Hallo,
Onze zoon is al 16 maanden en is eigenlijk altijd al een actieve baby geweest. Maar nu is het soms echt extreem. Hij kan heel zelfstandig spelen, maar ik heb de indruk als hij wat moe is dat hij zo ontzetten druk word (om niet te zeggen hyper). Dat kan zowel zijn als hij niet uitgeslapen is 's morgens of als hij nog een klein uurtje moet wachten voor zijn middagdutje of als hij naar de avond toe al wat moe word. Hij loopt dan echt hyper rond. Hij is zo wild dat hij dan valt of overal tegenaan loopt waardoor hij dan begint te huilen. Troosten gaat ook moeilijk op zo een moment want hij duwt me gewoon weg. Ik kan hem op zo momenten heel moeilijk kalmeren. Soms kan de draagdoek helpen, maar dat is dan weer een avontuur om hem er in te krijgen want hij denkt op dit moment dat alles een spelletje is. Nog kindjes hier die zo'n gedrag vertonen als ze moe zijn? Hoe breng je je kind op zo'n moment tot rust? Ik las dat je kindje moet ontprikkelen vóór het slapengaan zodat het minder prikkels moet verwerken tijdens de slaap. Hij is namelijk een slechte slapen ook 🙃.