Hoi,
Al een paar weken is het een gevecht om een schone luier aan te geven bij mijn dochter van 14 maanden. Zo kwaad en driftig dat ze dan word. Van alles al geprobeerd. Afleiden, iets in haar handjes geven(gooit ze meteen weg) Dacht is een fase, maar wel een hele lange馃槄 Hoe doen jullie dat? Xx
Blijven proberen... wij hebben dit ook gehad. Ik blijf herhalen 'lieverd, je moet even blijven liggen want ik moet je luier verschonen'. Op een gegeven moment geeft ze het op en blijft liggen.
Wat helpt: een klein boekje, een knuffeltje, een autootje geven, liedjes zingen, haar op de buik kriebelen, muziekdoosje aanzetten...
Succes :) 馃榾
Zo herkenbaar dit! Het is echt een two men job geworden hah. Wij gooien altijd Bumba in de strijd dat helpt! En anders gewoon zo snel mogelijk proberen en lieve liedjes voor hem zingen, helpt vooral om mezelf rustig te houden haha. Succes!
Luierbroekjes zijn wat makkelijker aan te doen. En een doosje smint geven om mee te rammelen wil ook nog weleens werken hier. Verder is het vaak een hele opgave inderdaad.
Mijn zoontje van 14 maand precies hetzelfde hij krijgt sochtends en savonds nog flesje dus ondertussen dat hij drinkt verschoon ik zijn luier en door de dag is het een gevecht soms geef ik hem mijn telefoon met wat leuks op YouTube soms werkt het en soms niet dan ren ik maar gewoon achter hem aan en trek ik hem een luier broekje aan 馃槄馃槄
Bij ons is dit ook vrij standaard en al heel lang gaande, mijn vriend leest tegenwoordig altijd een boekje voor,( in elk geval bij een poepluiers 馃挬), dat helpt. Filmpje op mobiel kan ook helpen....
Ons zoontje is ook 14 maanden en hier is dit al enkele weken aan de gang... Wij geven hem vaak iets in zijn handen, maar dit is meestal tevergeefs. Wenen, wenen, wenen...
Herkenbaar! Wat hier helpt is liedjes zingen..En als ze echt onhoudbaar is laat ik haar even in haar blote kont over de commode kruipen (want dat is wat ze wil 馃ぃ), als ze dat eenmaal even gedaan heeft blijft ze daarna vaak wat rustiger liggen...