38 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Jann89
Even een vraag aan de bv moeders, eten jullie kindjes ook ineens minder vas ...
Hier at ze van in het begin veel maar mijn 1e dronk ook nog heel veel moedermelk op 1 jaar. Al moet ik wel zeggen dat ze meestal ook goed vaste voeding at. Bied je wel elke maaltijd eten aan?
3 jaar geleden
Ik geef ook ng bv .smorges, smiddags en savonds ✅
Maar snachts ook nog paar keer.mijn dochterke is een echt nachtbrakertje🙈😬😱
3 jaar geleden
Reactie op Jann89
Even een vraag aan de bv moeders, eten jullie kindjes ook ineens minder vas ...
Verschilt hier per dag. Meestal krijgt hij overdag nog 2a3 x de borst en soms ‘s nachts nog een keer.. tussentijds krijgt hij water/thee/roosvice. Ik merk wel dat als hij bij bijv de lunch of avondeten slecht eet hij vaak wat meer bv drinkt.. ook merk ik de laatste dagen ook wel dat hij soms nog geen honger heeft op de momenten dat wij bijv brood eten dan eet hij slecht, maar als ik hem dan laat spelen en bijv. Half uur later tijden spelen stukjes brood geeft eet hij zo het hele broodje op 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Sarahb
Ik tandemvoed mijn 3jarige en 1jarig. De 1jarige slaapt soms 6 a 7 u door. ...
Ik vind dit zo bijzonder en zou het zelf ook heel graag blijven doen bij een volgende zwangerschap. Zou je willen delen hoe het bij jou gegaan is gedurende de zwangerschap, kraamtijd en daarna? Ik ken helaas namelijk niemand die hier ervaringen over kan delen ♡
3 jaar geleden
Reactie op Iahw
Ik vind dit zo bijzonder en zou het zelf ook heel graag blijven doen bij ee ...
Hey, fijn dat je dit ook ziet zitten. Ik werd zwanger onmiddellijk als ik voor de 1e x mijn maandstonden terug had. Mijn dochter was toen 14 maanden en dronk nog vaak. Helaas voor haar viel mijn productie zo goed als onmiddellijk stil. Ze is dan droog blijven drinken en kreeg flesjes bij.
Ondanks dat ik bleef voeden heb ik heel mijn zws geen lekkende borsten gehad, maar mijn borsten gingen wel v a naar e-cup.
Ik ben vanaf 34weken nauwer opgevolgd door vroegtijdige weeen maar ben nooit moeten stoppen met voeden. Achteraf gezien nadat ik met nog tandemvoeders sprak via FB blijkt dit veelvoorkomend en onschuldig. Mijn baby is mooi blijven zitten.
Toen ze geboren was had ik onmiddellijk melk waardoor ze goed kon drinken en ook goed sliep. Tov mijn 1e is ze een dikkertje, ze komt ook veel minder vaak vragen dan de 1e, maar kan toeval zijn.
Het enige dat hier een probleem gaf was doordat ik onmiddellijk melk voor 2 kindjes had was dat mijn dochter de snelle stroom niet aankon waardoor ze heel veel teruggaf, hik had, onrustige buik. Niet zo n fijne kraamperiode. Dat heeft maanden geduurd. Ze drinken heel vaak samen en dat is wel tijdbesparende en lief om te zien. Alsje vragen hebt stel je maar.
3 jaar geleden
Reactie op Miarnold
Hier wilde de dame afgelopen nacht en vanochtend niet drinken bij me. Vond ...
Had altijd een jaar in mijn hoofd maar nu het zo ver is wil ik eigenlijk nooit meer stoppen 😅
Merk wel dat er weinig kinderen nog vaak drinken? Mijn zoontje komt nog zeker om de 2 uur dag en nacht
3 jaar geleden
Reactie op Jann89
Had altijd een jaar in mijn hoofd maar nu het zo ver is wil ik eigenlijk no ...
Haha die hormonen he!
Ik was al trots en blij geweest met een half jaar, maar het gaat zo goed.
Als dat voor jou en je zoontje werkt is dat prima toch.
Ik merk nu dat mijn dochter haar ritme helemaal omgooid qua borstvoeding. Eerst was het in ochtend en savonds rond 1830 (voor het slapen gaan) en dan om de 3 a 4 uur.
Ik heb het idee dat ze pijn heeft in haar mondje door de vele kiezen die doorkomen
3 jaar geleden
Hier was het 30 april ook een jaar bv. Ik geef nu sinds paar weken alleen nog in de ochtend en rond 19u en nog om 23u. Als ze niet fit is of huilerig ook nog voor het middagslaapje. Ik denk eraan na de zomer te gaan stoppen. Als ze zo ongeveer 1,5 jaar is. Nu zachtjesaan afbouwen naar alleen de ochtend en 19u.
Ik vind het echt meerwaarde hebben om bv te geven. Gezond, gezellig, geborgen en een fijn troostmiddel bij verdriet en ziekjes zijn!
3 jaar geleden
Reactie op Miarnold
Hier wilde de dame afgelopen nacht en vanochtend niet drinken bij me. Vond ...
Hier ook al eens wat periodes gehad dat hij soms 2 dagen slecht wou drinken en dan ineens een dag wel weer goed.. soms heb ik ook het idee dat het door tandjes/kiesjes komt..
Ik heb momenteel ook wel eens momenten dat ik twijfel om te stoppen.. ik ben in eerste instantie ooit begonnen met dat ik al blij zou zijn als ik in elk geval de eerste 2 weken borstvoeding kon geven en toen dat wat liep de 1e 3 mnd.. zit inmiddels op 13,5 mnd 😄 dus sowieso al veel langer dan in eerste in instantie mijn insteek was..
Wat hier ook nog een beetje mee begint te spelen is dat wij misschien nog wel een broertje of zusje zouden willen en ik nog steeds niet ongesteld ben.. in eerste instantie zou ik daarom met een jaar stoppen, maar toen werd ik net met 11,5 mnd ongesteld, maar nu nog steeds niet weer.. zijn er meerdere die nog steeds niet ongesteld zijn?