11 Reacties
2 jaar geleden
Is hij niet bang voor water in zijn oogjes? Daar zou je eventueel een douche pet voor kunnen gebruiken!
2 jaar geleden
Die van ons heeft sinds kort ook gewoon een mening over bad of douche en welk speelgoed. Wil soms echt niet in bad maar wel lekker douchen. Dus laten hem lekker kiezen. Misschien helpt het. Of wat nieuws om mee te spelen voor in bad. En weer opnieuw wennen en oefenen. Wel onhandig ja! 👃🤢🤣
2 jaar geleden
Mijn zoon van 23 maanden heeft dit ook. Krijsen als hij in bad of onder de douche moet. Nu heeft hij sinds 3 weken een broertje dis ik dacht dat het daar aan lag. Door mijn bevalling ben ik fysiek ook nog niet zo sterk en krijg ik hem op het moment ook echt niet in bad of de douche. Gelukkig mijn man of opa en oma wel
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Mijn zoon wilt niet in bad of onder de douche en raakt in paniek op het moment dat we al bad zeggen ☹️ als hij eenmaal in bad zit proberen we hem voor al af te leiden met speelgoed en dat gaat opzich wel. Maar het liefst wilt hij niks van water hebben 😔 dus ik lees even mee als er tips binnen komen 🙈
VRIEND
2 jaar geleden
Op deze leeftijd krijgen kinderen soms van de ene dag op de andere bepaalde angsten. Zo ook bijvoorbeeld de angst voor water, of om door het afvoerputje weg te glijden/vallen (heel typische rond 2 jaar!) Vooral proberen er achter te komen wat ze net zo eng vinden, en hun angst ook serieus nemen. Niet minimaliseren of bvb zeggen dat je kindje zich aanstelt want voor hen is de angst echt en gegrond. Spelenderwijs en stapsgewijs proberen te laten zien dat ze er niet bang voor hoeven zijn.
2 jaar geleden
Ik merk wel sinds 3 dagen dat mijn kindje ‘bang’ is voor dingen en mensen waar ze eerst niet bang voor was. Ik had gelezen dat dit inderdaad een fase is rond de 2 jaar. Ze is 22 maanden nu.
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Aardbeitje20
Op deze leeftijd krijgen kinderen soms van de ene dag op de andere bepaalde ...
Fijn om te lezen, zo herkenbaar! Mijn zoontje is ineens als de dood voor geiten, schapen en koeien. Tot twee weken geleden ging hij op de kinderboerderij enthousiast schapen aaien en liet hij geiten uit zijn hand eten. Tot hij schrok van een koe die loeide, sindsdien wil hij niet meer naar de dieren. Ik loop nu toch af en toe met hem langs het hek (niet meer in de wei) en dat vindt hij niet echt fijn. Vandaag had ik wat andijvie mee om te kijken of hij voeren toch weer leuk vond als ik het deed. Arme kind begon meteen te huilen en probeerde weg te kruipen in de kinderwagen terwijl hij maar oh nee, oh nee bleef roepen 😭. We zijn maar snel weer weggegaan. Vind het zo sneu.
2 jaar geleden
Mijn zoontje was ook van de een op de andere dag bang voor het bad sinds hij per ongeluk een keer in bad gepoept had.
Inmiddels opgelost door hem een zwemluier aan te trekken.
Maar ohjee als ik die uittrek om zijn billen te wassen...
2 jaar geleden
Toen je dit topic een maand geleden opende dacht ik oh nee m'n zoontje is voor niks bang. En sinds een weekje merk ik dat ie wat angsten aan t ontwikkelen is; bijv voor het badputje. Normaal blijven rekken en niet uit bad willen en nu zodra ik de stop eruit haal rent ie op me af en zegt ie "heel eng" zelfde met spinnen terwijl hij die juist altijd interessant vind!! Misschien is dit de leeftijd dat ze angsten gaan ontwikkelen ofzo? 🤔🤔🤔
2 jaar geleden
Reactie op Paige
Toen je dit topic een maand geleden opende dacht ik oh nee m'n zoontje is v ...
Dat is waarschijnlijk omdat je zoontje denkt dat hij zelf in het doucheputje zal verdwijnen, net zoals het water doet. Dit heb ik eens gelezen in een artikel. Misschien helpt het om uit te leggen dat mensen niet door het putje passen.