96 Reacties
3 jaar geleden
Ik gaf snachts een paar slokjes water ipv voeding en toen ging het hier beter. Nu wel weer drama qua slapen maar waar dat aan ligt geen idee
3 jaar geleden
Geen tips maar hier exact dezelfde situatie met m'n 11 maander.....groenten en warm eten weigert hij, tot kokhalzen aan toe. En 's nachts meerdere malen drinken...veel onrust. Hij ligt bij mij want tig keer naar z'n bedje lopen trok ik niet meer.
Ik hoop dat het vanzelf minder wordt ,de vraag is alleen wanneer
VRIEND
3 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Ik heb geen tips, maar wil ook heel graag van de vele nachtvoedingen af. Overdag drinkt hij nauwelijks nog en daardoor is de productie heel erg afgenomen, iig te weinig voor wat hij wil. Wat in de praktijk betekent dat hij vanaf ongeveer 3 uur 's ochtends niets meer 'krijgt' tijdens drinken (denk ik, mss zal er dan nog wel een beetje melk komen) en dan echt heel boos wordt. Ik heb al water geprobeerd tegen de dorst om de melk te ontwennen, maar dat pikt hij niet.
3 jaar geleden
Mijn dochter net zo. Toevallig afgelopen nacht doorgeslapen, maar anders komt ze sws 3x. Ze had vandaag koorts dat verklaart waarschijnlijk dat ze door sliep 😅 Mijn oudste was net zo, sliep ook niet door en kwam sws tot haar 2e voor een voeding. Nu wordt ze bijna 3 en drinkt ze niet meer in de nacht, maar het is wel 50/50 of ze doorslaapt 🙈
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Iris_28
Hier precies hetzelfde. Ik heb geen tips, maar wil ook heel graag van de ve ...
Moest staan 'overdag drinkt hij nauwelijks nog bv'. Nu lijkt het alsof hij niets krijgt overdag 🤣, maar hij drinkt de hele dag door water en bij zijn lunchbroodje gekolfde melk uit een beker.
3 jaar geleden
Reactie op IrisSchippers
Ik gaf snachts een paar slokjes water ipv voeding en toen ging het hier bet ...
Dat wil ik zaterdagnacht gaan proberen. Maar ik weet zeker dat het echt een mega drama nacht wordt. Ik hoop alleen door het "patroon" te doorbreken, hij overdag ook meer honger heeft en hopelijk meer gaat eten.
3 jaar geleden
Hier ook precies hetzelfde. Krijgt bijna altijd 2 voedingen. Wilde ermee stoppen maar dan ging hij niet meer slapen. Ik geef dan liever een voeding dan dat ik een halve nacht op loop met hem. Maar ik ben er ook echt helemaal klaar mee. Ik geloof wel dat het echt vanzelf een keer stopt. Alleen voor mij liever gisteren dan vandaag 🤣
3 jaar geleden
Reactie op L0t87
Hier ook precies hetzelfde. Krijgt bijna altijd 2 voedingen. Wilde ermee st ...
Ik ben nu eigenlijk zo ver dat ik wil proberen een nacht op te offeren zodat hij misschien "begrijpt" dat het beter is overdag te eten en te drinken.
3 jaar geleden
Reactie op Whatififly
Dat wil ik zaterdagnacht gaan proberen. Maar ik weet zeker dat het echt een ...
Ja hier was t aan t begin ook echt wel drama maar het hielp uiteindelijk wel. Succes zaterdag!
3 jaar geleden
Reactie op IrisSchippers
Ja hier was t aan t begin ook echt wel drama maar het hielp uiteindelijk we ...
Was het echt nachten niet slapen? 1 nacht als het daarna zondag is gaat nog wel. Maar nachten in de week vind ik al wat heftiger 😂
3 jaar geleden
Wij hebben een heel intensief slaapcoachtraject gedaan toen de kleine man 6 maanden was. En hebben toen meteen z’n late avondfles eruit gehaald. Het was mega pittig, want die eerste nachten waren we 3 of 2u wakker en ‘bezig’ met hem. Na een week was ik volledig gesloopt, maar hij slaapt nu wel de héle nacht door. Je komt er denk ik niet met 1 nacht geen voeding geven, omdat het na een jaar inmiddels wel echt gewenning is. Je kunt hulp vragen van een slaapcoach, dat is echt super fijn, maar ook wel echt duur (650,-). En anders zou ik zeggen; koop het boek ‘slaap!’ of kijk naar de tips op het insta account van slaaptipsvoorbabys. Wij hebben de methode van het boek ‘slaap!’ gebruikt met de slaapcoach dus die zou ik als eerste aanraden. En het volgende advies zou zijn: hou vol...! Zo lang je toegeeft, hou je de gewenning in stand. En heel eerlijk, het was al het geld en die pittige week waard! Zelf slapen is zo belangrijk. Succes!!
3 jaar geleden
Wij zijn gestopt met nacjtvoedig rond 12weken dus iets andere situatie maar ze hebben het feitelijk gewoon niet meer nodig als ze overdag voldoende eten. Dat doet vermoeden dat het een gewoonte en slaapassociatie geworden kan zijn. Je kan proberen door de gewoonte heen te breken door het gewoon niet meer aan te bieden en te kijken wat dit doet na een paar nachten.
3 jaar geleden
Reactie op Coco88
Wij zijn gestopt met nacjtvoedig rond 12weken dus iets andere situatie maar ...
Dat is nu het plan. Moet alleen een beetje moed verzamelen omdat ik weet dat het echt een drama gaat worden
3 jaar geleden
Ons zoontje is ook van 15 april en krijgt nog steeds BV. Pas sinds kort slaapt ons zoontje af en toe de nacht door en de andere x vraagt hij nog 1 voeding ‘s nachts.. en laatst een x een nacht weer 2 x.. ik heb ook vaak van andere gehoord dat ik gwn geen voeding moest geven, maar ik ben altijd mijn zoontje blijven volgen..hij is toch op een gegeven moment langere blokken gaan slapen en nu al een tijdje af en toe en nacht en nu 3 dagen op rij heeft hij doorgeslapen van 8 tot 8 ong..