20 Reacties

3 jaar geleden

Er zijn een aantal manieren, maar je moet vooral kijken wat je dochter pikt en wat jullie fijn vinden. Je kan inderdaad het ochtendslaapje steeds later doen, je kan ook het ochtendslaapje steeds wat korter laten doen. Maar wat ik al zei: vooral kijken naar je dochter, want niet alle kids gaan goed op 1 bepaalde manier ;) P.s. wij zitten hier ook tegen aan te hikken 🙈

3 jaar geleden

Hoi! Onze is ook 14 mnd rn gaan nu naar 1 slaapje 2e vertikt ze heel vaak. Heb nu vandaag gerekt tot kwart over 11 boterham erin en toen naar bed. Ze heeft van kwart voor 12 tot half 3 geslapen💪 vind t wel erg lastig want ze is smiddags nog steeds wel moe..

3 jaar geleden

Ons zoontje is tussen 6 en 7 's morgens wakker. Gaat rond 9 yur/half 10 weer slapen, we maken hem na een half uur weer wakker. Om 1 uur/half 2 gaat hij weer slapen totdat hij zelf wakker wordt, dit is eigenlijk 1,5 tot 2 uur. Rond 7 uur 's avonds gaat hij weer naar bed 😀

3 jaar geleden

Inderdaad steeds wat rekken naar de middag toe, wij hebben dit gedaan door afleiding zoals meer uitdaging kwa spelen/ leren wij kwamen toen uit op een middagslaapje van 12 tot 14.30 en dat is nu nog steeds zo. Hier dus nog 1 slaapje en 8.00 wakker 12.00 tot 14.30 slapen ( maken haar dan vaak wakker) 20.00 slapen Ps. Milou is altijd een erg wakker kind geweest.

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft bij de opvang (1 dag in de week) inmiddels 1 slaapje.. thuis heeft hij nog 2 slaapjes.. hij is ‘s ochtends meestal ergens tussen half 8/8 uur wakker en anders maken we hem om 8 uur wakker. Gaat daarna van 10 tot 11 slapen en maak hem dan om 11 uur wakker. Daarna ‘s middags van 2 tot max 4 uur. Een enkele keer is hij eerder wakker , maar meestal maak ik hem wakker. Daarna gaat hij tussen half 8 en 8 uur weer slapen.. toevallig vandaag voor het eerst een x 1 slaapje omdat we vanmiddag nog naar een verjaardag gingen. Vanochtend om half 10 maar wakker gemaakt omdat meneertje nog sliep. Daarna rond kwart voor 1 weer slapen en heb hem daarna maar om half 4 wakker gemaakt..

3 jaar geleden

😱 wat slapen jullie kids allemaal lang! Die van ons is tussen 6 en 7 wel echt wakker! Geniet er allemaal van!!

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Ons zoontje is tussen 6 en 7 's morgens wakker. Gaat rond 9 yur/half 10 wee ...
Hier bijna hetzelfde

3 jaar geleden

Wij merkten dat Matthias 's ochtends steeds langer wakker kon blijven en dat zijn ochtend slaap steeds vaker tegen het einde van de ochtend kwam. Tevens wilde hij dan 's middags niet meer slapen of sliep hij juist te laat waardoor hij 's avonds niet meer in slaap viel. Met wat entertainment weten we het nu te rekken en ligt hij om 12u op bed. Meestal slaapt hij dan tot ongeveer 14.30u. Hij ligt 's avonds steevast om 19u op bed en wordt 's ochtends tussen 6.30u en 7.30u wakker. Later dan 19u op bed is 's ochtends vroeger wakker zijn we achter gekomen.

3 jaar geleden

Wij hebben al een aantal weken verschillende dingen geprobeerd, maar het is mijn zoontje maar 1 keer gelukt om 2,5 uur te slapen bij 1 slaapje haha. Dit kan er ook wel mee te maken hebben dat hij voor de 4e keer een oorontsteking heeft, dus dan is zijn slaap altijd wel wat onrustig. Zelf hebben we geen echte tips, want wij lopen dus ook tegen het zelfde aan en lees graag mee!! Bijv. Vandaag 2 slaapjes van 1 uur gedaan, daar waren we al super blij mee. Want anders is het maar 1,5 uur. Ook al valt hij dan om half 8 in slaap, dan is hij om 6 uur wakker 😅. Hier ook een kleintje die niet van uitslapen gehoord heeft haha. Dat is altijd al zo geweest. Meestal rond half 7 wakker.

