5 Reacties
3 jaar geleden
Heya! Ohhh lastig hè dat uitproberen! Ik heb niet perse een tip, maar ik zou het zo aanpakken...
Ik zou als ze bijt juist wel AU zeggen en dan daar achteraan Nee dat mag niet of dat is niet lief en dan uitleggen. Want dat is wel heel duidelijk voor haar. Au = niet doen.
En misschien afleiden? Is er iets waar ze altijd naar grijpt als je haar verschoont? Hier geef ik haar de ene keer een leeg billendoekjeszakje en de andere keer een schone luier in haar handen.
Wat betreft dingen uit haar handen nemen ligt het natuurlijk een beetje aan de context. Je kan ook afleiden door iets anders te geven of aangeven dat je het nu gaat pakken "lieverd, mama gaat nu dat speeltje pakken". Of als ze iets heeft wat niet mag gewoon afpakken en als ze wil bijten nee zeggen. Proberen het bijten voor te zijn.
Hopelijk heb je er iets aan 😘
3 jaar geleden
Ik zou denk ik wel AUW(!!!!) zeggen. Of nee. En niet. Perse op een rustig toon. Alles leuk en aardig maar bijten (en slaan en schoppen) is wel een beetje een no go. Al zijn ze nog zo klein.
3 jaar geleden
Mijn dochtertje grijpt en knijpt wanneer ze iets niet krijgt dat ze wilt of gewoon frustreert en wanneer haar nagels langs zijn en ze grijpt, snap je dat ze dan krapt. Geprobeerd om 'au'/au dat doet pijn te zeggen maar dan knijpt ze nog harder want ze denkt waarschijnlijk dat het een spelletje is. Geen 'au' zeggen helpt dan eerder want dan stopt ze bij de eerste keer. 'niet doen' op een rustige manier maar ook met een toon. Tjah werkt niet. Met een toon wordt ze dan wel verdrietig want dan voelt ze aan dat ze geschreeuwd wordt en op de rustige manier stopt ze gewoon niet. Dus ze krijgt dan of wat ze wilt of een afleiding. Ik geloof dat het een fase is, maaaaaar ik geloof ook dat het aangepakt moet worden anders ziet zij het op een gegeven moment als 'normaal'. Ik moet alleen nog ontdekken hoe ik het precies kan aanpakken. Want haar geven wat ze wilt en afleidingen zijn eigenlijk ook niet goed...
3 jaar geleden
Reactie op SunnyS
Mn schoonmoeder heeft ze vroeger één x terug gebeten en toen was het gelijk ...
Hahaha mijn moeder ook! Maar toen was ik wel wat ouder! Heb het toen 1 x gedaan en daarna nooit meer😂
Klinkt heel gemeen maar dan weten ze hoe het voelt. En dan denken ze de volgende keer wel 2 x na of ze het gaan doen 😛