8 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb gelezen dat het peuterpuberteit is je kan het zien als een pot kokend water dat borrelt eens op. Hen op hun gemak stellen ook al is dit heel moeilijk een geluk is dit een fase. Mijn zoontje doet ook alles in zijn driftbuien heel vermoeiend.

3 jaar geleden

Ja heel herkenbaar. https://www.24baby.nl/baby-kalender/baby-14-maanden-oud/ Ik merk ook als ik erop in ga, dat ze nog bozer wordt. Als ik geen aandacht geef, is het snel over. Soms probeer ik haar af te leiden met speelgoed en soms werkt dat. Beetje uitproberen wat werkt voor jouw kindje. Het is 1 week echt heel erg geweest en nu al een stuk minder. Dit zal ook wel op en af gaan

3 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Ja heel herkenbaar. https://www.24baby.nl/baby-kalender/baby-14-maanden-ou ...
Jeetje… hoop dat het snel achter de rug is🥺 Ik vind het ook echt zielig voor hem

3 jaar geleden

Hier ook veel driftbuien als hij zijn zin niet krijgt. Laat zich zakken op de grond en vraagt negatieve aandacht door zijn hoofd op de grond te stoten..... ik probeer daar geen aandacht aan te geven maar vind dat heel moeilijk. Maar het helpt bij hem, want je ziet hem echt kijken of wij naar hem kijken. Als wij niet kijken is het binnen 5 min over en als we hem wel die aandacht geven duurt de driftbui langer hebben wij gemerkt.

3 jaar geleden

Hier ook heel herkenbaar! Het ene moment hebben we een super vrolijk mannetje wat lekker op ontdekking is, maar zodra er dan iets is waarvan wij vinden dat hij dat beter niet kan doen dan is het drama en driftbui.. het beste werkt hier idd ook door er niet teveel aandacht aan te besteden, want dan wordt het alleen maar erger..

3 jaar geleden

Heel herkenbaar🙈 als hij idd iets niet mag of als iets niet binnen 2 seconden lukt gaat de drama modus aan...😅 jengelen, huilen, schreeuwen, gillen, op de grond liggen etc. Wij benoemen dat we zien dat hij boos/verdrietig is en dat dat mag en proberen hem te laten uitrazen om hem daarna weer af te leiden o.i.d. sowieso niet toegeven en zelf rustig blijven. Soms vind ik het ook echt een komisch schouwspel 🤭

3 jaar geleden

Zo herkenbaar dit, meestal is hij wel af te leiden. Maar lang niet altijd🙄. Het is voor ons echt even wennen, want dit speelt zich echt pas sinds kort af bij ons. We gaan kijken of negeren werkt, maar mijn vriend vind dat maar moeilijk om te doen :(.

3 jaar geleden

Wij komen net van het consultatiebureau en daar werd verteld dat het heel normaal is. Grenzen opzoeken en verkennen horen bij deze fase. Eigenlijk is het een heel goed teken want blijkbaar voelen ze zich zo veilig bij ons dat ze driftig mogen worden. Op de opvang doet ze het namelijk niet. 'Het is maar een fase... '