18 Reacties

2 jaar geleden

Nou ik was tijdens mijn zwangerschap op mijn slankst. Altijd al een flinke dame geweest. Nu ben ik wel weer te zwaar. Maar zit met mijn moedertje midden in een traject van chemo en ziekenhuisopnames. Als dat straks allemaal wat rustiger is en ik meer tijd heb voor mezelf ga ik weer meer aan mezelf doen. Lekker zwemmen en wandelen en beter op mijn eten letten. Is nu niet te doen met de zorg over en een peuter en een zieke mama 😔 Wij willen graag voor #2 gaan, maar met mijn gewicht (en stress) nu is het niet verstandig om zwanger te zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Sorayatoefje

Nou ik was tijdens mijn zwangerschap op mijn slankst. Altijd al een flinke ...
Heel veel sterkte met je moeder! Zijn de vooruitzichten goed?

2 jaar geleden

Ik was redelijk snel alle kilo's kwijt, was er zo'n 15 aangekomen... maar sinds ik een nieuwe relatie heb zitten er 8 kilo's bij 😅 niet heel blij mee 🙈

2 jaar geleden

Preggo met nr 2! M'n buik is overigens nooit meer (voor m'n huidige zwangerschap) de oude geworden, dikke diastage over gehouden helaas en overtollig los vel.. 😭

2 jaar geleden

Ik was niet zo lang na de bevalling weer bijna op mijn oud gewicht (zo’n 5 kilo zwaarder), maar ik ben beginnen emo-eten nadat ik werd ontslagen en ben serieus bijgekomen… Ik durf mezelf niet meer wegen, maar gok dat ik gemakkelijk weer 20 kilo zwaarder ben dan voor de zwangerschap. Niet echt zwangerschapskilo’s dus, al merk ik wel dat mijn lichaam is veranderd door de zwangerschap. Maar daar heb ik geen moeite mee. Mentaal is er totaal geen ruimte om er iets aan te doen, en dat vind ik moeilijk, want ik ben totààl niet gelukkig daardoor. Maar ja…

2 jaar geleden

Ik ben een week geleden bevallen van mijn 2e zoon. Niet alle kilos van de 1e zwangerschap waren er af dus nu weer goed gestart om weer op gewicht te komen!

2 jaar geleden

Tijdens de zwangerschap was ik zo’n 20 kilo aangekomen.. inmiddels ben ik ong weer rond mijn oude gewicht, maar ik merk wel dat mijn lichaam anders is.. heb toch wat meer vet rond mijn buik dan dat ik voorheen heb gehad.. nou zat ik voor mijn mijn zwangerschap op een gewicht dat ik eigenlijk sowieso niet lichter moest worden en heb ik momenteel ook totaal niet te klagen, maar toch mis ik soms nog wel eens mijn ‘oude’ figuur.

2 jaar geleden

Ik was tijdens de zwangerschap ruim 35 kilo aangekomen 😩 week na de bevalling was er al 15 af. Inmiddels lichter dan voor mijn zwangerschap! Heb twee afval trajecten gevolgd met een coach. Gaan nu voor een nummer 2, daarna zal ik dit weer doen. Maar uiteraard niet meer zoveel aankomen 🥲

2 jaar geleden

Ik was 20 kg aangekomen en daar zijn er 15 vanaf gegaan. Toen paste ik mijn oude kleding weer gewoon en raakte ik weer zwanger. Inmiddels 6 maanden geleden van nr.2 bevallen en ben alle kilo's weer kwijt, maar pas geen enkele oude broek meer. Mijn heupen zijn echt breder geworden en die flubberbuik zie ik voorlopig ook niet weg gaan. Nog 5kg te gaan om op mijn gewicht van voor beide zwangerschappen te zijn (het liefste -8), maar door de vermoeidheid heb ik nog niet de puf om hier actief mee aan de slag te gaan en is een zak chip 's avonds op de bank aanlokkelijker.

