42 Reacties

6 jaar geleden

Misschien voedselallergie, probeer eens een week geen melkproducten. Dat was het advies aan mij van het cb en dat werkte.

6 jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook. Ondertussen is ze 4 maar heeft dit ook vanaf baby af aan. Ik gebruik ook cetomacrogol om het goed vet te houden en dit gaat goed. Als het soms toch te erg word heeft ze een hormoonzalf, maar dit gebruik ik zo min mogelijk. Als baby zijnde heb ik bepanthen eczeemcreme gebruikt, dit hielp ook goed. Dit is overigens geen hormoonzalf. Producten zoals Zwitsal mijden waar veel parfum etc in zit. Neutral is een aanrader of de producten van de Etos zij mijn huisarts toen, maar deze heb ik nooit gebruikt. Ik deed Kruidvat baby zemelenbadje in het badwater dit hielp ook wel om het rustig te houden.

6 jaar geleden

Ik heb hele goede ervaringen met een exceemverpleegkundige. Kan ik je echt adviseren. Verder ook geen parfum gebruiken, wassen met neutral zowel de was als het kindje. Buiten de hormoonzalf ook smeren met een vette zalf zoals Lanettecreme

6 jaar geleden

Reactie op Annepan

Misschien voedselallergie, probeer eens een week geen melkproducten. Dat wa ...
Oh echt? Is de eczeem toen verdwenen? Ik eet inderdaad elke ochtend Havermout en dit maak ik met melk.. misschien kan ik dat eens weglaten. Na hoeveel dagen merkte je verschil?

6 jaar geleden

Reactie op MerlinB

Ik heb hele goede ervaringen met een exceemverpleegkundige. Kan ik je echt ...
Oh super! Hoe ben je met haar in contact gekomen? Ik was inderdaad alles met neutral.

6 jaar geleden

Reactie op cynthiaa

Mijn dochter heeft dit ook. Ondertussen is ze 4 maar heeft dit ook vanaf ba ...
Wat naar he voor die kleintjes! Is het veel erger geworden bij je dochtertje of is het goed onder controle te houden? Zwitsal inderdaad al opgeborgen.. bepanthen eczeemcreme nog niet gebruikt, kan ik proberen! Zemelen badje nog niet van gehoord, ik heb nu Balneum voor in badje...

6 jaar geleden

Ik kreeg dit geadviseerd van m’n zusje. Ze is verpleegkundige. M’n dochtertje had een hele onrustige huid; babyacné, rode/droge huid, smetvlekken. Ohh wat ben ik tevreden over dit product! Ik smeerde het zelfs op haar hoofdje waar ze last had van berg. Ook dat is verdwenen!! Dus raad het je zeker aan 😊 Je kunt hem zelf ook gebruiken. Succes!

6 jaar geleden

Ik kreeg dit geadviseerd van m’n zusje. Ze is verpleegkundige. M’n dochtert ...
Oh dit is wel een hele goede tip idd! Ik heb zelf een heeeele lange tijd la roche possay gebruikt. Ik zweerde bij de effaclar duo plus zalf. Thanks!

6 jaar geleden

Ik heb voor mijn zoontje vsm cardiflor zalf gebruikt. Hij heeft nu geen eczeem meer en als het weer beetje terug komt smeer ik hem weer in en dan is het weer weg.

6 jaar geleden

Een badje met havermout helpt ook tegen eczeem. En het badje vullen met niet zo warm water. Warm water verergert huidproblemen

VRIEND

6 jaar geleden

Mijn oudste (inmiddels 3) heeft het ook en wat bij hem erg goed werkt is af en toe een havermout-badje. Havermout fijn maken, in een washandje, die dichtknopen en in het badje doen. Daar komt een superzacht, melkachtig 'goedje' uit en het haalt bij hem de jeuk weg en maakt zijn huid lekker zacht. Zijn eczeem is overigens al veel minder, ze kunnen er nog overheen groeien :)

6 jaar geleden

Ik heb voor mijn zoontje vsm cardiflor zalf gebruikt. Hij heeft nu geen ecz ...
Top als de andere zalfjes niet werken haal ik die ook!

6 jaar geleden

Reactie op KimM-24

Mijn oudste (inmiddels 3) heeft het ook en wat bij hem erg goed werkt is af ...
Idd havermout he? Hoor je zoveel! Toch maar eens proberen dan. Wat fijn dat je zoontje er een soort van overheen is gegroeid.. ik hoop dat het bij de mijne ook gebeurd voor hem, vind het zo sneu.

6 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

Een badje met havermout helpt ook tegen eczeem. En het badje vullen met nie ...
Havermout ga ik proberen! Misschien dan ipv 37 graden 35 graden doen?

VRIEND

6 jaar geleden

Idd havermout he? Hoor je zoveel! Toch maar eens proberen dan. Wat fijn dat ...
Ik hoop het ook voor jullie! Wij gebruiken overigens ook Aveeno wasgel en lotion. Dat is op basis van havermout en werkt voor zowel zoon- als manlief erg goed (het gevoelige huidje heeft hij niet van een vreemde) om hun huid rustig te houden.

6 jaar geleden

Havermout ga ik proberen! Misschien dan ipv 37 graden 35 graden doen?
Ik ben zelf niet zo van het aantal graden maar zou op je gevoel af gaan. Als het warm genoeg is om het er niet koud van te krijgen maar het niet lekker aangenaam warm aanvoelt zit je goed

6 jaar geleden

Hier ook een meisje met eczeem, nu 11 weekjes oud en ik vind het vreselijk voor haar! Maandag moeten we weer naar CB dus dan zal ik eens vragen wat ik het beste kan doen. Op dit moment gebruik ik de droge huid crème van Dr Leenarts in de ochtend, en in de avond smeer ik haar helemaal in met baby olie voor het slapen gaan. Badje doen we 1 keer in de week met badolie. Ik lees graag in dit topic even mee met alle tips!

6 jaar geleden

Wij gebruikten ook lipikar van la Roche possay... En deden op grootmoeders wijze stijfsel in zijn bad... Ook droogdeppen en niet wrijven is het best... Geef je flesvoeding of bv? Eczeem komt ook van binnen. Wij hebben mijn zoontjes voeding aangepast en eczeem verminderde!! Nu is hij 3 jaar en er volledig van af (voorlopig toch)

6 jaar geleden

Mijn zusje heeft 2 kids met enorm veel eczeem. In plaats van speciale vette zalven smeert zij haar kids in met uierzalf. Perfect spul en je weet zeker dat er niets bijzonders aan is toegevoegd.

6 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

Mijn zusje heeft 2 kids met enorm veel eczeem. In plaats van speciale vette ...
Uierzalf is inderdaad echt heel fijn spul, altijd handig om in huis te hebben want je kan het voor heel veel dingen gebruiken