11 Reacties

3 jaar geleden

Jeetje wat zal dat een heftige ervaring voor je geweest zijn. Ik heb vanuit het werk een cursus gedaan. Wellicht kun je het googlen en filmpjes kijken. Ik voel me nu wel zeker nu ik weet wat ik moet doen in het geval dat het mis gaat. Heb dit ook mijn naasten uitgelegd

3 jaar geleden

Jeertje wat een schrik moest dat zijn geweest zeg! Maar ja je kan kinder ehbo doen ! Echt de moeite waard Ik doe het vanwege werk en heb om het jaar herhalingscursus. Super fijn idee.

3 jaar geleden

Reactie op Bib1

Jeetje wat zal dat een heftige ervaring voor je geweest zijn. Ik heb vanuit ...
Dankjewel voor de reactie! Ikhad eerder al wat filmpjes gezien maar merk dat je toch bijna in paniek schiet als het er op aankomt. Gelukkig was het meer mijn schrik hoor en viel het mee maar ben wel benieuwd hoe iedereen ermee omgaat! Ik ben zelf op zoek naar een overzicht die ik ergens kan ophangen zodat ik kan kijken mocht het nodig zijn maar nog niets gevonden

3 jaar geleden

Ik heb een ehbo baby-kinder cursus gedaan. Werd vergoed vanuit mijn zorgverzekering. Dus wellicht de moeite om even naar je verzekering te krijgen. Wellicht krijg jij hem ook vergoed. Of een deel. Maar idd super erg schrikken. Gelukkig is het goed gegaan!

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Dankjewel voor de reactie! Ikhad eerder al wat filmpjes gezien maar merk da ...
Ik zal eens kijken of ik een overzicht kan vinden, ik heb die toen wel ergens gezien tijdens de cursus!

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Dankjewel voor de reactie! Ikhad eerder al wat filmpjes gezien maar merk da ...
https://jeugd.rodekruis.be/nieuws/blog/eerste-hulp-bij-verslikking-babys/

3 jaar geleden

Uitgebreider

3 jaar geleden

Ik heb ook een ehbo cursus voor baby’s en kinderen gedaan. Ik hoop het nooit nodig te hebben, maar hoop dat als er iets gebeurt, dat ik (nog een beetje) weet wat ik moet/kan doen

3 jaar geleden

Dat is echt heel erg schrikken! Gelukkig is alles goed gekomen. Ik heb samen met m’n moeder een cursus ehbo voor baby’s en kinderen gedaan. Dat gaf ons een fijner/veiliger gevoel. Zat ook een handig boekje bij. https://shop.rodekruis.nl/boek-ehbo-aan-babys-en-kinderen?gclid=CjwKCAiA1eKBBhBZEiwAX3gqlx6w9JacC3efroNsR1hPSaHlGA3P5IUdHzPbyW98mmvXuSacUcFBBhoC1fIQAvD_BwE

3 jaar geleden

Ik heb m'n EHBO diploma met uitbreiding kinder EHBO. Ik ben EHBOer op het werk en heb 3x per jaar een herhalingscursus (ik werk in een chemische fabriek, dus grootste risico-klasse, vandaar zoveel herhaling). Gister toevallig weer een herhalingscursus gehad. Ook kinderziektes behandeld, verstikking, reanimatie. 3 maanden geleden stikte m'n dochter in een doperwt. Ik wist zonder nadenken gelijk wat ik moest doen. Maar dat is puur omdat ik het geoefend had op een pop. Alleen filmpjes kijken werkt misschien niet. Ja covid al ik dat mijn man en vader ook een cursus volgen. Mijn moeder en zus hebben al kinder EHBO. Ik kan het echt aanraden. Mocht het in de toekomst weer gebeuren en je weet niet wat je moet doen: 112 bellen en op de luidspreker zetten. Dat is altijd stap 1. Zij vertellen je wat je moet doen. Gaat het goed, dan vertel je ze dat. 112 is tegenwoordig niet meer zo dat je alleen mag bellen als er écht iets is. Al is je dochter heftig aan het hoesten en raak je in paniek, gewoon bellen.

3 jaar geleden

Reactie op Sn00pYSunnY

Dat is echt heel erg schrikken! Gelukkig is alles goed gekomen. Ik heb same ...
Goede tip, heb het boekje meteen besteld