18 Reacties

3 jaar geleden

Ze is vrij lang en redelijk zwaar voor haar leeftijd/lengte maar niet heel overdreven dat ik me heel veel zorgen maak.

3 jaar geleden

Herkenbaar! Echt verschrikkelijk. Zelfde leeftijd en geef nog steeds klein gesneden stukjes brood 1 voor 1. Hij blijft het ook naar binnen schuiven tot stikken aan toe. Heel eng. Dus ik lees mee en hoop op goede tips :-)

3 jaar geleden

Hi, ik heb hier geen ervaring mee. Eerder tegenovergestelde. Maar wat ik zou doen is wat meer vezelrijke producten en meer drinken geven. Honger en dorstgevoel liggen soms dicht bij elkaar. Succes!!

3 jaar geleden

Hier wordt meneer ook boos als hij niet meer krijgt, maar naar een par minuten is dat schreeuwen en doen wel klaar. Je moet je daar helemaal niet aan toegeven, aangezien ze toch moeten leren wanneer en wat stop inhoudt. Al moet ik zeggen dat mijn zoontje 'altijd' zelf eet, ondanks dat hij enorm snel eet. Hier wordt hij juist boos/bozer als hij 'niet' zelf mag eten, en het zelf leren eten is dan ook goed voor een kleine. Ik snap dat dit eng is, maar wat jouw dochter doet, doet mijn zoon ook. Een kind stikt niet zomaar, en je kan er altijd bij gaan zitten. Stikt ze in jouw ogen wel haal je het stukje weer uit haar mond, en laat je het haar vervolgens opnieuw weer oppakken of eten, of een ander stukje pakken. Ze zal het toch echt zelf moeten leren eten! Succes ☘️

3 jaar geleden

Reactie op Kaatjuhx

Hier wordt meneer ook boos als hij niet meer krijgt, maar naar een par minu ...
Zelfs groente baby chips eet hij alsof zijn leven er van af hangt. Lekker laten gaan, je bent er altijd bij lijkt mij!😊

3 jaar geleden

Onze dochter eet ook veel, maar van ons mag ze eten hoeveel ze wil zolang het gezonde dingen zijn. Je ziet dat haar voedingsbehoefte toeneemt als ze veel leert of een actieve dag heeft, zoals bijvoorbeeld op de opvang. Daar eet ze met de lunch 3 boterhammen en eigenlijk vindt niemand dat ook gek. Ook bij het CB niet. Wel meer dan gemiddeld, maar niet buitenproportioneel. Ze heeft het gewoon nodig lijkt het. Is er een bepaald maximum waar je je aan moet houden waar ik me niet van bewust ben? Ze schrokt overigens ook, maar stikt niet. Ze verslikt zich hooguit af en toe, maar ook dat valt me reuze mee moet ik zeggen.

3 jaar geleden

Reactie op mootje

Hi, ik heb hier geen ervaring mee. Eerder tegenovergestelde. Maar wat ik zo ...
Ze krijgt alleen maar volkorenproducten en groenten en fruit en ze drinkt al ruim 2,5 rietjesbekers aan water per dag..dank voor de tip! Maar dat kan het helaas niet zijn

3 jaar geleden

Reactie op Kaatjuhx

Hier wordt meneer ook boos als hij niet meer krijgt, maar naar een par minu ...
Het gillen is hier ook snel klaar hoor! We gaan ook snel wat anders doen als t op is. Maar tijdens is echt een hels kabaal. Ben bang als ze stikt ik t niet uit haar keeltje krijg. Maar je hebt helemaal gelijk dat ze het moet leren. Geef nu vaak 4 stukjes tegelijk, die gaan er ook in 1x in en dan gillen voor de rest vh bord🙈

