46 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Kubra Nur Sert

Dezelfde situatie hier. Ons dochtertje is bijna 10 maanden ook last van ecz ...
Ik had ook koelzalf erbij gekregen.. Helemaal mee insmeren, blijft het huidje ook vettig..

3 jaar geleden

Hier ook! Ook vaseline en hormonaal. Tot nu toe alleen nog de vaseline gebruikt en gaat hij maar 2 keer in de week in bad/douche. Ook smeren we hem goed in met body lotion of olie. Het gaat echt al stukken beter! Onze dokter had het er ook over om goed in de gaten te houden wat hij eet en of de eczeem daar dan op reageert. Misschien is dat nog een idee?

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde gehad voor week terug. Kreeg miconazol/hydrocortison dat is een hormoonzalf. En daarnaast kreeg ik een antibiotica zalf. 2 zalven smeren. Maar het was werkelijk met 2 a 3 dagen weg. En dan nog even doorsmeren anders komt het weer

3 jaar geleden

Hier ook zoontje met eczeem. Komt en gaat. Hebben ook vaselinecreme en hormonezalf gekregen van HA. Ik probeer die hormonezalf niet teveel te gebruiken. Nu op zoek naar een alledaagse creme die ik hem kan opsmeren.

3 jaar geleden

Hier helpt de vaseline zelf gelukkig wel goed. Bij mij zelf helpt een combinatie van pure kokosolie en vitamine E crème die ik afwissel. Misschien heb je er wat aan.

3 jaar geleden

Bedoel je dit? Mijn zoontje van 9 maanden heeft dit nu enkele weekjes. Het schijnt dat (heb ik me laten vertellen 🤷🏼‍♀️) sommige ouders hun baby’s te veel insmeren en sommige weer te weinig. Als je kindje dit krijgt dan smeer je net te weinig. Ik werd aangeraden om het in te smeren met Bepathen. Dit werkt goed ☺️

3 jaar geleden

Welke hormoonzalf gebruiken jullie? Hier ook hormoonzalf voorgeschreven gekregen van de dokter maar als ik de bijsluiter lees mag het pas gebruikt worden vanaf 2 jaar. Onze dochter is nu 9 maand. Ze vertelde wel om niet direct te stoppen zodra je niets meer zag, dus ook al denk je dat het weg is, beter nog een paar dagen doorsmeren.

3 jaar geleden

Reactie op Kimmutjuh89

Bedoel je dit? Mijn zoontje van 9 maanden heeft dit nu enkele weekjes. Het ...
Ja dit heeft mijn zoontje ook. Lees idd dat bepanthen goed is!

3 jaar geleden

Mijn zoon heeft constitutioneel eczeem sinds hij 4 maanden is. Toen kregen we koelzalf van de huisarts. Dat hielp niet veel, maar veel erger werd het heel lang niet. Maar deze winter verergerde het flink, dus nu hebben we hormoonzalf (hydrocortison) en cetomacrogolcreme gekregen. We zijn er nu zo'n 3 weken mee bezig en de eczeem lijkt weg. Hij wil nog wel een beetje krabben, maar dat kan uit gewoonte zijn. We overwegen wel om binnenkort te gaan afbouwen.

3 jaar geleden

Wij gebruiken koelzalf van de HA en van de dermatoloog een betere hormoon zalf gekregen en die werkt goed!

3 jaar geleden

Kijk eens op www.groenevrouw.nl

3 jaar geleden

Ik ga er vanuit dat dit een oorzaak heeft. Vaak is dit van voedingsintolleranties. Misschien kan je dit eens laten onderzoeken? Een goede kinderarts kan je vast helpen. 👍 Succes

3 jaar geleden

Reactie op Baby Versteynen

Ik ga er vanuit dat dit een oorzaak heeft. Vaak is dit van voedingsintoller ...
Kan ook van parfum in je babyproducten zijn.

3 jaar geleden

Ik heb t zelfde gehad met Noortje, en ben toen 2 weken gestopt met Zwitsal producten en overgestapt naar Neutral en Kruidvat. Sindsdien is haar huid een stuk rustiger. In bad gebruik ik badolie ipv douchegel, wel gewoon shampoo voor dr haartjes maar ik was die maar 1x per week met shampoo, andere keren spoel ik ze gewoon met water. Verder gebruik ik kokosolie voor dr billen, en pure vaseline om mee in te smeren na t badderen. Ik badder dr ook maar 1x in de 3 dagen. Soms nog n klein schraal plekje wat ik dan met hormoonzalf aantip, maar de dag erna gewoon met vaseline vet houden. Oh ja, e droog deppen ipv wrijven, blijft de huid ook beter van

3 jaar geleden

Wat bij ons hielp was een smeerschema. Je bouwt in de loop van de week de smeermomenten af. Bij ons zoontje kregen we het op die manier onder controle. Als het nu terug komt, smeren we nu een paar dagen (3/4) en dan wordt het weer rustig. Mocht het nou niet werken zou ik echt een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog. Zij hebben toch net een andere kijk er op dan de huisarts. Succes en hopelijk is het snel over.

3 jaar geleden

Onze dochter heeft ook veel last. Je hebt speciale afbouwschema’s voor de hormoonzalf, die kan je vinden in de ‘zalf smeerwijzer’ app. De arts heeft tegen ons gezegd dat we, wanneer het weer terug komt, gewoon weer 5 dagen moeten smeren met minimaal twee dagen rust er tussen.

3 jaar geleden

Hier ook kindjes met eczeem. Wat bij ons echt hielp is echt smeren smeren smeren. Wel 5x per dag vaseline. En bij ons zoontje hielp hormoonzalf inderdaad goed. Verder zo min mogelijk in bad. Maar als ze wel in bad gaan is balneum wellicht een goede tip. Succes!

3 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal. Ook vette zalven en hormooncreme. Elke keer met afbouwen kwam het net zo hard weer terug. Ik begruik nu doucheolie en balsem van Eucerin Atopicontrol. Dit werkt tot nu toe het beste!

3 jaar geleden

Enigste wat bij ons heeft geholpen was een homeopaat

3 jaar geleden

Bij ons was het ook gerelateerd aan kou. Nu het warmer wordt, heeft hij veeeel minder last. Zeker als we olie gebruiken en 2x per week douchen met zeepvrije en parfumvrije producten. Hoe gaat het nu?