is aan eigen bed en dat ik hem haast in de war heb gemaakt met de nachtfles.. want hij sliep dit keer door de hele fles heen.. voorheen ook nog nooit gebeurd.. meestal was hij dan wel een beetje wakker.. Hier dus weer een dikke "storing" over wat ik anders had kunnen doen 😆