37 Reacties

5 jaar geleden

Hey mama! Mijn zoontje is 14 weken en vertikt het volledig om te slapen overdag tenzij ik hem in een draagzak of draagdoek steek. Heel herkenbaar dus. Ik hoop vooral dat hij op een dag wél in zijn bedje of box wil slapen en ben heel benieuwd wat de KDV (over 3 weken) gaat teweeg brengen bij hem. Daar stoppen ze de kindjes ook in de draagzak als het nodig is wel (gelukkig maar, zou nogal wat geven de eerste dagen anders denk ik).

5 jaar geleden

Vaste structuur. Iedere keer op hetzelfde moment slapen met een vast ritueel. Ook al slaapt hij eerst niet door, het zal steeds langer worden. Ook goed donker maken helpt
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Herkenbaar met mijn zoontje van 11 weken..sorry geen tips ☹

5 jaar geleden

Ik was hier ook heel onzeker over mijn dochter van 11weken heeft dit namelijk ook. Maar xe geven zelf wel aan als ze moe zijn. Soms heeft ze dagen dat ze weinig slaapt ook 30a60min en andere dagen slaapt de can de ene fles tot de andere

5 jaar geleden

Houd je de wakker-slaaptijd aan? Een baby gaat van de lichte naar de diepe slaap en veel baby’s worden na de lichte slaap wakker, omdat ze die overgang nog niet goed kunnen maken naar de diepe slaap. Ik denk dat jouw zoontje dat heeft. Ik heb veel gehad aan de site/Insta: ‘slaaptips voor baby’s’ en het boek: ‘Slaap, hoe slaapt mijn baby van 0-12 maanden door’ Kan ook zijn dat je kindje wakker wordt door krampjes of reflux?

5 jaar geleden

Mijm meisje, 14 weken, slaapt ook maar 30-40 min per keer en ook alleen maar in bed, momentan het inslapen weer alleen op mij 🙈 en in de kinderwagen of ergens anders gaat ook niet meer. Ik denk teveel prikkels. Zolang ze goed groeien, ook vrolijk en actief zijn zal het wel geen probleem zijn denk ik.

5 jaar geleden

Mijn dochter van 14 weken slaapt ook heel weinig. Vandaag 30 min max per keer. Volgens de “oei ik groei app” is dit een sprongetje, maar dit is wel heel weinig slaap ze wordt er zo huilerig van. Echt heel zielig, nu slaapt ze in m’n armen. Hopelijk lukt het haar iets langer te slapen. Kan je zoontje net pas niet slapen overdag? Of is dit al heel lang het geval? Want als het sinds kort is kan het dus een sprongetje zijn.

5 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde gehad. Uiteindelijk naar osteopaat gegaan bleek er super veel prikkeling op zn nekje te zitten

5 jaar geleden

Wij hebben trouwens ook een zijslaqp kussen aangeschaft. Bleek onze man niet op zn rug te willen liggen. Hij slaapt nu heerlijk. In de ochtend vaak korte dutjes van 30 a 45minuten en in de middag steeds langer. Vandaag 2 uur geslapen

5 jaar geleden

Slaapt hij bij jou in de armen ook niet? Mijn dochter slaapt altijd veel dieper en langer in mijn armen. Dan kun je iig een dutje overdag hem in de armen hebben. Misschien dan een hydrofiel luier dat naar jou ruikt bij hem in bedje?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Wij hadden dit ook (45 min, max 1,5 uur) totdat hij gestart is op het kdv. Daar vroegen ze namelijk of hij op zijn buik mag slapen omdat hij gelijk rustig werd bij iemand op de buik. Thuis hadden we dat ook, maar we hadden niet de link met buik slapen gelegd. Sinds hij overdag op zijn buik ligt slaapt hij ineens 2,5 uur achter elkaar.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 12 weken moet blij zijn als mijn zoontje smiddag 30 min of uur slaapt rest van de dag slaapt hij niet maar hij is ook niet vervelend overdag lacht hij en babbeld zo mooi en heb geluk dat hij vaak savonds om 7 uur tot volgende ochtend 7 slaapt 😊

5 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal ... 😅

5 jaar geleden

Hier 16 weken. Valt zelf in slaap in bed maar slaapt ook korte slaapjes. Daarom probeer ik 1 slaapje op de dag in de draagzak te doen en dan slaapt hij vaak anderhalf uur. Ze kunnen de slaapcyslussen nog niet achter elkaar leggen. Hopelijk komt het snel!

