25 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even mee, heb namelijk hetzelfde gevoel 🙈

3 jaar geleden

Dit probleem heb ik ook erg gehad, mijn zoontje is de 7e 9 maand geworden Ik geef hem tussen 7 en 8 een fles melk van 180+6 Dan rond 10 uur geef ik hem wat stukjes brood met een fruit potje van 200 gram soms eet hij het op en soms niet Om 1 uur smiddags geef ik hem 200 ml melk met dikke pap Dan tussen de middag tussen 3 en 4 geef ik hem de rest van zijn fruit van de ochtend, wat water en een lekker knabbeltje Dan om 5 uur een groente potje 200 gram En dan tussen 7 en 8 laatste fles melk 180+6 met een beetje pap. En zijn eerste slaapje is tussen zijn fruithapje en bordje pap Zijn tweede slaapje is na zijn bordje pap En zijn derde slaapje pakt hij niet altijd meer , dat is dan na zijn groente hapjes. Hij slaapt niet langer dan 1,5 uur. Na lang zoekende werkt dit schema voor mijn zoontje erg goed! En ik merk dat ik nog erg veel tijd voor mezelf heb Het zal even zoeken zijn inderdaad wat bij je kindje past maar dat komt echt helemaal goed 🥰

3 jaar geleden

9.00 uur pap of fruit met stukje brood 12 uur 1 broodje met avocado, appelstroop, pindakaas of ei 15 uur fruit 17.30 uur avond eten Als hij wakker word, laten we hem twee uur wakker zijn en dan weer in z'n bedje. Om 19.00 uur gaat hij slapen , tussen door nog wakker snachts, maar om 07.30 uur is ie meestal wakker.

3 jaar geleden

Ik doe maar wat dus veroordeel me niet haha maar meneer is tevreden.. 07.00uur fles 09.00uur 2 broodjes 12.00-13.00uur 2 broodjes (soms nog een flesje erbij, soms het flesje voordat hij naar bed gaat en soms wat water of diksap in een beker) 16.00uur fruit, maisvinger 17.30 groente 18.30 fles

3 jaar geleden

Hier ook deels op gevoel deels op research! Zoontje is van 21-04-20. 06.30u fles 10.00u fruit + drinken 12.30u brood 13.00 of 14.30u fles afhankelijk van honger 14.30u fruit indien 13u fles gehad 17.00u avondeten 18.00/18.15u fles 18.30u in bed Uiteraard niet op exacte tijden maar dit is grofweg ons schema! Snap je gevoel van veel eten op een dag haha. Maar helpt mij al dat de helft dezelfde eetmomenten als die van mij zijn! Dus dan eten we tegelijk.

3 jaar geleden

Wanneer mijn zoon wakker wordt fles van 210 cc 9.15-9.30 fruit met drinken Slapen 11.30-12.00 broodje met fles 210 cc 14.00 ligahap met drinken Slapen 16.30-1700 warme maaltijd 19.00 fles 210 cc Slapen Soms komt hij snachts nog en geef ik hem nog een fles van 90 cc

3 jaar geleden

7u15 300cc papfles 11u30 300 gram groentenpap 15u30 300gram fruitpap 18uur brood met restje fruitpap + tomaatjes of komkommer of iets dergelijk 18u30 270 of 300cc papfles 19uura19u30in bed

3 jaar geleden

Bij ons werkt het slaapschema 2/3/4. Dus als hij wakker wordt na 2 uur weer naar bed. Als hij dan wakker wordt na 3 uur naar bed en na het laatste slaapje is hij 4 uur wakker en dan slaapt hij klokje rond. Dit komt uit het boek droomritme!

3 jaar geleden

Mijn dochter is 9 maanden maar ze heeft al een tijdje hetzelfde ritme. 07:30 wakker en 08:00 fles 150+5 09:30 slapen tot 10:15 10:15 fruithapje ongeveer 200gr+ water 12:00: 1 boterham met korst en beleg 12:45 fles 150+5 ( gaat vaak niet op) 13:00 slapen tot 15:00 15:15 restant fruithapje + iets van maisvinger of oefenen grotere stukjes fruit/groente + thee/water 17:30 groentehap ongeveer 200gr 19:00 fles 180+6 ( gaat vaak niet op) Daarna naar bed. Bij ons gaan de melkflessen vaak niet helemaal op, water en thee gaat hier ook nog niet helemaal goed, het blijft maar bij een paar slokjes We zijn sinds kort ook vlees, vis gaan geven. Ei proberen we pas weer nadat ze 1jaar is geworden. Heb dit namelijk paar maanden geleden een paar keer gegeven maar ze gaf daarna de hele inhoud weer over. Ze doet het al een tijdje goed op dit ritme, wat we wel merken is dat ze soms wat onrustig is in de avond rond 18:00/18:30. Misschien dat ze dan al wat moe begint te worden, een andere oorzaak hebben we hier niet echt voor kunnen vinden. Sorry voor de lange tekst. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben ❤.

