26 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb kruidvat luiers maat 3. Gewone luiers. Mijn dochter is 4,5 maanden. Ligt ook altijd op haar zij. Ik weet nog dat ik bij mijn zoontje nooit voor de nacht luierbroekjes deed. Die vind ik zoiezo sneller door lekken. Het enige waar ik altijd op let is ze goed in de liezen te doen.. flapje naar buiten en dat wat aan binnenkant zit goed in de liezen

5 jaar geleden

Onze zoon had dit ook elke nacht en nu nog af en toe. We doen nu 's nachts over zijn gewone luier een luierbroekje. Zo blijft hij meestal wel droog. Ook geven we hem bij de voeding van 23u een nieuwe luier. Onze zoon plast heel veel..

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 19 weken en lekte snachts ook door.. Draagt maat 3, is ook nog niet te klein.. Heb vannacht maatje 4 omgedaan en was vanmorgen niet doorgelekt. Misschien een toevalstreffer, luier was wel heel vol.

5 jaar geleden

Je kunt een maandverbandje op zijn linker zij doen (onder de plakker, van bil naar navel zeg maar, niet in de lengte dus 😉 ). Een grotere maat luier voor de nacht werkt ook goed, maar niet altijd.

5 jaar geleden

Reactie op MamaJenny

Je kunt een maandverbandje op zijn linker zij doen (onder de plakker, van b ...
Haha, ik snap niet helemaal hoe ik t verbandje moet plakken. Ik denk wel dat t werkt, kan je het nog eens proberen uit te leggen🤦🏼‍♀️ Hij zit pas net goed en wel in maat 3, dus 4 gaat echt veelste groot worden..

5 jaar geleden

Herkenbaar.. ook luiermaat 3 nu voor tijdens de nacht, gisteren was hij alweer nat. Vandaag niet. Hij zal soms net wat meer pipi doen denk ik.

5 jaar geleden

Wij hebben de luiers van kruidvat.. Heb ook een tijdje de luiers van pampers gehad, maar heb zelf het idee dat kruidvat minder doorlekken. Ik heb zelf nog niet gehad dat ons zoontje doorlekt 's nachts, maar ging voor de nachten ook vrij snel over naar grotere maat.. In mijn ogen leek die dan veel te groot, maar zit dan 's ochtends wel vol... Zelf heb ik van een vriendin een x de tip gekregen om dan 2 luiers over elkaar te doen.. Dit werkte bij haar zoontje goed.. Echter bij ons nog niet nodig geweest dus heb daar zelf geen ervaring mee.

5 jaar geleden

Reactie op Marianne213

Wij hebben de luiers van kruidvat.. Heb ook een tijdje de luiers van pamper ...
Ik heb voor overdag ook luiers van de Kruidvat! Alleen hij lekte daar ‘s nachts echt doorheen, vandaar de pampers. Is altijd goed gegaan, totdat hij dus heel de nacht op zijn zij ging liggen. Ik zou het eens kunnen proberen met 2 luiers! (Wel zonde van de luiers🙊)

5 jaar geleden

Mijn ervaring is dat broekjes niet zo goed zijn tegen lekken...

5 jaar geleden

Reactie op KxS

Ik heb voor overdag ook luiers van de Kruidvat! Alleen hij lekte daar ‘s na ...
Haha ja of toch een maatje 4 proberen? Ik weet niet hoe zwaar je zoontje is, maar je zou in elk geval van het minimale gewicht van luier uit kunnen gaan..maatje 4 is vanaf 7 kilo.. Ik dacht eerst ook dat 4 veel te groot was, maar als het om de beentjes bij die liezen aansluit kan het wel.. Ik had in de middel gwn wat strakker.. Zo ong over elkaar heen geplakt.. Ik heb toen gewoon een x maat 4 gekocht... Ook al zou die nu nog te ruim zitten hij groeit er vanzelf wel in.. Dan heb je ook een beetje idee hoe ruim die zit..

