3 Reacties
één jaar geleden
En ja mijn man kan ook van baan wisselen :)
Maar hij vindt en zijn werk heel erg leuk, verdient hartstikke goed en parttime werken is geen optie in zijn functie. Dus hij zou iets anders kunnen gaan doen, maar dan snijden we onszelf financieel enorm in de vingers. En ik vind mijn werk stuk minder leuk dan hij, dus ben vanuit intrinsieke motivatie aan het wikken en wegen wat ik moet doen
één jaar geleden
Hoe moeilijk het misschien ook is zou ik niet adviseren voor een 'demotie'.
Als het werk niet te doen is in de werktijd die er voor staat, zou je eigenlijk naar je leidinggevende toe moeten om dit te bespreken. De keus voor hem is of de werkdruk verlagen, of je meer tijd/uren aanbieden om het werk te doen. Dat laatste zou betekenen dat je meer inkomsten hebt en je kinderen vaker naar de opvang kunnen, waardoor je minder stress hebt. (Je kinderen worden echt niet minder gelukkig als ze vaker op de opvang zitten!)
Als je het werk niet leuk genoeg vind zou je uit kunnen kijken naar een andere functie of andere organisatie waar de situatie beter is. (Op gelijk niveau of misschien zelfs hoger!)
Je moet vooral ook naar de lange termijn kijken, het is nu heel makkelijk omdat het goed gaat met jou en je man om hem de voorkeur te geven voor zijn carrière, maar stel dat het over 10 jaar minder gaat met je relatie en je besluit uit elkaar te gaan (wat in 50% van de relaties helaas het geval is), dan zul je misschien spijt kunnen hebben van dit besluit. (Alimentatie is niet meer zoals het vroeger was, dus dan heb je het op dat moment echt minder goed qua financiën dan je partner)
Maar het blijft natuurlijk jouw beslissings, dus als jij daar vrede mee hebt ook ok.
één jaar geleden
Hoihoi! Moeilijke situatie joh. Je houdt waarschijnlijk ook van je werk!
In mijn eigen ervaring (ook kindjes van 1 en 3 en man die eigenaar is van een bedrijf) komt je leven steeds meer in rustiger vaarwater. Ik heb gekozen om even pas op de plaats te maken en voor mezelf wat meer rust te creëren. Ik wil ook graag genieten van de kindjes. En het grootste voordeel vind ik, is dat ik door de weeks het beter voor elkaar krijg de ‘stomme’ dingen te doen. Zodat in het weekend tijd over blijft voor quality time met het gezin.
En opschalen lukt altijd veel makkelijker dan afschalen. Heb je niet binnen no time weer een functie die je leuk vindt, als je nu ff een jaar of half jaar rustiger aan doet?
Succes meid!!