92 Reacties

5 jaar geleden
Cb zegt wel meer. Hier krijgt die ook een fles en gaat dan slapen in de middag
Volg je gevoel en ritme van jouw kleine. Die geeft dat zelf wel aan.
Mijn zoontje is 5.5 maand
Rond 7 uur fles
930 fruithapje
1100fles
1500 fles
1700 groente
1930 laatste fles met rijstebloem
Straks als boterham er bij komt schuift het weer allemaal op dus geeft hij weer een eigen ritme aan. Je merkt wanneer die honger heeft of wanneer hij vol zit

5 jaar geleden
Dit is ongeveer ons schema
07.00 fles 200
10.00 fruit 100 gram
12.00 fles 200
13.00 boterham met boter
Tussendoortje maisvingers
16.00/17.00 hapje 200 gram
18.45 fles 200 met haver of speltpap
Tussendoor bied ik water aan of babythee

5 jaar geleden
7.00 fles
9/10 fruit
12/13 boterham en fles
15 boterham en thee
17 avondeten
19 fles
Eten na slapen lukt hier ook niet meer altijd, wij houden nu zoveel mogelijk vast aan 90-120 min wakkertijd en proberen daarbinnen dan de hapjes te plAnnen. Liefst eten na wakker worden maar soms komt dat niet uit.

5 jaar geleden
Hier een meisje van bijna 6 maanden .. Tussen 6:00 uur en 7:00 uur een flesje van 150 ml, om 11:30 uur groentepap van tussen 150 en 200 gram, om 15:30 uur fruitpap van tussen 150 en 200 gram, rond 18:00 uur een flesje van 150 ml en soms rond 22:00 uur een flesje van 150 ml. Ze slaapt na haar ontbijt flesje tot ongeveer 8:30 uur en rond 10:00 uur doet ze weer een klein dutje maar voor het eten houdt ze vol tot 11:30 uur. Haar diepe slaap begint rond 18:30 uur en soms slaapt ze tot de volgende ochtend 7:00 uur. En soms vraagt ze nog een fles rond 22:00 uur.

5 jaar geleden
Het is inderdaad bijna niet meer te doen dat wakker en dan eten ritme aanhouden. Wij zorgen er in ieder geval voor dat hij niet al te moe is als hij de fles krijgt en dan gewoon even 10 a 15 min kan uitbuiken en dan wakker in bed leggen, om dan zelf in slaap te vallen.

5 jaar geleden
Geeft er niemand smorges pap of een pap fles? En smiddags yoghurt of kwark?

5 jaar geleden
Onze zoon wordt volgende week dinsdag 6 maanden. Hij krijgt 6 flessen, altijd rond hetzelfde uur, maar dat verschilt soms wel eens een halfuur of uur (rond 7u30, 11u00, 14u00, 17u30, 21u00 en 00u00).
In de crèche doet hij drie dutjes rond dezelfde tijden. Thuis probeer ik hem ook in bed te leggen als ik zie dat hij moe is, maar thuis slaapt hij overdag veel minder goed dan in de crèche. Maar meestal slaapt hij ergens tussen 9 en 11, tussen 13 en 15, en tussen 16 en 17. Soms slaapt hij een halfuur, soms 2 uur. 🤷🏻♀️
Dit weekend starten we ook met vaste voeding, en laten we de nachtfles weg.

5 jaar geleden
Bijzonder, dat zeggen ze hier bij het CB niet... Al niet meer toen ik van 5 naar 4 flessen ging. Toen ging dat ook niet meer namelijk, vond ik ook even zoeken trouwens. Ze krijgt voor lunchtijd een flesje en gaat dan lekker naar bedje toe.
Vanmorgen nog even contact gehad en mag nu zelfs terug naar 3 flessen en mag een avondmaaltijd eten (groente en een koolhydratenbron met een klein beetje margarine of olie) en 1 a 2 keer per week beetje vlees.
Maar goed, dat gaan we hier rustig even saampjes uitvogelen, ga dat niet bats boem doen.

5 jaar geleden
Reactie op esmee1990
Mijn dochter huilt als ze n stukje brood ziet. Hoe lang heeft g bij jou ged ...
Mijn dochter vond brood ook niks🙈 ik heb een tijd cracotte gegeven! Kon ze zelf vast houden en knabbelen. Na een tijdje weer brood geprobeerd en nu vind ze het geen ramp meer. Eerst gaf ik droog brood nu met boter. En als ze er nog niet aan toe is ook geen ramp komt vanzelf

5 jaar geleden
Hier ook, vaak is de fles een half uur voor z’n dutje... ik probeer om de 3,5-4 uur fles te geven. Dan is het maar zo. Hij heeft zo vaak geschommeld met z’n slaap en voeding... Dan dacht ik, mooi er komt nu natuurlijk een schema in! Aaaand its gone haha. Hij is vrolijk, energiek en tevreden. Mama ook tevreden :)

5 jaar geleden
Reactie op ysdnil88
Jammer kan het niet goed zien! Heb je dit van een website?
Consultatie bureau heeft mij dat gemaild! Ik kan het wel doormailen als je wilt