5 jaar geleden

Reactie op Tjitsv

Slaapt hij bij jou in de armen ook niet? Mijn dochter slaapt altijd veel di ...
In de arnen kan hij goed slapen. Ook in de draagzak of -doek slaapt hij wel redelijk goed.

5 jaar geleden

Mijn dochter van 14 weken slaapt ook heel weinig. Vandaag 30 min max per ke ...
Het is al een tijdje aan de gang. Met de sprongetjes slaapt hij ook in de nacht niet goed 😬

5 jaar geleden

Hier ging het heel even goed na wekenlang enkel slapen in de draagdoek. Plots sliep hij overdag blokjes van 1,5 - 2 uur in de wieg. Telkens opnieuw slaapzak aan bij de eerste signalen van vermoeidheid, dan in slaap vallen op mijn arm en dan na 20 minuten in zijn wieg leggen waarna hij vertrokken was voor minstens een uur. Maar dat is nu alweer een paar dagen over. Vandaag alweer een oververmoeide baby. Hij heeft in de namiddag een uurtje in zijn nestje geslapen en tussendoor blokjes van 20 à 30 minuten. Mijn borst staat vol krassen, want van zodra hij doodmoe is, beginnen die handjes heftig tekeer te gaan als je hem vasthebt... Wandelen bv. is dan ook geen succes. Of toch heel weinig. Heel af en toe dommelt hij in. Voor de rest is het overdag een heuse strijd. Het is vermoeiend, al ben ik heel erg blij dat hij ‘s nachts wel goed slaapt. Moest dat ook moeizaam gaan, dan kon je ons bij elkaar vegen, denk ik.

5 jaar geleden

Mijn zoontje werd in het begin stipt na 45 minuten wakker terwijl het nog geen tijd was voor de volgende voeding. Heb hem toen laten liggen en viel vanzelf weer in slaap omdat hij doorhad dat het nog geen tijd was. Nu overdag steeds 60/75 minuten activiteit (drinken, boeren, kroelen, kletsen, spelen) en dan weer zo’n 2/3 uur slapen tot het volgende blok. Die voorspelbaarheid deed het hem helemaal voor ons allemaal. Hopelijk heb je er wat aan, succes! 😘

5 jaar geleden

Reactie op Eileen

Mijn zoontje werd in het begin stipt na 45 minuten wakker terwijl het nog g ...
Jouw baby heeft echt niet door dat het nog geen tijd was hoor haha... Niet lullig bedoelt, maar dat klopt gewoon niet. Als een baby wakker wordt na 1 slaapcyclus van 45/50 minuten dan kan het maximaal half uur duren voordat het weer in slaap valt. Die 30 minuten is de inslaap tijd en dus niet omdat je baby weet dat het nog geen voeding krijgt...

5 jaar geleden

Wat bij ons geholpen heeft is om onze dochter elk slaapje de puckababy aan te doen en haar elk slaapje in haar bedje te leggen. Dat heeft even wat voeten in de aarde gehad maar wat hebben wij daar nu profijt van! Zodra ze wakker wordt dan krijgt ze de fles en een schone luier, lekker knuffelen en spelen en na 1 uur en 15 a 20 minuten maximaal gaat ze weer op bed. Maar boven, puckababy aan, speentje geven, gedragen shirt van mij bij haar leggen, slaapmuziekje aan en dan valt ze meestal zo in slaap. Deze volgorde is bij ons altijd hetzelfde en daardoor weet ze nu dat het tijd is om te gaan slapen. Houdt wel in dat we weinig met haar weg gaan en veel structuur bieden, maar hier doet ze het heel goed op. Als we een dag met haar weg zijn geweest dan merk ik dat gelijk en dan is het slapen ook weer bagger. Wij kiezen er dan ook bewust voor om met haar zoveel mogelijk thuis te blijven omdat ze anders teveel prikkels krijgt. Snap ook wel dat dit niet altijd kan uiteraard of dat anderen dat niet willen. Ze heeft nu een mooi ritme, is uitgerust en vrolijk. Dit is qua slapen in iedergeval hoe wij het doen en hebben er veel baat bij... 🙈 Hopelijk heb je er iets aan, heel veel succes en hopelijk slaapt je kleintje straks wat makkelijker overdag, voor mama ook wel fijn!