14 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg. Dit is bij ons al bijna 2 weken aan de gang 🙈

3 jaar geleden

Hier ook gehad, en beter vol houden dan de kleine meid… Hier negeerde wij haar en soms zeiden we, ongezellig hè zo zonder Noa. En dan keek ze heel zielig 😅 nu is het weer voorbij. Als ze klaar is met eten schuift ze dr bord naar voren en zegt ze aaar 🥰

3 jaar geleden

Reactie op marijehvd

Hier ook gehad, en beter vol houden dan de kleine meid… Hier negeerde wij h ...
Aaaaah zo schattig! Kan niet wachten op dat moment!

3 jaar geleden

Hier hetzelfde liedje😖 ik probeer uit de strijd te blijven en dat lukt wel aardig. Dan niet, zeg ik en negeer het negatieve gedrag. Ik maak mij wel een beetje zorgen dat hij van zijn avondeten zo weinig eet! 🙈

3 jaar geleden

Hier ook al een hele poos een drama. Hij wil het echt zelf doen... we maken een bordje klaar met stukjes eten zodat hij het met de hand kan pakken, anders eet hij echt niks😑

3 jaar geleden

Ik volg ook even.. Hier is het momenteel ook drama.. hij vertikt het om te eten.. ik hoop maar dat het een fase is.. ‘S ochtends wil hij nog wel een cracker eten, maar de rest van de dag is drama.. meestal probeer ik hem tijdens het wandelen ene broodje te geven, dan wil hij dat nog wel eens eten.. maar thuis is het drama.. soms proberen we het nog met een filmpje ofzo, maar daar willen we ook geen gewoonte van maken.. maar ja het is hier momenteel of een filmpje en iets eten of als we geen filmpje doen is het dus alleen maar krijsen brullen en niet eten…

3 jaar geleden

Hier ging alles er altijd top in tot inderdaad ook een paar weken geleden! Hij tuft alles uit/gooit het op de grond ☹️ ook dingen die hij eerst suuuper lekker vond

3 jaar geleden

Reactie op Marianne213

Ik volg ook even.. Hier is het momenteel ook drama.. hij vertikt het om te ...
Hier drinkt ze goed tijdens het wandelen inderdaad. En wij proberen dus een boekje of liedje zingen om drama's te voorkomen. Laatst ging het alweer paar dagen beter, maar daarna ook weer drama helaas... Nog even volhouden vrees ik.

3 jaar geleden

Reactie op Paige

Hier ging alles er altijd top in tot inderdaad ook een paar weken geleden! ...
Herkenbaar ja, ons meisje was een echte Bourgondiër... 🥺

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Hier drinkt ze goed tijdens het wandelen inderdaad. En wij proberen dus een ...
Ja ik denk ook dat het een kwestie is van volhouden en blijven aanbieden.. Ons zoontje krijgt nog borstvoeding en dat ging aan begin van de week ook iets minder. Hierbij ook blijven doorzetten en inmiddels gaat dat weer iets beter. Hij doet eerst moeilijk maar na een minuut weet hij dit ga ik niet winnen en drinkt dan alsnog.. Ander drinken zoals roosvicee gaat hier wel super, maar dat vind meneer lekker dus dan is het geen probleem.. Dat is hetzelfde met eten. Vorige week een verjaardag en stonden er chipjes op tafel, als ik hem niet tegenhoud kan meneer zo’n hele schaal chips blijven eten… Maaarja aangezien dat ook niet mag is hij dan weer boos dat hij dat niet te veel mag eten 🙈🤷‍♀️ Vandaar dat wij inmiddels ook wel door hebben dat het echt een fase is van niet willen ipv geen honger..

3 jaar geleden

Hier ook een drama maar met name met het avondeten. Bij het zien van zijn bord begint hij al te gillen en word hij boos. Potjes Olvarit wil die echter wel. Dit willen wij echter niet geven omdat we bang zijn dat we dan het probleem in stand houden en we graag zien dat hij met de pot mee eet. Proeven wil die al niet, het is meteen gooien. Ook brood en fruit eet hij momenteel minder van. Misschien ook minder trek dan eerst toen ging alles in sneltrein vaart naar binnen.

3 jaar geleden

Hier ook nog steeds niet helemaal dramavrij helaas. Ze wil wel eten maar niet aan tafel: spelend bij haar speeltafel heeft ze het nergens over. Maar zodra je haar boven de kinderstoel houdt... DRAMA! 🙈 We zorgen nu dat ze eerst minimaal 15 minuten aan tafel zit (dan zing ik liedjes om het zo gezellig mogelijk te houden) en daarna de rest maar al spelend... 🤷🏻‍♀️ Weet ook even niet hoe het anders moet. We willen ook zorgen dat het aan tafel gezellig blijft om de verkeerde associatie 'eten=aan tafel=niet leuk' te voorkomen. Lastig hoor. En dat er hoektanden doorkomen helpt helaas ook niet mee 🙈

3 jaar geleden

Hier eet hij al iets meer dan 3 maanden geen avondeten meer. Behalve als er friet op tafel komt natuurlijk, dan weer wel. Ik maak me er niet meer druk om, het heeft toch geen zin. Hij blijft zitten zo lang wij zitten, ook aan tafel zitten (soms met jammeren en boosheid), als we klaar zijn ruimen we alles op, ook zijn bord en krijgt hij nog yoghurt.

3 jaar geleden

Pff hier ook drama met avond eten hoor, zodra ze eten ziet is het hap hap en loopt ze naar der stoel, maar na een paar happen is het vooral spelen en kliederen ermee. Voeren is al helemaal geen optie ze slaat gewoon de vork of lepel uit mijn handen. Ook eet ze opeens geen vlees meer en veel groente wilt ze opeens ook niet meer. Maar zodra er patat is of chips dan wordt er wel gegeten😂 nu krijgt ze die 2 laatste 2 echt maar af en toe, maar ben wel blij als deze fase voorbij is en ze weer normaal gaat eten🙈