3 jaar geleden

Reactie op Peppel

😱 wat slapen jullie kids allemaal lang! Die van ons is tussen 6 en 7 wel e ...
Nou he! Mijn zoontje gaat regelmatig om 8 uur alweer voor z'n ochtendslaap🤣 maar die is vaak tussen 5 en 6 uur wakker. Maar qua totaal uren geloof ik dat iedereen wel redelijk aan dezelfde uren zit, alleen anders ingedeeld

3 jaar geleden

Reactie op Peppel

😱 wat slapen jullie kids allemaal lang! Die van ons is tussen 6 en 7 wel e ...
Heeerlijk idd! Mijn dochter is ook tussen 6 en 7 wakker.

3 jaar geleden

Hier ook tussen 6 en 7 wakker.🙈 Ben nu aan het proberen met 1 dut ipv 2, anders viel die steeds heel laat pas in slaap of sloeg 1 dut over... het gaat tot zo ver goed, alleen moet die er wel half 1 liggen, anders is die heel vervelend haha. En savonds 7 uur weer bed.

3 jaar geleden

Hier doet onze zoon al een tijdje geen ochtendut meer. Het werd steeds een strijd dus nu na de lunch naar bed en dan slaapt hij meestal 2-3 uurtjes. Wij zitten nu met dat inslapen 's avonds lastig gaat en dat hij vroeg wakker wordt.. geen idee of dat te maken heeft met 1 dutje of iets anders maar ochtendut lukt gewoon echt niet meer..

3 jaar geleden

Sinds dit weekend maken we haar bij haar ochtenddut na een half u wakker. Dit zorgt er voor dat ze smiddags goed slaapt, zo'n 2.5 uur. En smorgens wordt ze minder vroeg wakker!

3 jaar geleden

Door alles wat ik las dacht ik er goed aan te doen om het ochtendslaapje te begrenzen met max 1 uur. Sindsdien heb ik het idee dat ze de hele dag alleen maar moet is. Middagslaapje slaapt ze slechter en de nachten blijven hetzelfde. Ze gaat rond 945u en 1415u naar bed. Tot vorige week maakte ik haar nooit wakker na een slaapje. Had een gezelligere baby

3 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Door alles wat ik las dacht ik er goed aan te doen om het ochtendslaapje te ...
Ik heb ook eerst geprobeerd om het ochtend slaapje in te korten, maar ik kreeg er een zwaar chagrijnig kind voor terug. Hier werkte het beter om het slaapje uit te stellen (is wel even een weekje onhandig qua lunch dus al vroeg eten en dan soms al om 11.30u naar bed). Ieder kind is anders, het is echt een kwestie van proberen wat voor jullie werkt.

3 jaar geleden

Reactie op stephmika87

Hier doet onze zoon al een tijdje geen ochtendut meer. Het werd steeds een ...
Hoe oud is je zoontje? En hoe laat is hij smorgens dan weer wakker. Hier is het ook altijd weer anders. Heeft ze veel geslapen op de dag kan ze ook moeilijk in slaap komen, dan denk ik wat korter slapen op de dag. Dan slaapt ze ook moeilijk in. En pas laat wakker smorgens🙄 kan er geen touw aan vast knopen soms. Wij houden wel de wakkertijden in de gaten van 3.3.4 dat werkt best goed.

3 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Door alles wat ik las dacht ik er goed aan te doen om het ochtendslaapje te ...
Ik maak mijn dochter ook nooit wakker. Ben blij dat ze uiteindelijk slaapt😂

3 jaar geleden

Reactie op Irene94

Ons zoontje is tussen 6 en 7 's morgens wakker. Gaat rond 9 yur/half 10 wee ...
Hier precies zo. Hij heeft kennelijk z'n slaapjes nog nodig, want hij gaat zonder morren maffen.

3 jaar geleden

Reactie op Vanhilten

Hoe oud is je zoontje? En hoe laat is hij smorgens dan weer wakker. Hier is ...
Hij is 14,5 maanden. 's Ochtends is hij rond 6-6:30 wakker. Heel soms 7u. Weekje geleden was hij al vanaf 5u wakker. Geen idee waar dat aan lag. Hier kan ik er ook geen touw aan vast knopen😅 Wel merk ik dat als hij laat in slaap valt, rond 21:00u dat hij alsnog vroeg wakker is.. dus ik probeer hem echt rond 7u in bed te krijgen..