91 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben van 4 mei en geef nog steeds borstvoeding gaat allemaal prima! Geef hem gewoon op verzoek en eetook goed brood. Ik geef wel eerst brood daarna voordat hij gaat slapen melk. Moet wel eerlijk zeggen dat ik sinds 2 maanden onregelmatig ongesteld word. Heel irritant paar dagen wel paar dagen niet.

3 jaar geleden

Hier ook 1 van 5 april en geef nog bv, in princiepe krijgt hij 's ochtends en 's avonds bv en verder op verzoek, maar dat wordt steeds minder.. de opvang geef ik altijd 180ml voor in de middag, maar dat drinkt hij steeds minder van, dus ga de middag afbouwen. Verder eet en drinkt hij goed overdag, 2á3 sneden brood, 2 st fruit en avond eten en tussendoor wat ik in huis heb (rijstenwafel/maisstick/yoghurt) Ik ben al vanaf dat hij 8 mnd is weer ongesteld geworden, en ben t op zich al wel regelmatig.. gewoon elke maand, maar komt soms 1a2 dagen eerder of later..

3 jaar geleden

Hier ook van 22 april nog borstvoeding. Ze krijgt ook flesvoeding dus ik wissel wat af naargelang het uitkomt :) s nachts sowieso borst en soms s morgens of s avonds ook. Ze heeft al 4tandjes, 1x heeft eens gebeten maar sindsdien niet meer ;) Overdag eet ze groente- en fruitpap en brood. S avonds eet ze ook een beetje soep mee :) x

3 jaar geleden

Hier een zoontje van 21 april en ik geef altijd live borstvoeding. Op dit moment zeker 6 keer per dag en helaas vijf keer per nacht 😣 ( maar ik denk dat mijn zoontje last heeft van tandjes /sprong want voorheen was dit gewoon twee keer per nacht ) hij krijgt fruit, brood, avond eten en snackjes en eet altijd wel wat op maar nog geen grote hoeveelheden. Ik ben ook nog niet ongesteld ..

3 jaar geleden

Mijn zoontje is van 21 april en ook hier nog steeds borstvoeding. Nooit gedacht dat we het zo lang gingen volhouden. Zoontje drinkt smorgens, savonds en snachts. Hij wil al lange tijd in de creche geen flesje meer drinken. Maar krijgt nog wat afgekolfde melk mee die ze in groentepap mengen en hem uit bekertje laten drinken. Hier een zoon met veel voedselintolleranties, oa gluten, melke, soja. Hij eet geen boterhammen maar krijgt savonds nog eens warne maaltijd.

3 jaar geleden

Reactie op Annelienc

Hier ook van 22 april nog borstvoeding. Ze krijgt ook flesvoeding dus ik wi ...
Oh en ik vind het nog steeds wel plezant :D net omdat ik wat kan afwisselen als ze toch eens meer wil drinken.

3 jaar geleden

Yep, het gaat eigenlijk goed. Ik ben dus nog steeds niet ongesteld,en hormonaal is da wel ne rollercoaster van dipjes,emotioneel en lastig...🤔mijn dochterke wilt ook totaal gn brood en ze krijgt nog 3x borstvoeding😁

3 jaar geleden

Mijn zoon is van 19 april en nu nog steeds borstvoeding. Eet daarnaast brood, fruit maar geen groenten of aardappelen, die weigert hij. Is echt anders dan zn broer, die at alles.... Ook qua drinken anders, overdag nog een paar slokken, de rest haalt hij s nachts in 😏. Zn broer heb ik 24 mnd borstvoeding gegeven, ben benieuwd of we dat nu ook gaan halen. Zelf nog niet ongesteld geweest...

3 jaar geleden

Fijn om te lezen dat meer mama's nog niet ongesteld zijn geworden! Hier ook nog BV, zo'n 4 keer overdag, de nacht wisselend, 1 a 2 keer, geniet er zeker nog van! Eet daarnaast prima, fruit, brood, warm eten, tussendoortjes en drinkt thee en water

3 jaar geleden

Mijn dochter is van 19 april. Ze krijgt nog 2x per dag borstvoeding. Smorgens als ze wakker word gewoon aan de borst en savonds krijgt ze gekolfde melk van de avond er voor. 2 maand geleden ofzo werd ze gewoon te ongeduldig om goed te drinken en begon ze ook wel eens te bijten. Tging niet meer snel genoeg denk ik. Ik merk ook dat t steeds minder word. Daarvoor kreeg ze voor haar middag dutje ook nog maar dat was zelfde verhaal ze begon te huilen en spartelen zodra ik haar aam de borst wou leggen. Verder krijgt ze overdag gewoon water in flesje hele dag door aangeboden. Soms beetje roosvicee dan heeft ze het flesje zo leeg als ik denk dat luier niet nat genoeg zijn. Verder eet ze 1,5 broodje per brood maaltijd en met warm eten eet ze ook gewoon alles, een prakje van uiteindelijk omge 150 tot 200 gram ofzo ik weeg het eigenlijk nooit maar ben wel eens benieuwd hoeveel ze nou altijd eet. Daarna eet ze nog lekker yoghurt vind ze heerlijk. Sinds 2 week is dat nu volle Griekse yoghurt, was eerst magere yoghurt maar cb bureau zou dat dit beter was voor de vet voedings stoffen. Dat ze verder maar 2 keer per dag borstvoeding kreeg gaf verder niks. Ze vond t huist nog iets om trots op te zijn. Verder krijgt ze nog 2 keer per dag fruit. uiteindelijk zijn dat nog 2-3 stuks fruit per dag. Het eten gaat op deze manier al bijna wel zeler 4 maand. Vanaf dat ze 7 maand is ben ik weer ongesteld geworden en al direct regelmatig 4 week min 2 dagen;) ik geniet zeker nog van het borst geven nog in de ochtend, het kolven doe ik nog door zolang dr nog wat uit komt al merk ik dat dat steeds minder is, dan zit er altijd nog wat in de diepvries;)

