46 Reacties
3 jaar geleden
Dezelfde situatie hier. Ons dochtertje is bijna 10 maanden ook last van eczeem. Tot aan bloedens toe. Hormoonzalf gehad, leek goed te gaan, maar ze heeft nu alweer veel jeuk, en zit er weer veel aan. M’n moederhart breekt...
3 jaar geleden
Reactie op MamavanJ.
Ik kreeg last van de kinderarts te horen dat de hormoonzalf afgebouwd moet ...
Oké dan moet je het om de dag gaan smeren?
3 jaar geleden
Reactie op Kubra Nur Sert
Dezelfde situatie hier. Ons dochtertje is bijna 10 maanden ook last van ecz ...
Ja naar hè!
3 jaar geleden
Eczeem kan chronisch zijn (ik heb het zelf ook) als het bijvoorbeeld atopisch eczeem is. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen zeep en parfum, zodra ik dat aan mn handen heb gehad moet ik ook blijven smeren.
Hoe vervelend ook: blijven smeren zolang ze er last van heeft en kijken waar het vandaan komt. Voedselallergie, contactallergie, etc. De vaseline is om de huid goed gevoed te houden, omdat hormoonzalf de huid uitdroogt, en een droge huid kan 'scheuren' en jeuken/prikken. Succes!
3 jaar geleden
Hoe vaak doe je haar in bad en waar was je haar mee? Mijn zoontje heeft ook erg veel eczeem gehad en wij doen hem max 2x per week in bad en soppen hem af en toe met spul van la roche posay en anders weleda calendulan voor baby's. Of hij moet een ongelukje hebben gehad. Het is even schakelen, aantal we zijn heel erg geneigd om ze dagelijks te wassen of te douchen, zoals we zelf ook doen, maar het is zoveel beter voor de huid. Hij is ook extreem gevoelig voor veel voedingsmiddelen en bij hem uit het zich onder andere ook in schilfers en eczeem. Hij reageert bijvoorbeeld op appel en tomaat. Wij smeren wel 2x per dag met de vaseline die we hebben gekregen van de huisarts om zijn huid vet te houden en gebruiken de hormoonzalf alleen als het nodig is. Wellicht heb je hier iets aan. :)
3 jaar geleden
Reactie op MamavanJ.
Zeker!! Je moet echt afbouwen, is heeeel belangrijk
3 jaar geleden
Reactie op Lianne_1989
Hoe vaak doe je haar in bad en waar was je haar mee? Mijn zoontje heeft ook ...
Ik doe haar om de dag in bad maar gebruik al heel lang geen zeep meer. Ook gebruik ik neutraal wasmiddel.
3 jaar geleden
Reactie op nellyhuisman
Oké dan moet je het om de dag gaan smeren?
Je hebt afbouwtabellen. Wij smeren: 6 dagen wel, 1 dag niet; 5 dagen wel, 2 dagen niet; 4 dagen wel, 3 dagen niet.... enz
Helaas was het daarna bij ons dochtertje ook nog niet weg. Dus proberen nu op 3 wel 4 niet te blijven. Het is heel belangrijk om sowieso stopdagen ertussen te hebben.
3 jaar geleden
De creme van Tiny Todd doet echt wonderen!! Tip voor iedereen met eczeem. Je kan ze vinden via instagram!
3 jaar geleden
Reactie op MamavanJ.
Ik heb een man met al 32 jaar extreem eczeem en astma en nu dus ook een zoontje. Dit advies geven ze over het algemeen omdat hormoonzalf de huid uiteindelijk dunner kan maken. Daar gaat dan wel een periode vooraf dat je structureel aan het smeren bent. Bij mijn zoontje hebben wij er zelf voor gekozen om alleen te smeren met hormoonzalf als het nodig is en het voor de rest met een vette creme te doen. Deze keuze is gebaseerd op 32 jaar ervaring van mijn man en het lijkt te werken (probleem zat hem bij ons zoontje ook in kmea en andere voedselallergieen). Ik denk dat je naar je eigen gevoel moet luisteren en als je er geen goed gevoel bij hebt, wellicht dan het nog een keer met de kinderarts bespreken?