2 jaar geleden

Reactie op Loress Moderator

Heel veel sterkte met je moeder! Zijn de vooruitzichten goed?
Dank je wel!!! Het is niet te genezen maar wel te behandelen om de ziekte te staken. Dus hopelijk kan ze na deze behandelingen nog een aantal jaar 'normaal' mee. 🙏🤍

2 jaar geleden

Reactie op Sorayatoefje

Dank je wel!!! Het is niet te genezen maar wel te behandelen om de ziekte t ...
Gematigd positief, houd goede moed en geniet van de momenten die jullie nog met elkaar kunnen beleven!

2 jaar geleden

Ik was denk ik zo een 12/14 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Na de bevalling al vrij snel een hoop kilo’s afgevallen. Alleen ik ben blijven hangen op 5 kilo te veel en wil echt nog steeds die 5 kilo afvallen. Helaas na mijn bevalling veel last gehad nog van mijn bekken en ook mijn stuitje. Helaas heb ik dus nog steeds last van mijn stuitje soms. Sommige dagen baal ik enorm dat ik een nog steeds een buikje heb en die 5 kilo maar niet kwijt raak. Sinds 2 weken ben ik nu 3 dagen in de week 15 min aan het sporten, dit ga ik steeds meer opbouwen. Ik let daarnaast nog meer op mijn eten. Ik hoop hiermee dus wat fitter te worden.

2 jaar geleden

Ik woog voordat ik zwanger werd 58 kilo. Eindstand ging ik de bevalling in met 71 kilo. Na de bevalling was ik al snel weer op mijn eigen gewicht. Ik weeg nog steeds 58 kilo. Ik kom heel moeilijk aan, iets wat ik altijd wilde. Ik heb het geaccepteerd zoals het is. Het is niet anders. Misschien bij de 2 e kind gelijk flesvoeding geven ipv borst, misschien dat ik dan mijn kilo’s behoud? Geen idee… 😒

2 jaar geleden

Nog steeds 4 kilo te gaan! Die gaan er maar niet af.

2 jaar geleden

Hier vrij snel weer op oude gewicht maar moet nog wel wat aan mijn buik werken. Helaas ook nog last van stuitje

2 jaar geleden

Tijdens mijn zwangerschap 10 kg afgevallen en daarna 15 kg aangekomen. 🙈 Door een gezonde leefstijl 13kg afgevallen en toen was ik zwanger van de tweede. Tijdens deze zwangerschap ook eerst weer flink afgevallen, in totaal maar 4kg aangekomen en na de bevalling onder het gewicht van voor m'n zwangerschap, maar nu kom ik weer flink aan terwijl ik heel gezond eet. 🤷🏽‍♀️

2 jaar geleden

Voor mijn eerste zwangerschap woog ik 65kg. 13kg aangekomen en 2 weken na de bevalling weer op 65kg. Dit is dan meer en meer richting de 60kg gegaan vanwegen borstvoeding. Moest er flink tegenaan eten om niet onder de 60kg te geraken. Zwangerschap en bevalling waren bij mij allebei heel erg zwaar (hg zwangerschap en 30 bevalling) maar aan mijn lichaam is niks te zien. Geen streepje striae en mijn borsten zijn na 1jaar borstvoeding weer terug in hun oude positie gesprongen. Ik ben blijkbaar niet goed in zwanger zijn en bevallen, maar wel in herstellen erna. Inmiddels 24 weken zwanger van #2. Hoop dat mijn lichaam ook weer snel hersteld.

2 jaar geleden

Ik ben tijdens m’n zwangerschap 16kg aangekomen. De laatste 7 bleef steeds heel erg plakken tot we gingen verbouwen. Van alle stress viel ik af. Ik weet niet hoe het nu zit wbt kilo’s want heb besloten mezelf niet meer te wegen. Ik probeer te voelen of ik me goed voel en of m’n kleren normaal zitten. Dat is nu het geval en dat is fijn. Verder heb ik nu het sporten weer opgepakt om wel wat strakker in m’n vel te komen. Mijn lijf is namelijk wel wat zachter, ronder en veel minder strak geworden. Vind ik niets aan maar ik probeer het maar te accepteren.