26 Reacties
6 jaar geleden
Ons dochtertje had precies hetzelfde... Voor zijn badje de haartjes goed nat maken en insmeren met olijfolie. Daarna met een kammetje uitkammen. Als je het een aantal keer herhaald zal je zien dat het binnen de kortste keren weg is. Succes!
6 jaar geleden
Hier jojoba olie (holland en barret), is goed voor haar en hoofdhuid. Dit afwisselen met haarlotion (om de dag een of ander). Olie is wel erg warm voor ze met deze dagen. Dus zou de olie bewaren voor de avond als het wat afgekoeld is. En dan de ochtend beginnen met haarlotion.
6 jaar geleden
Ik ben al 18 jaar kapster dit is echt een topproduct olie is maar tijdelijk en je maakt de tere babyhuid snel kapot https://www.hairstylinghelene.com/winkel/4-kids-hoofdcreme-tegen-berg-30ml/
6 jaar geleden
Reactie op Emwn
Ik ben al 18 jaar kapster dit is echt een topproduct olie is maar tijdelijk ...
Pathenol is ook een olievorm. En op basis van alcohol dus kan wat venijniger zijn als 100 procent pure olieen.
6 jaar geleden
Wij hebben haar hoofdje ingesmeerd met olie, 1 dag laten zitten (was heel vies wel!) en daarna uitgespoeld. Bijna helemaal weg nu! Het was hier niet extreem veel, misschien dat dat wel meehielp bij het snel wegkrijgen.
6 jaar geleden
Onze zoon heeft het ook. We smeren zijn hoofdje, de dag voor dat we hem in bad doen, in met olie. Ziet er wel viezig uit, dus soms doen we het in de ochtend en wassen hem dan wat later op de dag.
Voor het wassen doen we er soms een klein beetje moedermelk op (geen idee of het helpt, maar we merkten dat dit wel met droge plekjes in zijn gezicht werkt en een verstopt traanbuisje)
Na het wassen doen we niets.
6 jaar geleden
Na het badje/douche beetje olie erop en met een rond draaiende beweging over het hoofdje..zo “voorkom” je bergvorming ( althans bij mij werkt het voor alledrie mijn kinderen)
6 jaar geleden
Deze is 100% aan te raden! Insmeren, paar uurtjes intrekken en uitkammen!

6 jaar geleden
Dit is wat ik eruit gekamd heb na 1 keer! (Nee, het is niet de meest lekkere foto, maar het geeft veel voldoening als je ziet hoe de hoofdhuid van je kleintje verbetert!)