30 Reacties
3 jaar geleden
Ja herkenbaar. Vanaf een uur of 5 begint ze een beetje te mopperen. Ik geef tussen half 6 en 6 uur een warme hap. Rond 1815/1830 begin ik met omkleden. Daarna leg ik haar aan en gaat ze slapen. Ik heb wel het gevoel dat ik het eind van de middag aan het rekken ben tot ze naar bed mag.
Overdag 2 slaapjes. Met uitzondering om 16u een klein derde slaapje
3 jaar geleden
Hier een dochter van 9 maanden en gaat gemiddeld tussen 19.00 en 20.00 naar bed. Met 2 slaapjes overdag. Wordt meestal tussen 15-16 wakker van haar middagslaapje. Ze is tussen 06.00 en 07.00 meestal weer wakker.
3 jaar geleden
Hier ook een lange periode gehad dat hij om 18:00 al naar bed wilde, maar nu wordt het steeds meer richting 19:00. Ze kunnen nu ook langer opblijven en ik merk dat z’n dutjes overdag ook veel beter gaan. Hij kruipt wat rond, Haha, dat vergt veel energie dus dan is hij ook echt moe.
Helaas nog wel vaak wakker om 5:00-5:30... Maar we denken dat dit door de avondfles komt. Als hij zelf wakker wordt, krijgt hij de fles. Als hij tussen 22:00-23:00 wakker wordt dan slaapt hij daarna door tot 6:30-7:00. Maar wordt hij pas om 2:00 wakker dan is meneer om 5:00-5:30 wakker... gek he?
3 jaar geleden
Wat gaan alle kindjes vroeg naar bed zeg 🤭 Hier dan een uitzondering 😅
Ons dochtertje (van 23 april) gaat tussen 20.30 en 22 uur naar bed (ze slaapt bij ons in het grote bed, dus het ligt er maar net aan wanneer wij naar bed gaan). Ze wordt dan weer wakker tussen 8 en 9.30 uur.
Als ik voor m'n werk vroeg moet beginnen, dan gaan we de dag ervoor eerder naar bed, want dan is ze ook eerder wakker. In het weelend gaan we juist vaak wat later zodat we lekker kunnen uitslapen.
Ze mag 's avonds nog dutjes doen mits ze vóór half 8 in slaap valt (als ze daar behoefte aan heeft) en anders moet ze wakker blijven tot we naar bed gaan.
Ze ontbijt met ons aan tafel, luncht tegelijk met ons aan tafel, en ze eet haar avondeten tegelijk aan tafel. En dit doen we eigenlijk altijd op verschillende tijdstippen, het kan zo twee uur verschillen. Dat maakt haar niets uit gelukkig, en zo kunnen we de dag invullen hoe we zelf willen.
Voor de strengere corona maatregelen er waren gingen we elke week bij mijn ouders eten. Dan om 20 uur naar huis, dan viel ze in de auto in slaap, en dan zo van de Maxi Cosi in bed en dan sliep ze lekker door.
Het is maar net het ritme wat je zelf fijn vindt. Wij hebben bijvoorbeeld nooit een momentje zonder haar, ze is er altijd bij, maar we vinden het juist heel fijn om nog 's avonds te kunnen spelen met haar als we bijvoorbeeld die dag gewerkt hebben.
Dus het is maar net wat je zelf prettig vindt. Als je het fijn vindt dat je de avond voor jezelf hebt kun je het zo laten. Als je jullie zoontje langer wakker wilt hebben kun je alle activiteiten elke dag met 5 of 10 minuten opschuiven. Maar 'te vroeg' of 'te laat' geloof ik niet zo in bij zulke kleintjes. Als m'n kindje moe is, slaapt ze 's middags wat langer en dan is het opgelost.
Lang verhaal kort: gewoon doen wat voor jou goed voelt! Als hij moe is om 18 uur, dan kun je 'm lekker naar bed brengen. Als je 'm wat later in bed wilt hebben, dan kun je naar dat latere tijdstip toewerken. Maar volgens mij maakt het niets uit.
3 jaar geleden
Hier hetzelfde. Mijn dochter is vandaag 9 maanden en slaapt al een hele tijd tussen 18 en 19h. En 19h is dan echt uitzonderlijk..ze is gewoon supermoe. Ik dacht ook altijd dat als ik het zou kunnen rekken ze de ochtend later wakker zou worden. Niet dus. Waar ze eerst rond 7h soms 7h30 wakker werd is dit de afgelopen weken alweer 6h30. Vooral de afgelopen 2 weken is ze een beetje aan het spoken en word ze soms zelf rond 5h15 wakker. Ben dus erg jaloers op de mamas waarvan hun kindje tot min 8h slaapt 😩
3 jaar geleden
Ik denk door zijn tandjes. Dit hebben wij 1 maand geleden gehad door zijn voortanden de rest viel wel mee... ik doe voor dat hij na bed gaat met tandpasta zijn tanden poetsen met gevoelige tand vlees en door komende tandjes dat werkt goed.