3 Reacties
3 jaar geleden
Ik werk 3,5 dag. Ik heb wel het geluk dat ik voornamelijk thuis werk, waardoor ik ook af en toe tussendoor eens een was in de machine kan doen. Verder doe ik voornamelijk huishoudelijke taken op het moment dat mijn zoontje slaapt of in het weekend als papa ook thuis is. Verder kook ik vrijwel altijd omdat mijn partner pas rond 6 uur thuis is, maar hij doet dan weer tafel afruimen en vaatwasser inruimen etc.
Daarnaast sport ik nog ong 3 avonden in de week.. door het huishouden voornamelijk overdag te doen kan ik ‘s avonds ook nog iets voor mezelf doen..
3 jaar geleden
Ik werk 90% en in shiften. Mijn partner heeft geleidende uren en werkt full-time met veel overuren. Hij schikt zich naargelang mijn uren en is dus nooit voor 18uur thuis als ik er ben. Ik kook altijd, ga altijd naar de winkel en heb het huishouden te doen. We hebben sinds pas een poetshulp die elke week 3uur komt. Wat een cadeautje is dat. Sindsdien ben ik veel rustiger en 'MOET' voor mij niet alles meer altijd perfect in orde zijn. Ik strijk nooit meer sinds de geboorte, tenzij er een hemd is. Mijn partner probeert wel mee de afwas te doen of de was eens op te vouwen. Ik doe zoveel mogelijk als onze zoon slaapt maar als hij alleen kan spelen dan doe ik ook al wat. Een goeie tip: rust kan je enkel jezelf geven. Dus laat het soms eens los. Niet alles moet, maar mag. Dat heeft me veel geholpen. En gun je zelf ook leuke momenten. Breng je kind is weg en geniet van de rust.
3 jaar geleden
Ik werk 4 dagen. Ben 1 dag met de dames alleen. Ik draai dan wel een was je en hang dat op. Maar veel meer dingen kan ik er niet bij doen. Ze vermaken zich heel slecht en zijn nogal pittig. Het is dan ook een kwestie van een beetje loslaten, niet alles elke dag spik en span willen hebben. Besteed liever wat meer tijd met ze dan dat ik mij continue druk maak om het huishouden.
In de avond, als we ze max 19.30 op bed hebben doen we nog even de afwas, al het speelgoed opruimen. Vaak vouw en ruim ik de was op.
Ik wil ook niet de hele avond kwijt zijn aan het huishouden. Ze gunnen ons ook geen nachtrust, helaas in bijna 4 jaar nog geen nacht doorgeslapen. Kan ze om die reden ook niet een nachtje uit logeren doen. (niemand wil ze hebben 😅)