11 Reacties
2 jaar geleden
Toevallig iets waar wij het de afgelopen weken ook over hebben. We gaan eind november een paar dagen naar Andalusie om huizen te kijken. We hebben gezegd als we gaan dan binnen 2 jaar. Onze oudste is nu 2,5 en wil haar op latere leeftijd niet meer zo'n verhuizing aandoen.
Ben nu 8 weken zwanger. En wij hopen volgend jaar zomer te verhuizen. Ons voordeel: mijn moeder gaat mee. Dan is de stap toch makelijker.
2 jaar geleden
Toevallig iets waar wij het de afgelopen weken ook over hebben. We gaan ei ...
Geweldig zeg! Dan kan het snel gaan. Welke regio in Andalusië? Ik hou ook echt van Spanje. En hoe zien jullie dat voor je qua werk? Ik heb trouwens gelezen dat kids daar vanaf 6 jaar leerplichtig zijn.
2 jaar geleden
Reactie op LoveZoetje
Geweldig zeg! Dan kan het snel gaan. Welke regio in Andalusië? Ik hou ook ...
Klopt inderdaad. Leerplicht vanaf 6 jaar. We hebben een plek op het oog waar we een B&B van willen maken. Zelf neem ik mn paarden mee, dus dan ga ik daar ook rondritten doen. Daarnaast is mn moeder ademcoach en ik paardencoach, daar willen we ook retreats mee gaan doen.
Maar eerst zal er flink verbouwd moeten worden, want het is nog wel een bouwval 😅 ..
En tot we daar van start kunnen willen mn vriend en moeder daar in de horeca aan de slag (beide ervaring in) en ga ik online aan de slag als Virtueel Assistent.
2 jaar geleden
Klopt inderdaad. Leerplicht vanaf 6 jaar. We hebben een plek op het oog waa ...
Wat leuk! Ik doe nu de opleiding voor VA! Dat is ook mijn plan ☺️
Ik heb in het zuiden van Spanje een paar jaar terug een buitenrit door de bergen gemaakt. Prachtig! Tof joh doe je dat allemaal doet.
één jaar geleden
Wat leuk! Wij hebben dit jaar ook de knoop doorgehakt. We hebben een appartement gekocht in Estepona ( Spanje ). De bouw begint voor het einde van het jaar en is binnen 2 jaar af. Het is op een gesloten terrein met een gedeeld zwembad, sportschool en andere voorzieningen. We hebben een zoontje van 2,5 en een van 10 maanden. We zijn er nog niet over uit hoe lang we er willen gaan wonen we gaan gewoon kijken hoe het ons bevalt. Super spannend allemaal
één jaar geleden
Reactie op Emanuel.K
Wat leuk! Wij hebben dit jaar ook de knoop doorgehakt. We hebben een appart ...
Heel leuk vooruitzicht! Die regio trekt mij ook wel en de huizen zijn veel beter te betalen dan op Fuerteventura. Ook regio Costa Calida en Almeria! Heb gelezen dat je veel eigen geld (minimaal 40%) moet hebben ivm hypotheek van max 70% en de extra kosten. Hoe is dat bij jullie en de bank gegaan?
één jaar geleden
Reactie op LoveZoetje
Heel leuk vooruitzicht! Die regio trekt mij ook wel en de huizen zijn veel ...
Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met Fuerteventura dus weet niet hoe het verschil qua huizenprijzen daar is. Wij willen niet te ver weg wonen zodat opa’s en oma’s regelmatig makkelijk over kunnen vliegen of wij naar Nederland maar we toch veel zon hebben het hele jaar door. Ik weet niet of het voor de hele regio zo is maar voor dit complex moet je wel zelf eigen geld inleggen. Spreken jullie ook spaans of volgen jullie Spaanse cursus ( zo ja via waar 😜). En hoe vinden jou ouders en die van jouw man het dat jullie erover denken om te gaan emigreren
één jaar geleden
Reactie op Emanuel.K
Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met Fuerteventura dus weet niet hoe het v ...
Op Fuerteventura zijn de laatste jaren de prijzen enorm gestegen. Bijvoorbeeld in Zuid Spanje iets van de kust af kan je voor minder dan 2 ton een villa met zwembad kopen. Op Fuerteventura betaal je daar 3,5 ton voor. Vandaar ben ik me ook gaan verdiepen in het vaste land van Spanje (waar ik al ook al heel vaak geweest ben). Maar op Fuerteventura is het echt het hele jaar lekker weer en in Spanje zelf niet en heb je te maken met plaatselijke overstromingen, vriezen enzo. En hoe gaan jullie het doen met werk? Woning in NL verkocht?
Wij volgen toevallig een Spaanse beginners cursus (jaja😂) hier een dorp verderop in Geldermalsen.
één jaar geleden
Reactie op LoveZoetje
Op Fuerteventura zijn de laatste jaren de prijzen enorm gestegen. Bijvoorbe ...
Wij zitten wel bijna aan de kust dus niet echt ver land inwaarts dus de prijzen waren helaas niet onder de 2 ton voor een villa 😭. Dat zijn vaak ook de wat oudere woningen. We hebben een een nieuwbouw project gekocht dat binnen 2 jaar af is ( met uitzicht op zee ). En inderdaad minder zon, maar we zijn er begin november geweest en ik heb geen moment een lange broek of lange mouwen aangehad. Dus voor ons wel prima een keer wat minder weer kunnen we wel mee leven haha! Mijn man heeft een eigen bedrijf en kan dit in het buitenland voortzetten en in nederland blijft alles doordraaien. Werkt ook familie voor hem dus dat zit goed en zijn compagnon is ook nog hier. En we zijn natuurlijk van plan vaak terug te komen voor familie. We houden onze huidige woning ( huur huis ) voor als we terug komen zo nu en dan. Hoe doen jullie dat? Oh leuk goed bezig met de cursus aangezien ze niet overal Engels spreken haha
één jaar geleden
Reactie op Emanuel.K
Wij zitten wel bijna aan de kust dus niet echt ver land inwaarts dus de pri ...
Jaa deze week de eerste cursus Spaans afgerond! En we gaan zaterdag naar Spanje op vakantie dus ik kan het meteen in de praktijk oefenen haha!
Het weer is ziezo beter dan hier (als je er van houdt)!! Wij hebben een koophuis en moeten ons huis eerst verkopen om met de overwaarde in Spanje te kunnen kopen. Je moet van de bank zelf 40% inleggen.
Ik zag van de week weer zo’n pareltje van een huis!! Pfff echt prachtig