44 Reacties

5 jaar geleden

Ik kook het water altijd, daarna maak ik de voeding klaar.. ( half uurtje voor ik de fles geef ) dan is het nog warm als ik ga voeden.

5 jaar geleden

Ik vul de fles voor de helft met koud water. Nutrilon erbij en schudden. Ondertussen waterkoker aan. Dan opvullen tot aan de hoeveelheid die nodig is. De fles is dan ongeveer op de juiste temperatuur. Iets te warm wel. Dus even checken.

5 jaar geleden

Ik kook het water en wanneer ik weinig tijd heb, doe ik kokend water mengen met een flesje spa blauw (koud). Dan is hij direct klaar voor gebruik! Geen kraanwater werd mij ook geadviseerd, teveel zouten en kalken..

5 jaar geleden

Wij hebben op advies van mijn moeder alle flesjes met bronwater gemaakt. Dit omdat hier geen of weinig kalk in zit en dus minder kans op obstipatie. Wij maken dit water warm in een flessenwarmer, maar meer om de koude eraf te halen. De flessenwarmer verwarmt tot ongeveer 30 a 35 graden wat overeenkomt met temperatuur van moedermelk bij borstvoeding.

5 jaar geleden

Ik neem koud water uit de kraan en maak dat dan warm in de magnetron.

5 jaar geleden

Bij ons zeggen ze weer kraanwater opwarmen in de magnetron of flessenwarmer dan de voeding erbij. Lastig dat iedereen wat anders zegt

5 jaar geleden

Wij gebruiken ook lauw water uit de kraan. Ziekenhuis en kraamzorg adviseerde dat. Ons kleintje heeft daar nooit kraampjes op gehad

5 jaar geleden

Wij doen koud water uit de kraan even opwarmen (magnetron of pannetje op fornuis)

5 jaar geleden

Thuis hebben wij de baby brezza maar als we op pad gaan nemen we altijd een flesje water (gewoon van Jumbo die voordelige is prima voor flesvoeding staat rt ook op) en een thermoskan gekookt water mee. Die mixen we dan tot het water goede temperatuur is en dan gaat de voeding erbij. Ik heb nooit warm water uit de kraan gebruikt. Dat komt toch uit een boiler dus niet echt lekker vinden wij.

5 jaar geleden

Bij mijn zoontje (inmiddels 4 jaar) zei de kraamhulp ook dat we warm water uit de kraan kunnen nemen. Werkte prima dus nu doen we dat gewoon weer! 👌

5 jaar geleden

Wij gebruiken koud water en warmen het op in de magnetron. Het zou best mj en zijn dat het krampjes veroorzaakt doordat er kalk in t water zit maar zo zijn er natuurlijk nog tig redenen die krampjes kunnen veroorzaken... je kan t uiteraard een keer testen door bronwater te gebruiken.

5 jaar geleden

Wij doen 1/3 deel gekookt water en 2/3 koud kraanwater. Dan is het perfect op temperatuur voor onze dochter.

5 jaar geleden

Ik maak ook water uit de kraan en warm het dan op in de magnetron, zo over genomen van onze kraamzorg:

5 jaar geleden

Wij doen combinatie voeding. Gekolfde borstvoeding doe ik au bain marie opwarmen, eerst in de magnetron maar schijnt dat het schadelijk is voor de voedingsstoffen. Kunstvoeding doen wij aanmaken met warm water uit de kraan! Mijn zoontje heeft nergens last van :) Nederland heeft het schoonste water in Europa. Daarbij zijn de leidingen ook niet meer zoals vroeger. No worries!

5 jaar geleden

Ik maak het flesje ook met lauw kraanwater(wij hebben een water ontharder) mijn dochter heeft bijna nog nooit last van kramp gehad

5 jaar geleden

Van mijn kraamzorg mocht dat inderdaad juist niet. Het water moest eerst gekookt zijn. Dus in de ochtend zet ik water in de Waterkoker op en dat gebruik ik door de dag. Waterkoker paar seconden aan en het is warm genoeg. Of bij haast, 2/3e koud water uit de kraan en 1/3e gekookt heet water.

5 jaar geleden

Reactie op VanityLarichaValue

Wij doen combinatie voeding. Gekolfde borstvoeding doe ik au bain marie opw ...
Ff een beetje info die jou misschien helpt... Het verliezen van voedingsstoffen in de magnetron geldt voor borstvoeding pas als je het boven de 50 graden brengt 😉

5 jaar geleden

Hier in België is mij altijd aangeraden om evian te gebruiken omdat daar meer magnesium in zit. En bij spa zit te weinig magnesium waardoor ze veel moeilijker stoelgang kunnen maken. Dus hier zeker geen kraantjeswater.

5 jaar geleden

Wij doen een hele waterkoker vol koken. San koelt die af en elke keer als je water nodig hebt dan zet hem een paar tellen aan. San is het heel snel lauwig en al gekookt 👍

5 jaar geleden

Ons kindje is prematuur geboren en ons werd vanuit het zh geadviseerd om gekookt water te gebruiken of bronwater. We warmen eerst het water op in de magnetron en dan doen we de voeding erbij roeren. Dit schijn het minst belastend te zijn voor de (on)rijpe darmen. Tot nu toe geen klachten gehad poept goed plast veel en nog nooit echte darmkrampen gehad.