21 Reacties
6 jaar geleden
Ik heb die van artipoppe aangeschaft, kost wat maar dan heb je ook wat! Is goed voor het kindje en moeder
6 jaar geleden
Ik heb zelf een draagdoek en draagzak. Maar gebruik ze allebij niet 😱 ik gebruik een buideltshirt. Van womboo.
Zie foto😉

6 jaar geleden
Je kunt ook altijd een draagdoek lenen in de doekenbieb en dan kijken of het wat voor je is
6 jaar geleden
Ik heb een ringsling van By Kay, die is heerlijk voor mijn mannetje maar wat minder voor mij en om hele stukken mee te wandelen. Daarnaast heb ik nog een draagdoek van artipoppe en een draagzak van artipoppe, de draagdoek gebruik ik nooit vanwege praktische redenen, de draagzak daarintegen is echt fantastisch en ik heb geen last van mijn rug hiermee. Je kan ook kijken naar een draakzak van Tula, deze worden als beste aangeschreven en schijnen net als de artipoppe comfortabel te zijn en wat beter betaalbaar.
6 jaar geleden
Ik heb ook snel rugpijn en heb wel een draagdoek aangeschaft, maar gebruik 'm maar een enkele keer. Vind het persoonlijk erg zwaar aan mijn schouders en rug...
Heb deze overigens: https://www.bamenboe.nl/shop/rekbare-draagdoek/
6 jaar geleden
Als je de doek goed aanspant en goed knoopt, verdeel je het gewicht. Bij een draagzak (zeker als je op den duur gaat rugdragen) komt het meeste gewicht op je heupen. Je kunt doeken en zakken ook huren in een draagdoekenbieb (zie bv www.dragenenzo.nl ) of je doet eerst een draagconsult.
Je kindje de hele dag dragen zonder doek of zak is veel meer belastend voor je rug (en je arm/nek/schouder), omdat je niet symmetrisch draagt.
Ik heb nu mijn 3e kindje gekregen en ben nog steeds ontzettend blij met mijn doeken en zakken 🤗
Heb ook dure doeken, maar ze zijn de investering echt dubbel en dwars waard!
Kleine tip: ga voor een geweven doek! Die elastische zijn alleen fijn als ze klein zijn, daarna kun je ze niet meer gebruiken.
6 jaar geleden
Ik vind de stokke carrier heel fijn. In het ruggedeelte doe je een soort metalen staaf waardoor je het gewicht met je hele rug draagt ipv met je schouders of alleen je onderrug. Ik zou als ik jou was bij prenatal of babydump ofzo een aantal verschillende proberen zodat je kunt zien wat je zelf fijn vindt.
6 jaar geleden
Ik heb een Tula free to grow. Newborb tot 3jaar. Ook last van rug en heupen maar zit echt heel fijn waardoor ik minder last van mijn rug heb.
6 jaar geleden
Reactie op Milagro
Ik heb ook snel rugpijn en heb wel een draagdoek aangeschaft, maar gebruik ...
Ik vind persoonlijk geweven doek prettiger met dragen dan rekbaar
6 jaar geleden
Hier ook de Tula free to grow. Via marktplaats, dat scheelt een boel centjes. Draagt confortabel en ik heb ook reuma gerelateerde klachten en (zolang je niet meteen de 1e keer een uur gaat lopen) geen last. Bouw t langzaam op.
Ik heb ook de minimonkey sling maar die draag je op 1 schouder en is, als ze wat groter worden, wel een flinke belasting bij lange wandelingen. Maar voor korte stukjes ideaal want hij past in mn handtas en is zo dun dat hij zo droog is, mocht je ermee in het water willen
6 jaar geleden
Ik heb een geweven draagdoek van hoppediz. Tip als je niet extreem duur uit wil zijn is om goed internet door te zoeken en ook blij te zijn met een minder mooi exemplaar. Kan zomaar de helft schelen in prijs. Voordeel aan geweven vergeleken met rekbaar is dat zwaardere kindjes minder gaan 'hangen' aan je schouders. Daarnaast ook een draagzak van bykay. Voordeel daarvan vind ik dat deze gekruist sluit op je rug. Hierdoor is hij makkelijk alleen aan te doen. Zelf voel ik na een tijd wel mn rug maar veel minder dan bij dragen zonder doek of zak. En als je goed denkt om je houding (wat ik altijd vergeet) is het dragen heel lang vol te houden.
6 jaar geleden
Hier ook de Tula draagzak, hij zit heel stevig waardoor m’n rug goede ondersteuning krijgt. Ik heb ook een zwakke rug en was bang dat er teveel gewicht op zou hangen maar dat is absoluut niet waar. Bevalt enorm goed!

6 jaar geleden
Reactie op Umm
Wat is een doekenbieb
Een soort bibliotheek alleen dan draagdoeken en zakken ipv boeken.
Je huurt dan een drager en die breng je dan weer terug na de huur periode