18 Reacties
2 jaar geleden
Volg.. wij willen zelf een veloretti loopfiets kopen.. maar de rest van het lijstje is nog erg leeg 🙈
2 jaar geleden
Ik vul het hele jaar door een lijstje aan op lijstje.nl dat is echt ideaal! Daar staan nu vooral knutselspullen op, dus vingerverf, klei, nieuwe kleurpotloden etc. Verder is 'verstoppertje met nijntje ' ook heel leuk. Ik heb er ook nog wat boekjes op staan van dikkie dik enzo. En vlak voor sinterklaas/ kerst/ verjaardag kijk ik bij bijvoorbeeld prenatal en hema naar de collectie en zet ik er wat kleertjes op. Dat vinden de oma's altijd leuk om te kopen! Hopelijk heb je hier wat aan!
2 jaar geleden
Oh my, nu al haha. Ik was blij dat de kerststress er af was 🤣
Ik heb echt nog geeeen idee....maar goed, nog 3 maanden
Zal wel iets leuks voor dr pop worden of keukentje, of voor in de tuin....
2 jaar geleden
Hier een jongetje maar een loopfiets lijkt me leuk, duplo en Knutselspullen zijn altijd goed, ook benieuwd hoe lang het duurt voordat verkleedkleren leuk worden. Hij vind het nu al leuk de laarzen van zijn beer aan te doen. Dus wie weet wat nog meer. Zn schommel is ook een succes binnen en buiten haken dus kan altijd schommelen. Zodra hij niet meer in deze schommel past wil ik een opvolger hiervan.
2 jaar geleden
Oh my, nu al haha. Ik was blij dat de kerststress er af was 🤣
Ik heb echt ...
Hahahaha voor je het weet zijn ze 2 😱😭❤
2 jaar geleden
Reactie op MamavanNova
Hahahaha voor je het weet zijn ze 2 😱😭❤
Ja wat gaat het toch snel 😱🥺
2 jaar geleden
Buiten speelgoed voor komend voorjaar / zomer. Knutselspullen, poppenkleertjes, boekjes en idd.. Over kinetisch zand lees je veel. Kan je ook goed uitbreiden, zodat je niet allemaal rommeltjes krijgt maar spullen voor één project.
Dit hebben wij afgelopen jaar gedaan met een houten boerderij, en het vragen van Schleich dieren. Heel leuk en goed te combineren met Duplo bv.
2 jaar geleden
Wij geven zelf een keukentje en vragen anderen om spullen voor in het keukentje (pannen, houten fruit, etc). Bij onze zoon is momenteel de fisher price kassa een grote hit, misschien dat jouw dochter dat ook leuk vindt.
2 jaar geleden
Mijn vriend wil haar een eigen ipad geven, ik ben daar zelf nog geen voorstander van. Mijn collega kwam met een alternatief: Tiptoi, een interactief boek met een pen erbij, is bij zijn 4 dochters een groot succes. Er staat wel dat t vanaf 4 jaar pas is, maar volgens mijn collega kon t ook al wel eerder, ligt aan t kind....
2 jaar geleden
Wij gaan een keukentje geven. Ik kan dan spullen voor het keukentje aan anderen vragen.
Verder zou ik het niet zo goed weten. Haha! Speelgoed heeft ze al zoveel! Misschien binnen ofzo
2 jaar geleden
Wij willen gaan voor wat meer educatief speelgoed erbij. Ik zag dat ze loco voor 2+ hadden. Leek me leuk
2 jaar geleden
Wij gaan zelf voor een ingebouwde trampoline, buiten hebben we nog niet veel. Duplo heeft hij met kerst gehad van ons en doet hij echt elke dag met al het andere speelgoed speelt hij quasi niet. Het is dan pakken en wegleggen meteen Hij is ook vooral graag bezig met actie. Op de crèche, speelt hij vaak met de klimtoren. Smartmax hebben we hier ook al maar daar is hij vaak gefrustreerd door. Vragen aan bezoek vind ik moeilijk als hun het zelf niet vragen. Wij hebben ook al veel zaken gekregen, waarvoor erg dank maar het is hier binnen intussen een beetje een zootje. Ze geven vaak grote zaken om in huis te plaatsen maar niet altijd even duurzaam doorheen de jaren. (en hectisch in het interieur.) Ik zie zelf vaak toffe dingen die erg duur zijn maar fijn zouden zijn als we dit met iedereen samen zouden kunnen geven.
2 jaar geleden
Wij geven een keukentje, verder op de lijst:
Waskrijt driehoekjes
Kinetisch zand (speelrijst hebben we al)
Leesboeken
Houten knutselkist met naam
Knutselspullen (doet ze enorm graag)
Spelletjes (ik leer serie, knappe koppen, haba)
Duplo treinbaan uitbreiding aangezien we dagelijks bouwen
Duplo alphabet vrachtwagen (leuk en handig om als ze ouder zijn om letters mee te leren)
Make up koffertje met houten make up
Electro wonderpen
Puzzels
Rijgkralen
Stokpaardje
Step
Verkleedjurk
Ieder kind is anders en heeft andere behoeftes dus daar pas ik het speelgoed op aan. Mijn neefje van 3 speelt alleen met voertuigen en is veel buiten.
Mijn dochter is enorm leergierig en vind het leuk om te lezen, puzzelen, ik leer vormen en kleuren te spelen, Wobbel, Ijscokar van Vtech, Fisher price kassa, dokterssetje, Nijntje colorino, puzzels van wat hoort erbij etc. Stickeren, kleuren, Fisher price kerststal, loopfiets, poppenbuggy, bellenblaas, hengelspel.
Ik heb een lijstje op mijn telefoon en het hele jaar door als ik iets zie bij bekende, familie, instagram, in folders of in de winkel zet ik het op het lijstje. Anders koop ik het zelf en weet ik niks te vragen met de verjaardagen. En de meeste mensen vinden geld aan kinderen geven saai dus zorg ik voor een uitgebreid lijstje waaruit ze kunnen kiezen.