56 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Lotski

Wat geef je zoal als veggie alternatieven? Want zoals je zegt; veel alterna ...
Ik geef nog niet zoveel veggie alternatieven, omdat ze nu alleen groenten ook goed vindt 🤭 Als ze iets naast de groenten krijgt dan zijn het: - stukjes ei (stukjes roerei vindt ze heerlijk, gebakken ei vindt ze niet zo). - champignons i.p.v. vlees (op de foto). - linzen (gooien we vaak door ons eten, dan krijgt zij ook) Ik maak ook wel eens maïs"koekjes" (blik maïs, ei, 60gr volkorenbloem (geraspte kaas erdoorheen voor ons) allemaal roeren en dan bakken in de pan). Ik dacht er ook aan om linzen ofzoiets te prakken en dan een ei erdoor en dan kun je burgertjes maken (denk ik, nog niet geprobeerd). En als ze echt met de pot mee gaat eten ga ik maar op de pakjes van vleesvervangers kijken hoeveel zout erin zit (ik denk dat in vega-kip niet zo heel veel zout zit omdat mensen dat meestal ergens doorheen gooien i.p.v. los te eten. En ik denk dat in een vega hamburger veel zout zit want dat eten mensen wel 'los'. Maar ik heb geen idee of dat klopt)

3 jaar geleden

Reactie op NKZ

Ik geef nog niet zoveel veggie alternatieven, omdat ze nu alleen groenten o ...
P.s. op de foto lijkt het heel weinig, maar we scheppen altijd een paar keer op zodat ze steeds weer warm eten heeft i.p.v. allemaal koud

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 11 maanden en eet ongeveer dit op een dag: 7:30 1 boterham met boter (en eventueel beleg: jam, kipfilet, avocado, pindakaas, smeerkaas, appelstroop, banaan) en fles 150-200 cc. Of 100 cc pap en 100 cc Nutrilon. 10:30 fruit (2 stuks of potje 200 gram) + thee/water 12:00 1 of 2 boterhammen met boter en eventueel beleg + thee/water 15:00 biogarde yoghurt of kwark 17:00 groente, soms met vlees (ongeveer 100-200 gram) 18:30 fles 150-200 cc Tijden zijn niet heel precies. We volgen haar ritme van die dag. Soms wissel ik ook wel eens met de biogarde/kwark en dan krijgt ze dat na het avondeten; is maar net hoe het uitkomt met slapen. Dan geef ik haar 's middags een klein tussendoortje: maïsvinger, soepstengel of speciale rijstwafels voor baby's. Ik probeer het eten in ieder geval zo goed mogelijk te verdelen over de dag.

3 jaar geleden

Nou wij hadden een hit net met avond eten. We aten zelf vegetarische tacos. Met een vulling van zoete aardappel, kidneybonen en tomaat. Voor ons gekruid en voor ons kleine meneertje gewoon alleen de vulling. Nou het ging het allemaal niet snel genoeg. Ik doe nou zijn lepeltje vullen en dan geef ik hem aan en dan stopt hij het in zijn mond. Elke keer gaf die heel snel zijn lepeltje terug. Haha. Verder heeft hij vandaag voor ontbijt roerei met groentes op. Voor zijn fruithapje een schaaltje met druiven en blauwe bessen. Tussen de middag een boterham met hummus en een met jam en als tussendoortje rijstwafeltjes en nog wat blauwe bessen. Kijken of hij zo voor het slapen gaan nog wel borstvoeding wilt zoveel hij heeft gegeten vandaag.

3 jaar geleden

Reactie op NKZ

Ik eet zelf eigenlijk nooit champignons. Doe je die alleen even aanbakken?

3 jaar geleden

Reactie op NKZ

Ha, toch best gelijkaardig aan wat wij doen (ei, champignon,...). Die maïskoekjes klinken wel interessant! Ga ik eens maken. En ha, wij doen juist hetzelfde qua bord. Maar dan vooral omdat teveel erop leggen resulteert in wegkatapulteren. Niet gooien, echt katapulteren. 😂

3 jaar geleden

Reactie op Holamama

Ik eet zelf eigenlijk nooit champignons. Doe je die alleen even aanbakken? ...
Ze heeft het nu twee keer gebakken gehad, daarvoor kreeg ze het altijd gekookt. Champignons komen er hier wel op dezelfde manier weer uit als dat ze erin gaan, dus het verteert nog niet echt 😅 naar ze vindt het altijd heerlijk

3 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ha, toch best gelijkaardig aan wat wij doen (ei, champignon,...). Die maïsk ...
Hahaha hier eindigt ook aardig wat op de grond. Eerder begon ze er gelijk mee, maar nu doet ze het gelukkig pas als ze genoeg op heeft. Hier vliegt het gelukkig niet de kamer rond, ze "mic dropt" alles (ik had een keer mijn telefoon op de grond gelegd op film-stand. Hi-la-risch, eerst een handje die eten laat vallen, daarna even snel een hoofdje over het randje om te controleren dat het wel echt op de grond is gevallen)

3 jaar geleden

Reactie op NKZ

Hahaha hier eindigt ook aardig wat op de grond. Eerder begon ze er gelijk m ...
Whahaha! Zie het zo voor me!

3 jaar geleden

Reactie op NKZ

Ooooh ja dat ook! Mic drop en nakijken. Ik moet ZO vaak in de keuken gaan lachen. :’)

3 jaar geleden

Reactie op NKZ

Haha Jaa dat controleren is zo grappig 😂 wij zeggen altijd dat hij dan even controleert of de zwaartekracht nog werkt.

3 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ooooh ja dat ook! Mic drop en nakijken. Ik moet ZO vaak in de keuken gaan l ...
Zo herkenbaar

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ooooh ja dat ook! Mic drop en nakijken. Ik moet ZO vaak in de keuken gaan l ...
Heel herkenbaar hahaha. Je lach inhouden kan zo’n uitdaging zijn. Hier gooit hij het expres op de grond en als ik zeg nee dat mag niet dan kijkt hij mij lachend aan en schud hij nee met een boevenblik, niet te doen hahaha.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op KayleighLehmann

Ik wil vandaag bezig gaan met “met de pot mee eten”, ik vraag me alleen af ...
Mijn meisje heeft maar twee ondertanden maar eet wel vis en vlees. Vis en kipfilet gewoon in stukjes dat ze het zelf kan eten en gehakt in de pasta saus.