5 jaar geleden

Onze zoon lekt ook wel eens door is 6.5 kilo draagt pampers maat 3. Hier maakt het niet altijd uit of de luier vol is of niet. Heb zelfs een keer gehad dat de luier nog zo goed als droog was en dat hij toch in zijn zij nat was. Ik heb het idee dat de luier om zijn middel wat strakker moet zitten zodat er dan minder ruimte ontstaat als hij op zijn zij ligt (uiteraard nog wel zo dat er een vinger tussen past tussen de luier en zijn buikje) ik heb het idee dat het wel werkt. Het leek dus eerder zo te zijn dat als hij op zijn zij ging liggen zijn plas via zijn buikje/zij naar boven liep waardoor hij nat werd, het kwam dus niet goed in zijn luier terecht.

5 jaar geleden

Mijn ervaring is dat broekjes niet zo goed zijn tegen lekken...
Beter plakluiers dus?

5 jaar geleden

Reactie op Prissje

Onze zoon lekt ook wel eens door is 6.5 kilo draagt pampers maat 3. Hier ma ...
Dat is denk ik bij ons ook het probleem. Zijn luier is wel nat ‘s ochtends, maar niet overvol. Het lekt echt door aan de zijkant waar geen vulling in de luier zit zeg maar

5 jaar geleden

Reactie op KxS

Dat is denk ik bij ons ook het probleem. Zijn luier is wel nat ‘s ochtends, ...
Ja klopt, had het eerst wel bij maat 2 toen naar maat 3 gegaan. Ging toen even goed maar niet veel daarna toch weer doorwerken aan de zijkant. Dus nu doe ik de nacht luier dus gewoon iets strakker als op de dag. In de nacht is hij toch niet zo bewegelijk als op de dag en hoeft hij niet op schoot te zitten of in de maxicosi. Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn kleine man vooral op zijn rug slaapt. Maar ik geef bv en als hij tussen 6 en 7 komt voor een voeding dan valt hij in slaap terwijl hij drinkt en dan laat ik hem lekker zo liggen dan kunnen we nog 1 a 2 uur slapen, dan ligt hij wel op zijn zij. Maar ik merk echt wel verschil

5 jaar geleden

Kijk even hoe je zijn piemeltje in de luier doet en hoe hij plast! Bij ons plast hij vaak onder een hoek van 90gr omdat dat velletje nog ‘vast zit’. Nu leggen we zn piemeltje wat meer de andere kant op en (bijna) geen lekkage meer!

5 jaar geleden

Ik geef ''s nachts altijd een grotere maat luier, omdat daar meer plas in kan 👌

5 jaar geleden

Reactie op Channnnn

Kijk even hoe je zijn piemeltje in de luier doet en hoe hij plast! Bij ons ...
Ik doe hem normaal altijd recht naar beneden. Maar zou nu voor de nacht eens kunnen kijken of ik hem wat de andere kant op kan leggen. Thanks voor de tip!

5 jaar geleden

Ons kleintje van 4 maanden lag steeds door zijn hele bedje. Soms had hij zich zelfs 180 graden gedraaid en lag hij met zijn hoofd aan het voeteneind. Wij hebben nu een wat langere slaapzak gekocht en doen de flap die over blijft aan de achterkant onder de matras. Beperkt 9 van de 10 keer zijn bewegingen. Werkt perfect bij ons!

5 jaar geleden

Reactie op Babypol

Ons kleintje van 4 maanden lag steeds door zijn hele bedje. Soms had hij zi ...
Klinkt goed! Zou willen dat dat bij ons ook zou werken. Alleen wordt meneer boos als hij anders ligt dan op zijn zij..

5 jaar geleden

Ik doe hem een dunne slaapzak aan en dan het dekentje er strak over. Sindsdien blijft hij mooi liggen, gaan draai meer van 180° en een betere nachtrust voor mama en baby. Hij is 4 maanden en ik gebruik pampers premium. Ze lekken niet door 's nachts.