1 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje wordt ook wel eens heel boos en driftig. Gaat ook krijsen maar ipv achterover vallen doet hij vaak z'n handen in vuisten knijpen en dan zo een kracht zetten dat hij rood aan loopt. Hoe ik reageer op dat krijsen is rustig blijven praten. Bijv in een situatie dat hij iets niet wilt maar het even niet anders kan dan klets ik: ik snap dat je het niet leuk vind, maar mama moet even dit of dat doen dus het is even niet anders en krijsen helpt niet om je zin te krijgen. In de situaties waarin hij iets niet mag doen of iets wil wat niet mag, dan praat ik ook rustig dat ik snap dat het vervelend is en hij boos is, maar dat het niet mag van mama en dan bied ik iets aan wat wel mag en dit benoem ik dan ook. Vaak houdt het krijsen dan wel op aangezien ik door het rustige praten laat merken dat het geen indruk op me maakt. Ik hoop dat hierdoor uiteindelijk het krijsen steeds korter wordt en stopt, maar het zal vast ook een fase zijn. Ze willen je toch wat duidelijk maken en zijn nog beperkt in hun communicatie. Op een slechte dag als hij veel krijst ben ik soms wel geneigd om uit frustratie mee te gaan krijsen maar dat doe ik maar niet😂