Hallo lieve mama's!
Ons zoontje wordt over 2 weken 1 jaar. Tot op heden geef ik borstvoeding en ik was ook niet van plan om daar mee te stoppen, want onze zoon heeft er nog erg veel aan. Hij drinkt om 7.00, 11.30, 17.00, 22.00 uur en in de nacht. Dit is dus nog vrij veel. Wij combineren dit met de kleintjes methode. Ook dit gaat goed.
Nu werd ik vandaag een beetje overvallen door het kdv, want zij gaven aan vanaf 1 jaar geen flessen bv meer te geven en dat ze daar bij onze zoon al mee begonnen waren. De kinderen krijgen dan 1x fruit, lunch en 1x tussendoortje van 07.30 tot 18 uur. Ze gaven aan dat onze zoon hier dan aan moet wennen. Dit voelt voor mij niet helemaal oké, omdat wij hem altijd gevoed hebben op verzoek en hij tussen 16 en 17 uur vaak nog 150 cc drinkt. Ook komt hij erg onrustig (zeg maar gerust hysterisch) thuis als hij geen 3e fles meer heeft gehad.
Eerlijk gezegd heb ik me nog niet verdiept in het geven van bv na een jaar. Nu was ik benieuwd naar wat het plan is van andere moeders met betrekking tot bv na het jaar. Ik ben ook benieuwd wat jullie van deze situatie met het kdv vinden. Ik voel me er zelf namelijk niet echt goed bij dat zij nu bepalen hoe wij met bv omgaan en hoeveel onze zoon krijgt.