3 jaar geleden

Wat toegewijd dat je bent gaan kolven en fijn dat het weer goed gaat! Voor mij is het mijn 3e kindje, hij is van 23 april, geef nog steeds op verzoek. Mijn middelste (ze is 2,5) drinkt zelfs nog bij mij, 's avonds voor het slapen gaan en soms 's ochtends (vooral op de dagen dat ik niet werk). Nooit gedacht dat we het zo lang vol zouden houden, ben benieuwd hoe lang nummer 3 het vol gaat houden 🤗

3 jaar geleden

O, en was na 7 weken alweer ongesteld geworden 😖 Na alle 3 mijn zwangerschappen

3 jaar geleden

Mijn dochter krijgt ook nog bv. Bij de eerste gevoed tot 1,5 en toen ging het gewoon niet meer zo pijnlijk (was toen ook weer zwanger). De jongste is net zo 'afgeleid' als de oudste, het zijn dus vaak een paar v teugen. Maar voed wel op verzoek. Sws elke ochtend en avond.

3 jaar geleden

Jaa hier ook nog borstvoeding! Lekker bezig mama's! Zo'n 10x live per dag/nacht. Geniet er heel erg van, vind het zo lief maar zwaar is het wel. Nog niet ongesteld geworden, maar tot nu toe nog weinig uit deze berichten begrijp ik? Vastvoedsel doen we hier volgens de kleintjes methode en dat gaat langzaam maar hij vind het leuk en daar gaat het om :).

3 jaar geleden

Hier ook een borstvoedende mama. Mijn ongesteldheid kwam binnen 4 maanden alweer terug. In alle hevigheid en super onregelmatig. Ik vind het echt geweldig om te voeden. Mijn dochter krijgt nog 2x per dag de borst en daar genieten we allebei van. Het past gewoon heel goed zo en ik hoop dat we het zo nog een poosje volhouden.

3 jaar geleden

Ja, ik voed dochter ook nog lekker door.. inmiddels 4 jaar non stop aan het voeden dus voorlopig ga ik nog wel even door.. menstruatie is nog niet terug. Bij mijn oudste 2 ging ik menstrueren toen ze 14 maanden waren dus verwacht nu weer zoiets.

3 jaar geleden

Haii, ja hier ook bv, kindje is van 7 mei. Voed zo’n 6x per dag, geniet er nog echt van. Hij (en ik!) worden er zo lekker slaperig van, vind zo’n fijn moment! Vast voedsel gaat middelmatig, prakje gaat goed maar fruit en brood niet echt. Probeer nu ook meer via rapley te doen en werkt veel beter voor ons allebei! Veel meer lol 😊 Ben nog niet ongesteld, maar ik heb ook pcos, dus ben onregelmatigheden wel gewend haha Tot hoe lang willen jullie bv geven? Hebben jullie een idee of zien jullie wel? Ik wilde vooraf gezien iig tot 1 jaar maar bevalt nu zo goed.. ga er lekker mee door tot wanneer we er allebei klaar voor zijn te stoppen

3 jaar geleden

Ja hier ook! 🙋🏻‍♀️😁 Mijn eerste kind (zoon) is van 27 april. Rond 6,5 á 7 maanden dronk hij echt korter aan de borst. Ook hij begon met 7,5 á 8 maanden te bijten. Dat heeft 2/2,5 week geduurd. Ik dacht toen ook dat ik dat niet vol wilde/kon houden op die manier. Maar gaat ondertussen weer prima. 😊 Voeden vind ik echt een leuk rustig momentje voor z’n tweeën. Tenzij meneer niet zo’n honger heeft, dan gaat hij draaien. 😁 Ik was vrij snel na m’n bevalling (keizersnede) weer ongesteld. Ik kon dus niet lang “genieten” van de tijd zonder menstruatie. 😁 Zit nu ook best wel regelmaat in. Geen idee waarom bij mij de menstruatie weer zo snel op gang was.

3 jaar geleden

Hier ook een bv mama. Dochtertje is van 2 mei. Ze drinkt nu zo ong 7 a 8x per dag en nacht. Is soort van verzoek/schema. In het begin wat strubbelingen gehad omdat ze dysmatuur geboren is en geen idee had wat ze moest doen. Dat heeft ze goed ingehaald al is het nog een fijn dametje. Is nu 10 maanden en ong 7,5 kg. En draagt nog maat 68. Al wordt het wel wat aan de korte kant( armen en benen), qua maat gaat het prima. Eten gaat prima. 's ochtends en in de middag een broodje. Griekse yoghurt met fruit en fruit met liga als tussendoor. En avond eten groente met aardappels of rijst. Heel soms een klein stukje vis. We genieten samen nog erg van de bv. Mijn menstruatie kwam al na 6 weken weer op gang en weer gewoon elke maand regelmatig

3 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding. Mijn dochtertje is van 6 april en wij genieten samen erg van de voedingsmomenten :) Ik voed op verzoek en geef gekolfde melk mee voor de opvang. Vast voedsel gaat er ook prima in. Wij zijn met zes maanden begonnen met de kleintjes methode en ze eet erg goed. Ze eet iedere dag brood, fruit en is vooral dol op groente. Ik ben nog niet ongesteld. Ik hoop dat we nog een poosje kunnen doorgaan met borstvoeding.