3 jaar geleden

Reactie op Seldam

Onze dochter eet ook veel, maar van ons mag ze eten hoeveel ze wil zolang h ...
Er is geen maximum aan eten geven natuurlijk, maar het ligt er aan of je gezonde of ongezonde dingen geeft. Hier eet meneer in de ochtend 1 boterham, en in de middag 2, en tussendoor fruit of dergelijke. Ook wel eens bio groente chips, maar zoals bij dat soort dingen heb ik wel liever een stop bij mijn zoontje. Het klopt inderdaad wat jij zegt, het CB vind het niet gek als een kind wat meer eet, zolang het niet buitenproportioneel is. Hier is meneer dan wel iets langer dan gemiddeld, maar wel wat dunner.. dit kom dan wel door dat hij lang last heeft gehad van de reflux. Ik laat hem lekker eten, en ook hier alleen soms last van verslikken, maar nooit stikken. Maar er is absoluut geen maximum aan eten!!😅

3 jaar geleden

Er is denk ik geen maximum? Maar onze dochter is in maart gewogen en gemeten 79cm en 12,5 kilo. Ver buiten de lijn. Dus zoveel laten eten als ze wil lijkt me in haar situatie niet verstandig. Ze is al zo zwaar😞

3 jaar geleden

Reactie op Kaatjuhx

Zelfs groente baby chips eet hij alsof zijn leven er van af hangt. Lekker l ...
Hahah alsof ik mn eigen kind zie! Ben er zeker altijd bij dus moet ook goedkomen. Maar ‘fijn’ te lezen dat meerdere kindjes dit doen

3 jaar geleden

Reactie op Kindjes2020

Er is denk ik geen maximum? Maar onze dochter is in maart gewogen en gemete ...
Ze ziet er toch helemaal gezond uit, heerlijk meisje!🥰 Ons zoontje is 82 cm en 13,4 kilo dus dat is ook een spekkie. Hij eet overigens niet eens veel... ligt ook aan de bouw hoor!

3 jaar geleden

Reactie op Kindjes2020

Het gillen is hier ook snel klaar hoor! We gaan ook snel wat anders doen al ...
Wat vreemd dan zeg, heb je het al besproken met het CB? Misschien dat hun wat advies kunnen geven hier in? Dat ze alles tegelijk in de mond doen is bij de meeste vrijwel normaal, maar dat vele gillen na het eten, of tijdens het eten weet ik niet zo goed!🙈 Hier kan hij wel boos worden als het op is, maar zodra hij zijn drinken heeft gehad is dit vaak klaar. Misschien een idee om drinken te geven na het eten? Hier helpt het wel, en dorst en honger lijken veel op elkaar.

3 jaar geleden

Reactie op Kindjes2020

Hahah alsof ik mn eigen kind zie! Ben er zeker altijd bij dus moet ook goed ...
Jaa leuk is dat om te zien he!🤣 Snap ik helemaal, soms moet je een beetje uit de onzekerheid komen dat je denkt dat je de 'enige' bent. Komt allemaal vast goed met de tijd!

3 jaar geleden

Reactie op Kindjes2020

Er is denk ik geen maximum? Maar onze dochter is in maart gewogen en gemete ...
Die van ons weegt iets minder, maar dat kan ook bouw zijn natuurlijk. Lijkt me heel vervelend als de eetmomenten zo'n gedoe zijn steeds! Misschien kun je aanvullen met meer caloriearme groenten zoals komkommer en sla. Dat kun je praktisch eindeloos eten zonder ervan aan te komen.

3 jaar geleden

Hier ook eentje die eten altijd heeerrlijk heeft gevonden. Als het op is vaak ook even huilen, maar afleiden lukt vaak wel. Ik heb de laatste twee weken het idee dat hij ongeduldiger is; aan je hangen/jengelen als je in de keuken eten staat te maken, er kan niks aan eten op tafel staan, een ander kan niet eten of hij staat te 'bedelen' of hij wilt het uit andermans handen grijpen.... Vraag me al af of hij meer nodig heeft (maar krijgt al best wel wat eten) of dat het een tijdelijke 'obsessie' is.... Fijn om te lezen dat jullie dit ook ervaren.

3 jaar geleden

Wat wij vooral bij het ontbijt merken is dat onze zoon nog zuigbehoefte heeft. Het maakt niet uit hoeveel hij eet, zolang hij geen fles krijgt is hij niet tevreden. De rest van de dag eet hij ook redelijk veel, maar hij verbruikt ook veel energie. Als hij bijvoorbeeld 's avonds na het eten + toetje nog niet tevreden is helpt afleiden wel en is het na een paar minuten wel weer goed.