3 jaar geleden
Reactie op Lianne_1989
Ik heb een man met al 32 jaar extreem eczeem en astma en nu dus ook een zoo ...
Ik ben uiteraard geen arts en heb ook niet de intentie om op die stoel te gaan zitten. De adviezen zijn gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken, maar heb zelf ervaren dat het niet altijd werkt volgens het 'boekje'
3 jaar geleden
Reactie op nellyhuisman
Ik doe haar om de dag in bad maar gebruik al heel lang geen zeep meer. Ook ...
Wellicht één keer in de 3 dagen in bad proberen en daarna insmeren met vette creme? Wellicht zorgt het voor wat verbetering? Heb je het idee dat er ook een correlatie is met voeding?
3 jaar geleden
Ik heb zelf ook al van baby af aan last van eczeem en honderden zalfjes geprobeerd. Het merk dat ik van de laatste dermatoloog aangeraden kreeg is Avène. De Xeracalm balm werkt bij mij geweldig en is ook geschikt voor een babyhuid.
Verder inderdaad 2x per week in bad en wij gebruiken daar babyolie in van Zarqa. Alleen water zonder olie droogt de huid van mijn dochter behoorlijk uit (achteraf insmeren met olie kan natuurlijk ook).
Je kan zoals gezegd ook op onderzoek uit qua allergieën en aan de dingen die al opgenoemd zijn wil ik nog stof van kleding en lakens toevoegen. Hoe minder polyester enzo hoe beter. Zoveel mogelijk katoen is fijn voor een jeukerig huidje!
Hopelijk heb je er wat aan! Heel veel sterkte ermee!
3 jaar geleden
Reactie op nellyhuisman
Ik doe haar om de dag in bad maar gebruik al heel lang geen zeep meer. Ook ...
Wij houden een voedingsdagboek bij en oa de staat van zijn huid en zijn toen achter wat gevoeligheden gekomen. Loop daarnaast ook bij een diëtist die ons begeleiding geeft. Maar dat is ook omdat zowel ik als mijn man zoveel producten hebben waar wij niet goed op reageren (lees: ik heb PDS/hooikoorts en man astma/eczeem/hooikoorts)
3 jaar geleden
Ons meisje heeft ook last van eczeem op haar benen Bij ons gaan de meiden 3x per week in bad met zemelenbadje van de Kruidvat. Wij smeren haar benen in ieder geval 1x per dag in met cetamacrogol-vetcreme en als het nodig is met hormoonzalf. Daarnaast bijna alleen maar katoen, geen maillot, en een sensitive wasmiddel.
3 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Ons meisje heeft ook last van eczeem op haar benen Bij ons gaan de meiden 3 ...
Oh en bijvoorbeeld lekker met de blote benen in de slaapzak wanneer het niet zo belachelijk koud is als nu. Warmte helpt ook niet mee. Je kan er ook voor kiezen het badje iets minder warm te maken
3 jaar geleden
Hier hetzelfde, we bleven smeren en het bleef maar komen.. zo rooden schilferig! Ik gebruik nu Eucerin atopicontrol badolie en balm in van die grote pompflessen en af en toe van dezelfde lijn intensief kalmerende creme. Ik merk dat het nu echt rustiger wordt! Duurde 2 weekjes maar het helpt in ieder geval ipv steeds maar die hormoonzalf😣
3 jaar geleden
Mijn zoon had dat ook. Het was gewoon eczeem niks helpte. Toen hebben wij schimmelinfectie crème gekregen om het uit te proberen of dat zou helpen. En het deed een wonder paar maanden gebruikt daarna is het nooit meer terug gekomen het was een paarse tubetje van de ha gekregen op recept naam weet ik niet meer. Proberen zeker waard!!