29 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Jann89
Vraagje! Hoort het dat het hoofdje van de baby zo naar boven 'kijkt'? Hij v ...
Voor mijn gevoel, als ik je foto zie, zit je draagdoek te los. Ik maak de doek eerst zo stevig vast, dat je je afvraagt of er nog wel een kindje tussen past 😄 maar dan zit je baby eerst hoger en kan hij of zij nog wat zakken door het gewicht/zwaartekracht.
4 jaar geleden
Reactie op Kimmutjuh89
Ik heb mijn baby van 7,5 week overdag vaak 2x in de draagzak. ‘S ochtends g ...
Wauw je draagt dan echt een behoorlijk aantal uren per dag he! De meeste moeders hier als ik zo lees. Wat fijn dat dat kan! Krijg je helemaal geen last van je rug? Ik snap dat ze ergonomisch zijn, maar dan nog lijkt het me best zwaar.
Ik heb zelf de Artipoppe gekregen alleen nog maar 1x gebruikt aangezien ik last heb van bekkeninstabiliteit helaas. Baal er echt van dat ik hem nog niet kan/durf te gebruiken.
VRIEND
4 jaar geleden
Hey zoul! Mijn zoontje is ook 14 weken. Sinds hij een week of 4-5 is slaapt hij overdag enkel in de draagdoek (babylonia tricot slen) of draagzak (eerst ergobaby maar nu tula free to grow sinds een paar weken wegens veel ergonomischer). Hij zit er dus vele uren per dag in (nu iets minder omdat hij minder slaap nodig heeft al maar kom toch nog snel aan 5-6 uur). Hij ontwikkelt zich verder heel goed, is al ontzettend stevig in zijn spieren van rug-nek-schouders en ook qua heupjes en dergelijk geen probleem. Houding is het belangrijkste, zoals al gezegd de kikker- of M-houding.
Nota: In de draagdoek draag ik hem nog steeds liggend, ook een grote aanrader!
4 jaar geleden
Reactie op VanityLarichaValue
Wauw je draagt dan echt een behoorlijk aantal uren per dag he! De meeste mo ...
Hai! Ik heb de mijne vaak een half uurtje per dag thuis om, als hij wilt kroelen en ik nog wat huishoudelijke taken wil doen en verder Max 1 uur tijdens een wandeling. Dit ivm dat ik nog herstellende ben van een gebroken voet (opgelopen in week 34 van de zwangerschap).
Ik zou je aanraden om thuis te oefenen met de zak en de kleine en dan dan 15 min per keer ofzo.
Mijn kleine aapie moest namelijk zelf ook echt wennen aan de zak en zijn beperkte bewegingsvrijheid erin. Pas na 4x erin begon hij (en ik) het leuk te vinden.
3 jaar geleden
Reactie op VanityLarichaValue
Wauw je draagt dan echt een behoorlijk aantal uren per dag he! De meeste mo ...
Hey Vanity, ik zie je berichtje nu pas! Ondertussen is mijn smurf geen 7,5 week meer, maar eerder 9 maanden haha. Maar ik kreeg totaal geen last van mijn rug! En dat terwijl ik een slechte rug heb wegens een onbehandelde whiplash een aantal jaar geleden. Nu had ik afgelopen week de kleine man weer eens in de draagzak zodat ik lekker met de hond het bos in kon (is met kinderwagen niet te doen) en hij vindt het nog altijd heerlijk! Maar meneertje weegt ondertussen alweer bijna 8,5kg en dat voel ik wel. Maar goed, met dit weer heb ik ook meer last van mijn rug 🤷🏼♀️ Maar hij en ik blijven dit samen geweldig vinden 🥰
3 jaar geleden
Morgen precies 9 maanden oud, ondertussen 8460gram en nog regelmatig een keer in de draagzak en in mama’s jas voor een lekkere wandeling 🥰