3 jaar geleden

Vraagje voor de gene die echt een strak ritme hebben: hebben jullie hierin je babies gevolgt of hebben jullie jullie babies in dit ritme "gedrukt"? Ik vraag dit omdat, als ik mijn zoontje volg, er totaal geen ritme inzit. Hij kan de ene dag om 7.00 wakker worden en de volgende dag om 9.30.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Vraagje voor de gene die echt een strak ritme hebben: hebben jullie hierin ...
In het begin heb ik haar vooral gevolgd, naarmate ze ouder werd heb ik een ritme aangehouden, dus ja dan is het op bepaalde tijden eten en slapen en tussendoor lekker spelen, het heeft wel tijd nodig en zelf moet je die moeite ervoor over hebben. Mijn dochter doet het er prima op en is een tevreden en blij meisje. Natuurlijk heb je dagen dat het minder gaat maar ik vindt het dan wel fijn dat ik een leidraad heb. Dit werkt hier thuis voor ons allemaal het beste.

3 jaar geleden

Reactie op Girl123

In het begin heb ik haar vooral gevolgd, naarmate ze ouder werd heb ik een ...
Ja precies. Ik heb lang mijn zoon gevolgt in de hoop dat hij op een gegeven moment een beetje een ritme zou aangeven. Maar dat blijkt niet het geval te zijn. Dus ik ga denk ik toch maar een beetje mijn stempel erop drukken. Want de onvoorstelbaarheid breekt me nu echt op.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ik heb tot een maand of vijf mijn baby compleet gevolgd en daarna een combi van volgen en richting schema gaan. Maar nooit gepusht oid. En nog steeds, loopt het een dag anders omdat hij meer honger heeft of iets dergelijks dan pas ik mee daar volledig in aan. Maar daarna gaan we weer terug naar het schema! Maar mijn zoontje doet het daar ook gewoon beter op. als ik geen schema aan hou dan geeft hem dat veel onrust merk ik.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ja precies. Ik heb lang mijn zoon gevolgt in de hoop dat hij op een gegeven ...
Hier ook hoor, maar hem blijven volgen toen hij ouder werd resulteerde in een oververmoeide ontevreden baby die continue wisselend at. Het heeft ons heel veel rust en blijheid voor iedereen gegeven!

3 jaar geleden

Dochter is 8 maanden Als ze wakker wordt krijgt ze een fles. Dit is meestal rond 8u/9u als ze eerder is dan leg ik haar naar haar fles weer in bed en slaapt ze vaak tot half 10. Na de fles krijgt ze half broodje 10u fruit met water 12u broodje en daarna fles 15u groente chips/ soepstengel met water 17u groente hap met soms yoghurt 18:30 fles Slaapt in de ochtend en middag na twee uur wakker te zijn geweest en na de middag tot de nacht zit er ongeveer 3 uur tussen. Slaapt hele nacht door.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ik volg mijn kind wel, maar komt vaak ook neer op een vast ritme. Alleen nu niet echt meer. Vandaar ook mijn vraag hier haha. Ik vind het zelf ook fijn om een vast ritme te hebben zeker nu hij thuis zit door de lockdown

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ja precies. Ik heb lang mijn zoon gevolgt in de hoop dat hij op een gegeven ...
Dat hadden wij dus ook, en het brak ons op een gegeven moment op. Er was echt geen peil op te trekken dus vandaar dat we bewust zelf een ritme erin hebben gegooid. Ik zeg er wel bij het heeft tijd nodig en kost moeite maar dan heb je uiteindelijk wel resultaat. Doe vooral waar jullie je goed bij voelen❤

3 jaar geleden

Reactie op Nanne92

Ik heb tot een maand of vijf mijn baby compleet gevolgd en daarna een combi ...
Klopt, pushen werkt sowieso niet, voor niemand niet.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ja en dan ben ik ook met name benieuwd naar het slapen. Laten jullie je kindjes altijd slapen tot de wakker worden of maken jullie ze na een bepaalde tijd ook wakker? Omdat het dan bijvoorbeeld rond 12u tijd voor een broodje is. Gaat me met name om het ochtend slaapje. Ik vraag me soms af of het helpt om het ochtendslaapje tot een bepaalde tijd te beperken zodat het ritme beter uit komt en ze s middags bijvoorbeeld langer slapen. En dan doel ik niet op een ochtend slaapje van drie kwartier of een uur hoor maar als ze bijvoorbeeld echt 2 uur of langer slapen.

3 jaar geleden

Meestal is onze dochter rond half 8 wakker. Rond 8 uur een boterham (Vaak zonder bovenkorst) en meteen daarna een fles 180+6. Slapen rond half 10. ( we laten haar maximaal 1,5 uur slapen) Als ze wakker is rond 11 uur fruit met wat water. Kwart over 12/ half 1 een boterham. Kwart over 1/ half 2 fles 150+5 Daarna naar bed tot maximaal 16.00 uur. Soepstengel en wat water als ze wakker is. Rond half 6 warm eten. Rond 19.00 Fles 210+7 Daarna naar bed