9 Reacties
3 jaar geleden
Hm ja onze baby eet alleen nog brood en fruit sinds kort maar krijgt nog wel volledig borstvoeding dus zie geen probleem. Vond het wel opvallend dus misschien dat het een fase is?
Heb ooit eens gelezen, gezien vanuit de oer, wanneer een kindje in zijn loopfase komt hij beschikking krijg tot veel meer goederen die hij kan eten. De natuur zou het zo geregeld hebben dat kindjes in deze periode dus een soort aversie tegen eten krijgen om zich te beschermen tegen giftige en slechte voedingsmiddelen
3 jaar geleden
Hier ook, 14 maanden en af en toe maar 3 happen. Schijnt erbij te horen, het lichaam kan met minder energie af en gaat daardoor minder eten. Wij doen wat minder tussendoor, zodat hij wel met een volle buik naar bed gaat :)
3 jaar geleden
Reactie op Milagro
Ik hoop dat het werkt. Maar probeer het niet teveel te laten frustreren, ga ...
Het is mega frustrerend! Maar, ik maak nooit strijd om eten. Dat is iets wat je nooit gaat winnen, eet hij niet, dan eet hij niet.
Maar, aangezien hij hier al ruim ‘n maand geen flessen meer heeft, krijgt hij ook niks meer voordat hij naar bed gaat. Achja, laten we hopen dat deze fase snel voorbij is😅
3 jaar geleden
Reactie op KxS
Het is mega frustrerend! Maar, ik maak nooit strijd om eten. Dat is iets wa ...
Ja, dan snap ik dat je elke avond twijfelt of hij de nacht doorkomt op die hoeveelheid. Hier vanavond ook nauwelijks gegeten van het avondeten. Toen maar een volkoren Cracottes van Lu (=cracker) gegeven. De yoghurt na eet ze meestal wel goed. Maar ze krijgt nog een flesje, welliswaar al wat verdund (150+4 ipv 150+5). Ik wil verder afbouwen zodra de kiezen door zijn.
3 jaar geleden
Hier verschilt het per dag! De ene dag is brood een strijd de andere dag het avondeten.. wat hij de ene dag super lekker vindt kan een andere dag drama zijn 🤷♀️ wel geven wij altijd een toetje (yoghurt) dit eet hij vrijwel altijd en zo heeft hij wel iets gegeten.. Daarnaast krijgt hij nog borstvoeding, maar dat is hetzelfde als eten.. de ene dag drinkt hij wel heel goed, de andere dag heeft hij ook daar geen zin in om en dan ‘s nachts maar weer wakker worden omdat hij dan wel borstvoeding wil..
wel is ons zoontje gek op wortels.. dus die eet hij nu zo ong 3 a 4 x in de week 😂