10 Reacties

3 jaar geleden

Alsof je mijn dochter beschrijft van 15 maanden (9 april ) Weet zelf ook niet zo goed wat ik hiermee moet , Het is de hele dag MAMAAA MAMAAA MAMAAA , en van papa wil ze vrij weinig weten op het moment .. Geen tips om hier mee om te gaan , hopelijk is het iets tijdelijks 🙈

3 jaar geleden

Ooh jemig ik dacht dat ik de enige was aangezien we een vrij pittig jongetje hebben. Maar ja onze zoon bijna 16 maanden heeft dit ook! Vooral als er een deur open gaat wilt hij er direct heen, als ik even een afwas wil doen en meneer niet snel genoeg opgetild word kortom om vrijwel alles kan hij ineens een driftbui krijgen. Nu heeft hij ook een oorontsteking dus dacht dat dit de oorzaak was. Volgens oei ik groei zit hij niet in een sprong dus het is weer een nieuwe fase wat hij heeft. Ik heb geen tips ik corrigeer nu wel veel meer...

3 jaar geleden

Die van mij gaat met haar hoofd bonken tegen het dichtstbijzijnde voorwerp (dus op straat gewoon tegen de bakstenen). Ze heeft zichzelf nu een paar keer verwond op die manier, doodeng. Ik kreeg de tip om een plek uit te kiezen en te zeggen: hier mag je afkoelen. Gewoon even 2 minuten laten en dan proberen of ze weer vrolijk kan zijn. Eventueel helpt de box terugzetten dus ook, hier vind ik dat zonde van de ruimte omdat ze sowieso al huilt van in de box zitten plus is dat een stuk gevaarlijker om je hoofd tegen te stoten dan een bank 🙈

3 jaar geleden

Hallo allemaal! Hier ook een jongentje van 16 maanden die heel erg boos kan worden als hij iets niet mag. Het is nog niet zo erg maar wanneer hij iets niet mag zet hij het op een krijsen tot hij zijn zin krijgt .. ik weet dat we hem niet altijd zijn zin mogen geven (en thuis doen we dit ook niet) maar wanneer we ergens zijn en iedereen kijkt je aan omdat hij zo krijst is dit niet zo eenvoudig.. ik probeer rustig te blijven en hem te zeggen waarom iets niet mag of kan.

3 jaar geleden

Die van mij gaat met haar hoofd bonken tegen het dichtstbijzijnde voorwerp ...
Poeh dat is eng zeg, dat hoofdbonken overal tegenaan… Bedankt voor de tip, een bepaalde plek uitkiezen en daar laten afkoelen. Ga dat iig proberen.

VRIEND

3 jaar geleden

Die van mij gaat met haar hoofd bonken tegen het dichtstbijzijnde voorwerp ...
Oh, hier ook dat hoofdbonken. Echt vreselijk. Ik wordt als het goed is morgen door CB teruggebeld want ik wil graag weten hoe ik dat zo snel mogelijk kan afleren voordat hij zich echt verwond. Driftbuien zijn nog tot daar aan toe, en dat is gewoon even testen wat voor ons het beste werkt. Maar dat hij zichzelf pijn doet vind ik echt erg. Hopelijk hebben zij goede tips.

3 jaar geleden

Hier net zo. Is een fase waarin ze mobieler worden door kruipen/lopen en ze grenzen gaan opzoeken. Vreselijke fase vind ik dit. 🙈 Ik heb soms ook gewoon geen zin om 'nee' te zeggen (doe ik overigens wel, want anders is het hek echt van de dam. Ik ben heel erg van het grenzen aangeven en nee is nee.), want dan weet ik haar reactie al. Huilen, schreeuwen, zich op de grond laten vallen, slaan... Dit gebeurt dus dagelijks wel een keer of 10, als het niet meer is. 🙄 Maar ze moeten nog leren om hun emoties op een goede manier te uiten. En ze kunnen ook nog niet goed praten, dus vaak is het ook frustratie. Dus kan het haar ook niet kwalijk nemen. Het beste kan je zelf gewoon rustig blijven, eventueel zorgen dat ze zich niet kan bezeren, en gewoon doorgaan met waar je mee bezig was. Soms werkt afleiden nog wel, bijvoorbeeld even kriebelen/kietelen of grappige liedjes zingen. Maar dit verschilt bij onze dochter per keer of dit werkt en eerlijk gezegd heb ik ook niet altijd zin om te veel in te gaan op de zoveelste driftbui van die dag. 🤭 Lastige fase is dit in ieder geval.

3 jaar geleden

Reactie op MHD-24

Hier net zo. Is een fase waarin ze mobieler worden door kruipen/lopen en ze ...
Bedankt voor jou reactie! We zullen de fase toch moeten uitzitten 🙈

3 jaar geleden

Hier ook! Heel herkenbaar! Onze dochter van 6 april heeft dit ook sinds een paar weken. Bonkt met haar hoofd op de grond als ze haar zin niet krijgt. Of ze wilt haar hapje tegenwoordig niet meer eten en als ze dan gaat zin niet krijgt, bonkt ze keihard meerdere keren naar achteren tegen haar stoel. We leiden haar af van de situatie en dan is het ook zo weer klaar. Maar heel herkenbaar!

3 jaar geleden

Herkenbaar! Hoofd bonken tegen achterkant stoel, bijten. Vanmiddag zelfs uit boosheid gespuugd 🤭 proberen dr telkens af te leiden. Maar gelukkig zie ik dat we niet de enige zijn.. hopelijk is het gauw voorbij deze fase