10 Reacties
3 jaar geleden
Hier precies hetzelfde gehad. Mijn zoontje van 15 maanden is uiteindelijk 3 weken ziek geweest met steeds hoge koorts (39,5 en hoger). Ook hij heeft nu zijn 4 boventandjes door en daarna knapte hij op. Van de huisarts (in overleg met de kinderarts) nog wel een antibioticakuurtje gehad om erbovenop te komen, maar dat was uiteindelijk niet meer nodig omdat de koorts weg bleef.
Bij ons heeft uiteindelijk niks anders dan tijd geholpen. Wel hielp bij hem om hem ‘s nachts wat rechterop te leggen door een kussen onder zijn matrasje. Dat hielp met het hoesten en de verstopte neus.
Sterkte en beterschap!
3 jaar geleden
Hier precies t zelfde. Ook zulke hoge koorts. Hebben sinds vandaag antibiotica gehad van de huisarts en moet haar ook ventolin geven.
3 jaar geleden
Reactie op Rayan
Wat is ventolin?
Mijn huisarts wil nog geen antibiotica geven
Dat is een vernevelings middel om toe te dienen zo dat ze beter lucht krijgen. Dit krijgt ze naast de antibiotica 3x per dag 4 pufjes.
3 jaar geleden
Goed in de gaten houden. En als koorts weg gaat en weer terug komt gelijk aan de bel trekken. Hier heeft Daphne het RS virus gehad een paar weken terug. Dat heerst nu heel erg.
Daarvoor heeft ze uiteindelijk ook antibiotica gehad. Dat loste het op. Maar nu is ze weer verkouden en hoest ze ook gelijk weer behoorlijk.
3 jaar geleden
Reactie op Rayan
Wat heb je tegen de hoesten gedaan
Ook hoestdrank gegeven en ik had van die inhalatiecapsules van Dampo. Ik deed er 1 in heet water en die zette ik in zijn kamertje. Niet te dichtbij, want ze ruiken best sterk. Voor de rest zei de dokter dat er niet veel tegen het hoesten gedaan kan worden zolang de longetjes goed klinken