16 Reacties

5 jaar geleden
Mag al vanaf de geboorte.
Beide is fijn, mei tai is half knopen/half draagzak.
Draagdoek is volledig knopen. Net wat je zelf prettiger vind.
Je hebt nog rekbare draagdoek en geweven.
Rekbare is kortere tijd te gebruiken maar wel soepelere stof, geweven kan je veel langer gebruiken.

5 jaar geleden
Op sommige draagdoeken en draagzakken staat dat ze vanaf 3.2 kg zijn. Vooral de sprijding vsn de beentjes kan dan wat te breed zijn voor kleinere baby's.

5 jaar geleden
Vanaf geboorte. Ik heb zelf een doen van babylonia, ideaal. Maar nou heeft mijn kindje het snel warm, dus kan er niks mee met dit weer :) bedenk ook goed wat je je kindje aandoet met dit weer, ze raken ook oververhit

5 jaar geleden
Vanaf de geboorte. Mijn kindje vindt het heerlijk. We hebben een rekbare draagdoek en een draagzak. Beide van bykay.

5 jaar geleden
Ik heb een draagzak van Tula, die bevalt zó goed! Ze heeft er een extra zitje in omdat ze nog te klein is voor de draagzak zelf, maar dat gaat fantastisch. Kleine meid vind het heerlijk om buiten te zijn, kijken naar de bomen en de lucht. Zo gaan we vaak samen wandelen met de hond! Wij deden dit al vanaf de 2e week, dat ging echt prima.

5 jaar geleden
Wij hebben een mei tai en ik vind het ideaal. Je kunt hem volledig op jezelf en de kleine afstellen, maar het is iets minder knopen. Vooral omdat mevrouw niet van in de kinderwagen liggen houdt. Je mag hem vanaf de geboorte gebruiken. Omdat ze prematuur is hebben wij even gewacht en zijn hem bij week 3/4 gaan gebruiken .

5 jaar geleden
Op Facebook is er een hele groep met mensen die draagdoeken of draagbalken gebruiken en er al veel ervaring mee hebben en ook zijn er draagconsulenten bij aangesloten, wellicht een idee om ook daar te kijken of te vragen naar advies wat een fijne draagzak of doek is om je kleintje in te dragen.
https://www.facebook.com/groups/Draagpraat/?ref=share
Ik heb zelf een draagzak van Boba en een rekbare draagdoek van Boba. Daarnaast wil ik een nieuwe draagdoek kopen voor de warmere dagen namelijk eentje van het merk Yaro of bamboe en bamboe. Mijn kleintje is 6 weken oud. Ik heb hem ook gedragen in de doek sinds zijn geboorte. Er zijn op YouTube een aantal manieren om newborns te dragen in een doek.
Ik

5 jaar geleden
Reactie op ysdnil88
Wat doen jullie met deze warmte? Die van mij wil de hele dag bij mij zijn e ...
Ik zit met precies hetzelfde. Slapen in het bedje is wel gelukt vanmiddag, maar dat was na een half uurtje ook wel klaar. Ik heb haar toch maar weer in de draagdoek gedaan. Ze heeft alleen een rompertje aan, dus die zou ik eventueel ook nog uit kunnen doen. Ik blijf nu wel binnen (23 graden); dan is het nog wel te doen met de draagdoek. En wat ook scheelt is een hydrofiele doek tussen de baby en jezelf te leggen.
Ondertussen ben ik al wel aan het kijken naar een 'zomerproof' draagdoek, bijvoorbeeld 1 van hydrofiele stof van ByKay. Wie weet scheelt dat nog.

5 jaar geleden
Reactie op ysdnil88
Wat doen jullie met deze warmte? Die van mij wil de hele dag bij mij zijn e ...
Ik heb een lichte draagdoek van Tilia (merk van een vroedvrouw die ze zelf maakt), en ik doe onze zoon enkel met een romper met korte mouwen erin. Of enkel met zijn pamper. Wij zijn allebei helaas nogal warmbloedig... Eén plakkeboel hier, ondanks de lichte stof en enkel een pamper, maar het is dat of overdag niet slapen en ik die niks kan doen. Bij mijn lief zweet hij minder. Ik heb het altijd warm...

5 jaar geleden
Reactie op kindje
Lukt het jou om alles zelf te doen? Kind er ik een draaagzak dicht en goed ...
Ja! Als je het heupstuk goed hebt zitten kun je met 1 hand je kindje tegen je aan vasthouden en met de andere hand alvast 1 schouderhengsel om doen. Daarna logischerwijs het tweede schouderhengsel. Het afstellen gaat heel makkelijk omdat je dat met 1 hand kunt doen, kwestie van aan een riempje trekken! 👍🏼