45 Reacties

5 jaar geleden
Ik heb een zoontje van 13 weken, maar wat zijn sprongetjes waar iedereen het steeds over heeft? Ik merk niks bijzonders aan hem.

5 jaar geleden
Dit kan natuurlijk heel goed een sprongetje zijn. Mijn kindje merk ik wel aan dat het sprongetje er is door wisselend te drinken niet de flessen leeg willen drinken of juist meer willen. Verder eigenlijk weinig moeite door de sprongen heen gelukkig. Succes met jouw kindje tijdens de sprong. Hopelijk is jouw kindje er snel doorheen.

5 jaar geleden
Ik herken de sprongetjes niet hoor, dat komt omdat ze elke week wel een keer een lastige dag heeft....soms zelfs 2. Merk wel vaak dat ze opeens weer iets kan, dat is na het sprongetje. Maar ze is donderdag pas 11 weken, (39 wkn geboren) dus verwacht niet dat deze al is geweest.

VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Liebeideoot
Ik heb een zoontje van 13 weken, maar wat zijn sprongetjes waar iedereen h ...
een sprong is een mentale ontwikkeling die een kind doormaakt. Tijdens de sprong kan je baby huileriger zijn dan normaal. En na deze sprong kan de baby iets nieuws. Zoals volgen, spullen vastpakken, hoofd omhoog houden etc. Bij iedere baby is dit ongeveer tijdens dezelfde periode.
Er is een boek en een app van; oei ik groei. (is een betaalde app) maar erg interessant!

VRIEND
5 jaar geleden
Ik geloof dat wij het einde van de 3e sprong naderen, na bijna een week. Hier erg veel gedoe met slapen nu! Schreeuwen als we hem op bed leggen en als hij slaapt, slaapt hij onrustig. In de draagdoek slaapt hij wel vaak goed gelukkig. Ik hoop samen met jou dat het over gaat als hun koppies weer rustig zijn.

5 jaar geleden
Onze dochter is a.s. donderdag 13 weken (geboren met 39+2). We merken aan de derde sprong meer dan bij de eerste twee, vooral dat ze minder trek heeft. Voorheen gingen alle flessen schoon op, nu laat ze soms zo'n 40, 50ml staan. En ze poept meer, maar dat is niet per se een kenmerk van een sprong 😅. Ze is een heel visueel ingesteld kindje, haar handen en voeten heeft ze daarentegen nog niet ontdekt. Oh, en in de aanloop naar de derde sprong is haar hoofdomvang wel gegroeid, ze heeft nu zo'n kalere ring op haar hoofd die monniken ook hebben 😂.

5 jaar geleden
Ik heb sprongetje 1 en 2 niet bewust gemerkt, maar nu is hij echt heel anders dan ik gewend ben, slapen is een drama en hij drinkt zijn flessen niet leeg.. misschien dat ik dit dan toch als sprongetje moet zien. Ik was er ook nooit op gefocust, soms had hij zijn dag niet zo, maar deze vind ik wel heel bijzonder. Als ik het hier niet had gelezen had ik het ook niet bestempeld als sprongetje, maar eigenlijk wel fijn om te weten dat sommige van jullie dit ook zien, ik maakte me al zorgen

5 jaar geleden
Mijn zoontje is 4,5 week te vroeg geboren. Hij is nu 14 weken, maar met de sprongetjes gaan ze uit van de uitgerekende datum, dus 10 weken. Toch heb ik het idee dat hij wel een inhaalslag heeft gemaakt en die 10 weken niet meer helemaal klopt. Ik vraag me af of dat kan. Bij het cb gaan ze trouwens gewoon uit van de 14 weken...

5 jaar geleden
Reactie op Jildau
Mijn zoontje is 4,5 week te vroeg geboren. Hij is nu 14 weken, maar met de ...
Dat idee heb ik dus ook bij mijn dochtertje. Mijn dochter is nu 8,5 week (geboren met 37,5 week). Volgens de Oei, ik groei app zou ze dus nog maar 6 weken zijn, maar ik heb het idee dat ze al in haar 2e sprongetje zit.

5 jaar geleden
Reactie op Jildau
Ja best verwarrend toch? Tot nu toe heb ik de sprongetjes niet gemerkt (hij ...
Het is inderdaad erg verwarrend, daarom kijk ik niet meer zoveel op die app😅 Ik kijk nu gewoon naar mijn dochtertje. Als ze een lastige periode doormaakt, zal ze wel in een sprongetje zitten. 😅

5 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 13 weken. Volgens mij zijn we sinds dit weekend door sprongetje drie heen of naderen we het einde ervan. Vorige week een “moeilijke” week gehad, veel onrust en moeilijk slapen. De eerdere twee sprongen niet echt opgemerkt, maar nu was er een duidelijk verschil.

5 jaar geleden
Wij Hebben sprong 3 net achter de rug geloof ik. 1,5 week een en al chaos en drama. Amper slapen en kramp en reflux leken ook erger. Hele dagen met haar op schoot gezeten. Ze is nu begonnen met omrollen en is haar stem flink aan het verkennen!

5 jaar geleden
Mijn meisje is van gisteren 9 weken (gecorrigeerd 10 weken, op 41 weken zwangerschap geboren) en ze is vandaag heel lastig. Elk dutje maar een uurtje slapen en ze slaapt niet meer tot ze terug voeding krijgt. Da’s al zo heel de dag bezig. Ze is nu ook nog altijd wakker. Ik geef haar om 00:00 uur nog 1 volledige voeding en dan zou ze normaal toch moeten slapen. Kan dit al het sprongetje zijn van 12 weken of nog die van 8 weken? Op 8 weken (gecorrigeerd 9 weken) heb ik dit nog meegemaakt.